/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Knaster... hvad smør man dem med ?
Fra : Dr. Engine


Dato : 31-07-07 12:45

Heysa,
Når man skifter knastakslerne ud, har jeg set nogen hjemmesider hvor de
sælger noget snask til at smøre ned i lejeoverfaldne eller hvad de nu
heder ;) nogen der ved hvad det er ? og er det ik nok bare at smøre med en
gang olie ned i, så de ik er for tøre når de samles ?

Tænker her også når man tager knasterne af under ventil/shims
stilning/skifte.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg er ved at skifte knastaklser ud, da jeg
syntes der mangler lidt skub i maskinen ;)

---
Dr. Enginge
Honda Dax ;)



 
 
Thomas Jensen (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 31-07-07 13:35


og er det ik nok bare at smøre med en
> gang olie ned i, så de ik er for tøre når de samles ?
>

motorolie er fint, bare sovs dem godt ind når du samler.

mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



Armand (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-07-07 22:43


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:46af2c7f$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> og er det ik nok bare at smøre med en
>> gang olie ned i, så de ik er for tøre når de samles ?
>>
>
> motorolie er fint, bare sovs dem godt ind når du samler.
>
En bekendt der er maskinmester, smurte på sin Z1100 altid sine knaster
og -lejer med molykote ved gen-ilægning af knasterne - Men jeg har aldrig
kunnet finde nogen manual der nævner andet en frisk motorolie!

--
Armand.



Moller (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-07-07 23:02

Armand skrev:

> En bekendt der er maskinmester, smurte på sin Z1100 altid sine knaster
> og -lejer med molykote ved gen-ilægning af knasterne - Men jeg har aldrig
> kunnet finde nogen manual der nævner andet en frisk motorolie!

   tjaaa... nu er en maskinmester jo ikke bevis for det er det rigtige ;)
både i min manual til Banditten, DR'en, Saxoen, og fruens Nissan siger
frisk olie :) så mon ik det er ok. der står ik noget i MZ eller GT bogen
;) meeeen de bruger jo heller ik den slags opreklamerede pjat som
ventiler, og knaster :)

--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Leise ist scheisse

Arne Lorenzen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 01-08-07 07:00

Armand skrev den 31 jul 2007 i
news:46afaca6$0$5057$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> En bekendt der er maskinmester, smurte på sin Z1100 altid sine knaster
> og -lejer med molykote ved gen-ilægning af knasterne

...hvorved man qua den federe konstistens *kunne* blive nervøs for at
eventuelle smørekanaler blev blokeret?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Michael Dahlberg (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 02-08-07 13:43

Dr. Engine Wrote:

>Heysa,
> Når man skifter knastakslerne ud, har jeg set nogen hjemmesider hvor de
>sælger noget snask til at smøre ned i lejeoverfaldne eller hvad de nu heder
>;) nogen der ved hvad det er ? og er det ik nok bare at smøre med en gang
>olie ned i, så de ik er for tøre når de samles ?

> Tænker her også når man tager knasterne af under ventil/shims
>stilning/skifte.


Jeg lærte engang af en gammel mekaniker, med en fortid fra Roskilde-ring,
at brugt gearolie ved ilægning af knastaksler, både til lejer, knaster og
knastfølgere. Det er jo vigtigt at det bærer og smører til der er kommet
normalt olietryk på første gang. Derefter smøres på normal vis.

Michael Dahlberg



Ukendt (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-07 15:08

On Thu, 2 Aug 2007 14:42:47 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Det er jo vigtigt at det bærer og smører til der er kommet
> normalt olietryk på første gang. Derefter smøres på normal vis.

Jo-ja, men en simpel knast ud, knast ind, er jo ikke forskellig fra en
ganske almindelig opstart. Dér hvor krisen opstår, er jo ved en totalt
adskilt, og drænet motor, eller efter lang tids opstalding, hvor olien også
langsomt drænes væk. Nogen, der husker at lette ventildækslet, og smøre,
efter et års stilstand mon ? :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Lasse Christensen (05-08-2007)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 05-08-07 11:54

Dr. Engine skrev:
> Heysa,
> Når man skifter knastakslerne ud, har jeg set nogen hjemmesider hvor
> de sælger noget snask til at smøre ned i lejeoverfaldne eller hvad de nu
> heder ;) nogen der ved hvad det er ? og er det ik nok bare at smøre med
> en gang olie ned i, så de ik er for tøre når de samles ?
>
> Tænker her også når man tager knasterne af under ventil/shims
> stilning/skifte.
>
> Håber i kan hjælpe mig, da jeg er ved at skifte knastaklser ud, da jeg
> syntes der mangler lidt skub i maskinen ;)
>
> ---
> Dr. Enginge
> Honda Dax ;)
>
>

I mine bøger står der "Anti-Scruffing" compound, hvis den ikke skal køre
lige med det samme, ellers bare motorolie

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste