Politiet og 45 knalleter
Fra : Charlotte

Dato : 26-06-07 04:48

Hejsa

Jeg har solgt min 45 knallert til en purk på 17 i den tro om at den skulle
renoveres og stå til han blev 18.
Bliver så ringet op af politiet ang. knallerten...han er blevet stoppet på
den, ulovlig selvfølgelig og uden nr. plade (den har jeg selv afmeldt)
Nu er spørgsmålet så... der var en lille chance for at jeg ville blive
sigtet for at have solgt ham den..men hvad består sådan en sigtelse i?
Og hvad sker der egentlig med knægten?

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 26-06-07 16:16

Efter mange tanker skrev Charlotte:
> [...]
> Nu er spørgsmålet så... der var en lille chance for at jeg ville blive sigtet
> for at have solgt ham den..men hvad består sådan en sigtelse i?

Prøv at spørge i jura gruppen.
Men det er ikke ulovligt at du sælger en afmeldt 45 knallert til en 17
årig.
Han kan for den sags skyld købe et fly en bil eller et hangarskib, hvis
han vil.

Han får en bøde for at køre uden kørekort på en uindregistreret EU
knallert.

Mvh
Niels

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-06-07 04:17

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> wrote in message

> [...]
> han vil.
>
> Han får en bøde for at køre uden kørekort på en uindregistreret EU

De kan aldrig røre dig for at sælge den. Som før skrevet, får han en bøde,
men han kan også risikere at få udsat sit kørekort... De er lidt heftige med
det.

/Ole

Fra : Charlotte

Dato : 27-06-07 04:48

Hejsa

Lyder lidt mere betryggende, men som betjenten jeg snakkede med sagde, han
ville kæmpe for at der ikke blev rejst sigtelse, det var kun et par stykker
"i huset" som mente at jeg skulle sigtes...
Det ville da også svare til at jeg gik op, købte en brødkniv, begik drab og
butikken der havde solgt mig kniven blev sigtet for medvirken...lol

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-07 13:29

>Lyder lidt mere betryggende, men som betjenten jeg snakkede med sagde, han
>ville kæmpe for at der ikke blev rejst sigtelse, det var kun et par stykker
>"i huset" som mente at jeg skulle sigtes...

Han behøver slet ikke kæmpe for noget, de skal bare klappe i og æde
lidt flere bassere til morgenmad så de ikke bliver så ivrige i løbet
af dagen.

Det er ikke dit problem, at knægten kører uden kørekort.

Som en anden skrev så kunne du have solgt et fly.. who cares? Det er
brugeren der er ansvarlig - ikke dig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ivar

Dato : 02-07-07 20:25

Martin Johansen [6000] skrev:

> Som en anden skrev så kunne du have solgt et fly.. who cares? Det er
> brugeren der er ansvarlig - ikke dig.

Glem ikke, at det er ulovligt at overlade et køretøj, hvor der kræves
kørekort, til en der ikke har kørekort. Det er ikke sikkert,
at det er så simpelt som du giver udtryk for. Hvis knallerten har
været afmeldt inden den blev solgt, tror jeg ikke, at det kan blive
et problem. Medmindre køberen siger at han har prøvekørt den på
offentlig vej før køb. Det kan selvfølgelig blive påstand mod påstand.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-07 21:22

>Glem ikke, at det er ulovligt at overlade et køretøj, hvor der kræves
>kørekort, til en der ikke har kørekort.

Han må da gerne føre den på privat grund uden kort.. så den holder
ikke i retten.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 03-07-07 13:04

> Han må da gerne føre den på privat grund uden kort.. så den holder
> ikke i retten.

Det skal være en "meget privat" i så fald. Retspraksis er eftersigende at
der, hvor posten kommer gælder færdselsloven. Det skal altså være en
indhegnet grund han har kørt på...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-07-07 21:35

>Det skal være en "meget privat" i så fald. Retspraksis er eftersigende at
>der, hvor posten kommer gælder færdselsloven. Det skal altså være en
>indhegnet grund han har kørt på...

Muligheden foreligger :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 03-08-07 23:12

Hej.
Du kan ikke sigtes for noget i den forbindelse.
Hvis du har afmeldt den og sagt til ham at der var tale om en 4
knallert, hvortil der kræves kørekort så er du uden ansvar for
hvad hvalpen gør..
/JJ