Badeforhæng på skråvæg
Fra : Puk Tutein

Dato : 24-07-07 21:36

Hej alle,

Jeg skal have sat et badeforhæng op ved min nye bruseniche. Under
almindelige forhold ville jeg bare sætte en lang lige badeforhængsstang med
sugekop fast mellem de to vægge. Men nu er det sådan at den ene væg er en
skråvæg, så mit badeforhæng skal gå fra en lige væg, over til skråvæggen og
så sidde fast ned langs skråvæggen.

Nogen der har nogle gode ideer?

Mange hilsner
Puk

Fra : Ad Infinitum

Dato : 24-07-07 23:13

Fra : Puk Tutein

Dato : 27-07-07 06:59

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ja det kunne jeg måske godt. Men der findes faktisk en badeforhængsstang,
hvor man kan vippe den ene ende i forskellige vinkler, så sådan en havde jeg
tænkt mig at bruge til det lige stykke, hvor forhænget skal kunne trækkes
frem og tilbage (der hvor man går ind i brusenichen), med mindre nogen havde
et bedre bud.

Der hvor jeg virkelig er i tvivl er på det stykke med skråvæg, hvor jeg
gerne ville fastgøre badeforhænget til væggen på en pæn måde. På denne del
skal forhænget ikke trækkes frem og tilbage, da der er alligevel er for lavt
til loftet til at man kan gå ind den vej. Men jeg vil gerne have forhænget
op, for at det skærmer mod vandsprøjt ud i resten af rummet.

Jeg havde selv tænkt lidt på noget med en gammeldags gardinstang. Den slags
der ligner en metalskinne, og har en masse små plastikdimser, som kan køre
frem og tilbage i skinnen. Jeg ved at man kan sætte flere "stop-stykker" på
sådan en skinne. I mit tilfælde kunne jeg måske nøjes med kun at have
"stop-stykker" og så hænge badeforhænget i disse.

Badeforhænget vil naturligvis skulle klippes til og sys, så det passer i
længden.

Mange hilsner
Puk

Fra : Armand

Dato : 25-07-07 00:17

> [...]
> er en skråvæg, så mit badeforhæng skal gå fra en lige væg, over til
> skråvæggen og så sidde fast ned langs skråvæggen.

Hva' mæ' en "hængende vifte" (á typen som flamenco-danserinder er kendt med)
monteret på skråvæggen med aksen i samme højde som stangen ellers ville have
været, og som ved brug slåes ud/op??

--
Armand.

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-07 14:54

Puk Tutein <puk@(remove.this)tutein.dk> wrote:

> Nogen der har nogle gode ideer?

Kan du ikke sætte en klods på den skrå væg, så du får et lige stykke
lodret?
Altså en trekant!

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-07-07 16:32

> [...]
> er en skråvæg, så mit badeforhæng skal gå fra en lige væg, over til
> skråvæggen og så sidde fast ned langs skråvæggen.

Få bukket et stykke gardinstang i den rigtige vinkel, og brug rørbærere til
at fastgøre til skråvæggen.

- Martin