Solbærsnaps.
Fra : B & O

Dato : 27-07-07 20:14

Hej NG.

Er der nogen som ved om det er helt udelukket at bruge Akvavit i stedet for
Brøndum. Kan forstå at det skal være smagsneutralt for at opnå det bedste
resultat.
Solbærrene er plukkede og klar, så noget skal der jo ske med dem!!

MVH
B&O

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-07-07 20:51

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste resultat.
> Solbærrene er plukkede og klar, så noget skal der jo ske med dem!!

Generelt foretrækker jeg Svendborg Gylden i stedet for Brøndum til
kryddersnaps - og jeg vil tro, solbærrene smager så stærkt, at snapsens navn
er fuldstændig ligegyldig.
- men du kunne jo selvfølgelig osse lave solbærsyltetøj

Hilsen inger

Fra : BA

Dato : 27-07-07 20:52

En alm billig vodka ( fx fra Aldi) er fin. De fleste snapse giver en
(bi)smag af kommen.

Prøv også at lave kirsebærsnaps - uhm
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-07-07 21:04

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> En alm billig vodka ( fx fra Aldi) er fin. De fleste snapse giver en
> (bi)smag af kommen.

Jeg har for første gang i flere år lavet mislykket kryddersnaps.
Det lykkes ellers fint med både Brøndum og Svendborg - men både gul snerre
og hyldeblomst nægtede pure at lade sig folde ud i vodka. Det blev bare
brunt og uden synderlig duft og smag.
Blomster plukket samme dag og samme sted lykkedes fint i Svendborg.
Forskellen var ikke så stor med perikon, men der VAR forskel.
Malurt var ok i vodka, pors ligeså (men jeg foretrækker stadig Svendborg).

Vodkaen var 37,5 % mod snapsens 38% - men den halve procent kan vel ikke
gøre alverden?
Er der andre, der har tilsvarende erfaringer eller ved, hvad grunden kan
være?

Hilsen Inger

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 00:35

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Blomster plukket samme dag og samme sted lykkedes fint i Svendborg.
> Vodkaen var 37,5 % mod snapsens 38% - men den halve procent kan vel ikke

Aalborg snaps har længe været brændt på korn og ikke kartofler som
traditionen ellers er, så i bund og grund er dét blot en vodka krydret efter
de forskellige snapse-recepter :-|

Nu er forskellen jo mellem en Svendborg og Vodka, hvilket godt kan skyldes
forskellen korn/kartofler; men hvis ingen andre har bemærket noget omkring
brug af Aalborg-snapse skyldes forskellen nok ikke dét :-/

--
Armand.

Fra : BA

Dato : 28-07-07 21:53

Jeg har til gengæld en gang kommet til at trække noget med anis og fennikel
på 90% alkohol. Det gav et spændende resultat, som opaliserede.