laegning af ukrudtsdug
Fra : charlotte

Dato : 24-07-07 10:10

Hej

Undskylder foerst for underlige bogstaver.

Derefter:
Jeg er en doven haveejer og har et bed med 3 rhododendron og
derudover, skavlderkaal, hyld, braendenaelder og lignende. Har givet
bedet en gang Round-up og vil saa laegge dug + flis. Sproergsmaalet er
saa: Kan jeg laegge dugen oven paa det i forvejen groenne ukrudt hvis
bare jeg stamper det lidt sammen. Jeg er godt klar over at jeg bliver
noedt til at fjerne det meste af de gamle stoed. Papnakken der boede
der foer syntes det var smart at skaere dem ned i en meters hoejde.

Venlig hilsen Charlotte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-07-07 18:23

r:
> [...]
> bedet en gang Round-up og vil saa laegge dug + flis. Sproergsmaalet er
> saa: Kan jeg laegge dugen oven paa det i forvejen groenne ukrudt hvis

Nej. Giv det nu de par uger til det er visnet ned, og riv så det visne af.
Herefter kommer du flis på i mindst 10 cm tykkelse. Pengene til ukrudtsdugen
kan du drikke rødvin for

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-07 20:07

On Tue, 24 Jul 2007 19:22:33 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Nej. Giv det nu de par uger til det er visnet ned, og riv så det visne af.
>Herefter kommer du flis på i mindst 10 cm tykkelse. Pengene til ukrudtsdugen
>kan du drikke rødvin for

Det vil være meget meget dumt hvis der nu er skvalderkål. Een gang
roundup vil tage mange af "kålene" men der vil helt sikkert komme nye
op, først meget meget små, men pludselig har de samlet kræfter igen og
bliver store.

Jeg turde godt lægge ukrudtdug på, og så barkflis ovenpå, stadig 10 cm,
for ukrudtsdug er ikke ret pænt at kigge på. Og jeg turde også gøre det
få dage efter ukrudtet var sprøjtet med roundup, på alt andet end
skvalderkål.

Charlotte, det kan godt være du gerne vil have en nem have, og gerne
hurtigt, men hvis det skal være rigtig nemt, så sørg for at være
omhyggelig med at sikre dig at ukrudtet er væk, inden du smider bark
og/eller ukrudtsdug på. Ellers kommer det hele snart til at se træls ud
igen, og så er det først det bliver noget rod.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-07-07 21:31

> [...]
> og/eller ukrudtsdug på. Ellers kommer det hele snart til at se træls ud
> igen, og så er det først det bliver noget rod.

Enig.
Skvalderkål og den slags er træls.
Men skvalderkål + ukrudtsdug + flis er RIGTIG træls, for så kan du ikke
engang komme til at hakke ordentligt igennem.

Hilsen Inger - som ved, at det eneste, der er værre, er skvalderkål +
ukrudtsdug + ral