Skærme
Fijala 3554
sort skærm
Fra : max

Dato : 07-07-01 10:01

Mit spørgsmål er måske lidt udenfor topic, men jeg har bemærket at experterne
ikke er taget på sommerferie og desuden er enormt flinke til at hjælpe.
Jeg har lige arvet en ældre smart model B&O 21", som efter transport kun viste
billed een gang, for derefter at gå i sort. Der er dog et lyspunkt, når jeg
slukker kommer der er sådant lyspunkt midt i skærmen, som 'fader' helt ud i
løbet af et sekund eller to. Jeg kan huske fænomenet fra min tid som baby, det
er måske ikke nogen hjælp, men i rigtig gamle dage syns jeg at kunne huske at
alle tv'er gjorde sådan.
Nu er det sommer, og solskin, så jeg er ikke i panic over ikke at have tv, men
jeg ved af erfaring at det ikke varer ved, regnen vil komme, og ville være glad
for at få et kvalificeret bud på hvad der er galt og om det kommer til at koste
en formue..
mvh max
P.S. skærmen har tidligere været repareret, et år siden, og det var meget dyrt
har jeg ladet mig fortælle -

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 07-07-01 18:45

"max" <maxartespam@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> slukker kommer der er sådant lyspunkt midt i skærmen, som 'fader' helt ud

Det er bestemt ikke et lyspunkt! , det er "manglende" (kan ikke huske om de
gamle B&O tv havde denne feature) plet undertrykkelse.

Jeg kan huske fænomenet fra min tid som baby, det
> er måske ikke nogen hjælp, men i rigtig gamle dage syns jeg at kunne huske
at
> alle tv'er gjorde sådan.

Korrekt.

> [...]
glad
> for at få et kvalificeret bud på hvad der er galt og om det kommer til at

En total omlodning, og udskiftning af diverse lytter, vil få den til at
spille igen :)

> mvh max
> P.S. skærmen har tidligere været repareret, et år siden, og det var meget
dyrt
> har jeg ladet mig fortælle -

Ps: spørgmålet hører hjemme i dk.teknik.tv+video

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : max

Dato : 08-07-01 18:58

Næh - jeg troede såmend heller ikke rigtigt på det var en solskins
historie, men skærm og skærm forskellen er måske ikke helt solskoldet..
Jeg undskylder! og prøver igen i den rigtige ng..
mvh max