/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MZ - skal den bruge batteri for at starte?
Fra : Stephan G


Dato : 15-06-07 00:59

OK, det her lyder nok lidt underligt:
Jeg var ude og køre noget offroad på min MZ Saxon 251 fra 1995 i dag.
Det var en dejlig tur. Men jeg var lidt træt og satte mig til at hvile
i noget græsareal. Faldt i søvn i solen og vågnede en time efter... Da
jeg vendte tilbage til totakteren så jeg, at jeg havde glemt at slå
lyset fra, og der var ingen lys når jeg satte den til. Den kunne ikke
starte, prøvede den også ned ad bakke i 2. gear. INGENTING. Ingen
strøm overhovedet.

Jeg tjekkede, og der var ingen gnist. Sikringerne var i orden,
ledningsnettet er tilsyneladende i orden, men ved ikke, hvad der skete
mens jeg sov ....

Hvordan skal jeg starte den igen? Nyt tændrør? Startstrøm?

Håber, nogen kan hjælpe??!

Stephan


 
 
Stig Brun (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Stig Brun


Dato : 15-06-07 04:05


"Stephan G"


>>Hvordan skal jeg starte den igen? Nyt tændrør? Startstrøm?

Det ser ud til at cyklen har "moderne" vekselstrømsgenerator med ladelampe.
Sådanne generatorer kan have brug for den svage strøm gennem en ladelampe
for at komme i gang, så en gang starthjælp fra et andet batteri skulle kunne
gøre det.

Per




Rene´ (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 15-06-07 09:49

On 15 Jun., 01:59, Stephan G <stephan...@yahoo.dk> wrote:
> OK, det her lyder nok lidt underligt:
> Jeg var ude og køre noget offroad på min MZ Saxon 251 fra 1995 i dag.
> Det var en dejlig tur. Men jeg var lidt træt og satte mig til at hvile
> i noget græsareal. Faldt i søvn i solen og vågnede en time efter... Da
> jeg vendte tilbage til totakteren så jeg, at jeg havde glemt at slå
> lyset fra, og der var ingen lys når jeg satte den til. Den kunne ikke
> starte, prøvede den også ned ad bakke i 2. gear. INGENTING. Ingen
> strøm overhovedet.
>
> Jeg tjekkede, og der var ingen gnist. Sikringerne var i orden,
> ledningsnettet er tilsyneladende i orden, men ved ikke, hvad der skete
> mens jeg sov ....
>
> Hvordan skal jeg starte den igen? Nyt tændrør? Startstrøm?
>
> Håber, nogen kan hjælpe??!
>
> Stephan

Jeg har haft en magen til og der skal være strøm på batteriet for at
den kan starte. Min kunne ikke starte, hvis jeg havde lys på, mens jeg
trådte på kickstarteren, så snart jeg slukkede lyset startede den
første gang.
M.v.h.
Rene´


Rene´ (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 15-06-07 09:52

Jeg har haft en magen til og der skal være strøm på batteriet for at
den kan starte. Min kunne ikke starte, hvis jeg havde lys på. Slukkede
jeg lyset, startede den første gang jeg trådte på kickstarteren.


OZ3BTO (15-06-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 15-06-07 17:29


"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1181865563.783791.267680@n15g2000prd.googlegroups.com...
OK, det her lyder nok lidt underligt:
Jeg var ude og køre noget offroad på min MZ Saxon 251 fra 1995 i dag.
Det var en dejlig tur. Men jeg var lidt træt og satte mig til at hvile
i noget græsareal. Faldt i søvn i solen og vågnede en time efter... Da
jeg vendte tilbage til totakteren så jeg, at jeg havde glemt at slå
lyset fra, og der var ingen lys når jeg satte den til. Den kunne ikke
starte, prøvede den også ned ad bakke i 2. gear. INGENTING. Ingen
strøm overhovedet.

Jeg tjekkede, og der var ingen gnist. Sikringerne var i orden,
ledningsnettet er tilsyneladende i orden, men ved ikke, hvad der skete
mens jeg sov ....

Hvordan skal jeg starte den igen? Nyt tændrør? Startstrøm?

Håber, nogen kan hjælpe??!

Stephan


Den skal have strøm for at starte ..
Måtte selv spørge ad om det her i gruppen for 1½ år siden ca ... Vi havde
været næsten alt igennem og fattede ikk at den ikke ville starte uanset
hvad vi gjore

Efter en gang hjælpestrøm fra en bil var der liv i den

Erik



Moller (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-06-07 16:16

Stephan G skrev:
> OK, det her lyder nok lidt underligt:
> Jeg var ude og køre noget offroad på min MZ Saxon 251 fra 1995 i dag.
> Det var en dejlig tur. Men jeg var lidt træt og satte mig til at hvile
> i noget græsareal. Faldt i søvn i solen og vågnede en time efter... Da
> jeg vendte tilbage til totakteren så jeg, at jeg havde glemt at slå
> lyset fra, og der var ingen lys når jeg satte den til. Den kunne ikke
> starte, prøvede den også ned ad bakke i 2. gear. INGENTING. Ingen
> strøm overhovedet.

   Yeps, Plastik skidtet skal helst ha batteri på.

> Jeg tjekkede, og der var ingen gnist. Sikringerne var i orden,
> ledningsnettet er tilsyneladende i orden, men ved ikke, hvad der skete
> mens jeg sov ....
>
> Hvordan skal jeg starte den igen? Nyt tændrør? Startstrøm?
>
> Håber, nogen kan hjælpe??!

   Intet lys = intet strøm = ca. 75Kr. for et nyt batteri, så hvis du
dropper aften pizza'en ;) så er du hurtigt kørende igen... ellers kan du
forsøge med en opladning af det nuværende.

--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Saxo 1,5D

Stephan G (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 18-06-07 18:33

Den havde stået weekenden over og mystisk nok var der lidt strøm på da
jeg kom tilbage til den. Nok til at starte den... Efter at have kørt
lidt var tomgangen åbenbart ikke indstillet ordentligt. Den gik ud, og
nu var der atter ingen strøm overhovedet. På med startkabler og vupti,
startede den første hug.

Underligt synes jeg, at en (vanvittigt simpel) mc med kickstarter skal
bruge strøm for at starte.

Mvh Stephan


Moller (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-06-07 19:38

Stephan G skrev:
> Den havde stået weekenden over og mystisk nok var der lidt strøm på da
> jeg kom tilbage til den. Nok til at starte den... Efter at have kørt
> lidt var tomgangen åbenbart ikke indstillet ordentligt. Den gik ud, og
> nu var der atter ingen strøm overhovedet. På med startkabler og vupti,
> startede den første hug.
>
> Underligt synes jeg, at en (vanvittigt simpel) mc med kickstarter skal
> bruge strøm for at starte.

   Hov hov... hvis den er med platiner eller CDi tænding, så skal
tændingen være justeret korekt, men så er der ingen problemer. Er det en
92 og frem med original elektronisk tænding(ikke CDi), så skal lade
delen også være i rigtig god tilstand + den skal ikke stå sådan at alt
ladestrømmen går til at lade batteri frem for at starte(bestemt nøgle
position til nobat start).

   Min egen er med CDi, og det virker ;) men CDi på en MZ er noget man
eftermonter.


--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Saxo 1,5D

Armand (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-06-07 21:27


"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1182187965.313774.33720@u2g2000hsc.googlegroups.com...
>
> Underligt synes jeg, at en (vanvittigt simpel) mc med kickstarter skal
> bruge strøm for at starte.
>
Tjaeh :-/
én eller anden strøm skal der jo til for at tændrøret skal gnistre!
Hár motorcyklen batteri, ligger batteritænding frem for den primitive
magnet-tænding lige til højrefoden. Problemet er blot at det kræver et
fungerende batteri, og at det tilsyneladende kan virke uoverskueligt for
nogle at efterse og vedligeholde et sådant!

Stage two er et service-frit elektronisk tændingsanlæg uden platinere,
hvilket jeg har svært ved at se udviklet ud fra magnet-tændingen!

Alt i alt er det slet ikke så underligt igen :-|

--
Armand.



Ukendt (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-07 21:45

On Mon, 18 Jun 2007 22:27:13 +0200, Armand wrote:

> Stage two er et service-frit elektronisk tændingsanlæg uden platinere,
> hvilket jeg har svært ved at se udviklet ud fra magnet-tændingen!

Det er nu ikke så usædvanligt endda, B&S og visse CX500 for nu at nævne
forholdsvis gamle anlæg.

> Alt i alt er det slet ikke så underligt igen :-|

Nej ikke på MZ, Adler, og Victoria

Og på Jens' Vic-ton var startproceduren: Tilslut 4,5 volt
lommelampebatteri, træd igang, afbryd batteri, og kør. Der kunne man i
øvrigt virkelig tale om at "skohorne" en motor ind i et stel ;-D

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Stephan G (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 18-06-07 18:34

Intet lys = intet strøm = ca. 75Kr. for et nyt batteri, så hvis du
> dropper aften pizza'en ;) så er du hurtigt kørende igen... ellers kan du
> forsøge med en opladning af det nuværende.

Haha, hvem gir 75 kr. for en piza? Ikke her på nørrebro i hvert fald ;)


Moller (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-06-07 19:35

Stephan G skrev:
> Intet lys = intet strøm = ca. 75Kr. for et nyt batteri, så hvis du
>> dropper aften pizza'en ;) så er du hurtigt kørende igen... ellers kan du
>> forsøge med en opladning af det nuværende.
>
> Haha, hvem gir 75 kr. for en piza? Ikke her på nørrebro i hvert fald ;)

   Ja ja... bare fordi jeg bor et sted hvor Pizza mef skinke = Pizza med
hakket Jakabow, og coctail pølser = langelændere skåret ud i stykker på
2cm ;) skal du ikke rage i det med prisen også :(


--
VH
   Moller
   MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
   Saxo 1,5D

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste