Tryk fra spånplader trænger igennem maling
Fra : Janus Olsen

Dato : 24-07-07 11:08

Jeg har nogle vægge i et værksted/hobbyrum som er af spånplade på
indersiden. Pladerne har tryk på den ene side, og trykket er på den side der
skal være ydersiden/oversiden når de monteres. Tilsyneladende skulle den
side være en smule hårdere(?).
Problemet er bare at når pladerne maldes, efter endda at være grundet, så
trænger trykket ud gennem malingen og man kan se det.

Er der en grunder som er særligt velegnet til at indkapsle den slags tryk,
eller hvad skal jeg gøre?

Fra : Janus Olsen

Dato : 24-07-07 11:16

> Problemet er bare at når pladerne maldes, efter endda at være grundet, så
> trænger trykket ud gennem malingen og man kan se det.

Glemte at skrive at jeg har brugt vandbaseret maling. Det er lidt mere
behageligt at arbejde med, synes jeg, men måske det er mindre velegnet til
den slags arbejde?

Fra : Max

Dato : 24-07-07 11:36

Hej Janus

> Glemte at skrive at jeg har brugt vandbaseret maling. Det er lidt mere
> behageligt at arbejde med, synes jeg, men måske det er mindre
> velegnet til den slags arbejde?

Du skal ned til farvehandleren og hente noget spærregrunder, evt.
på sprayflaske. Det er nøjagtig beregnet til at løse din opgave.

--
Mvh Max

Fra : Kim S

Dato : 24-07-07 16:41

"Janus Olsen" <jol@no.mail.no> skrev i meddelelsen

> Er der en grunder som er særligt velegnet til at indkapsle den slags tryk,
> eller hvad skal jeg gøre?
Flügger Flat Aloma.... Den dækker ALT... Men er MEGET ubehagelig
at være i stue med under arbejdet. Brug maske...

Mvh, Kim