Etablering af have...
Fra : S@ndman

Dato : 24-07-07 11:43

Hej,

Vi har bygget hus på en grund der skråner fra vejen og opefter,
i den forbindelse har vi gravet ud til en garagekælder. Den jord
der blev gravet ud i november sidste år blev så deponeret oppe
på grunden. Har nu haft en rendegraver ude som har kørt jorden
ned på siden af huset, der er lagt ca. 80-100cm på. Den jord
der er lagt på nu er dels temmelig våd og har du oveni fået en
del vand, hviket bevirker at jeg ikke kan "stampe" det uden at
synke i. Mine sprg. er så:

1) skal jeg vente til det på et tidspunkt måske bliver tørt?

2) kan jeg smide en lag stabilgrus på og stampe det eller?

Hvad har jeg ellers af alternativer?? Har under alle omstændigheder
først tænkt mig at lave fliseterrasse til næste år. Det var bare
for at kunne lave et underlag der var til at gå på og hvor man
evt. kunne sætte et havebord osv.

Jimmy

Fra : Thomas

Dato : 24-07-07 15:27

On 24 Jul., 12:43, "S@ndman" <sand...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> først tænkt mig at lave fliseterrasse til næste år. Det var bare
> for at kunne lave et underlag der var til at gå på og hvor man

Hvorfor pokker vil du stampe det ?

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 25-07-07 08:04

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 24 Jul., 12:43, "S@ndman" <sand...@ofir.dk> wrote:

Hvorfor pokker vil du stampe det ?

for at få det fast at der kan stå et havebord.

Måske skulle man overveje at dræne området, men jeg ved jo ikke hvor stor
den originale hældning var, eller hvordan kanten til det lavere område er
sikret, er det med sten eller beplantning.

Jens

Fra : S@ndman

Dato : 25-07-07 09:15

"JENS ANDERSEN" <gladfjernlortet1@mail.dk> wrote in message

> [...]
> den originale hældning var, eller hvordan kanten til det lavere område er
> sikret, er det med sten eller beplantning.

Overvejer pt. om vi skal lave støttemur eller en skråning på 45 grader....

Vil stampe det, da det ellers vil sætte sig...

Jimmy