Spartling på krydsfinér?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 19-07-07 15:21

Hej,

Vi har for et par år siden fået skiftet et tagvindue/skråvindue i et
opvarmet loftsrum. Lysningen består af krydsfinér/douglasplade, som vi gerne
vil male hvidt, så det passer til vinduet, som er hvid plast.
Lige bag pladerne ligger der alukraft som dampspærre.
Fladerne er en smule ru og revnede (tørre). Ud over at slibe med sandpapir,
hvilken spartelmasse kan anbefales at bruge, inden hvilken maling?
To spørgsmål

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 20-07-07 00:40

"Poul F. Andersen" <paogbaDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fladerne er en smule ru og revnede (tørre). Ud over at slibe med sandpapir, hvilken
> spartelmasse kan anbefales at bruge, inden hvilken maling?

Det ved den lokale malerforretning sikkert alt om og helt ærligt,
hvis du er nødt til at spørge i en nyhedsgruppe om det, var
det måske bedre at hyre et malerfirma til det - bare min tanke ..

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 20-07-07 07:24

"Jørgen Andersen" <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du er nødt til at spørge i en nyhedsgruppe om det, var
> det måske bedre at hyre et malerfirma til det - bare min tanke ..

Jamen selvfølgelig! Vi kan da bare allesammen ringe til eller hyre
anlægsgartnere, murere, tømrere, snedkere, malere, smede osv.
Men så kan vi jo ligesågodt nedlægge denne NG.

Hvis du føler dig for klog til at ville svare på mit spørgsmål, kan du jo
blot lade være.
Din arrogante facon kan hverken jeg eller NG bruge til noget som helst.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-07-07 07:40

Poul F. Andersen wrote:
> [...]
> Fladerne er en smule ru og revnede (tørre). Ud over at slibe med
> sandpapir, hvilken spartelmasse kan anbefales at bruge, inden hvilken

du vil vel kun sparte ujævnheder i træet ikke?
i så fald er ganske alm. spartelmasse (polyfilla f.eks.) ganske udemærket...
husk: jo mindre jo bedre...
vask træet af, slib træet, spartel, slib igen, fjern støv med en hårdt
opvreden klud, mal, mal

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 20-07-07 13:04

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udemærket... husk: jo mindre jo bedre...
> vask træet af, slib træet, spartel, slib igen, fjern støv med en hårdt

Hej Rasmus,

Mange tak for dit svar.
Har både polyfilla og en oliebaseret hvid maling i huset, og prøver så det.
Var usikker på, hvordan polyfillaen reagerer med træ. Har før kun brugt den
til gipslader og gasbeton.
Nu ved jeg, hvad jeg skal lave i week-enden

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-07-07 13:14

Poul F. Andersen wrote:
> [...]
> kun brugt den til gipslader og gasbeton.
> Nu ved jeg, hvad jeg skal lave i week-enden

hehe jeps... og personligt foretrækker jeg også oliebaseret til træet i
huset.. det bliver meget flottere...
polyfilla og træ går fint sammen - de gange hvor jeg har brugt det...