sternbrædder... mærkelige mål...
Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 13-07-07 20:51

Jeg har nogle stykker sternbrædder jeg skal have skiftet ud.
Det viser sig dog at de har nogle lidt underlige mål - synes jeg.
Ca. 80mm brede - eksl. fer.

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i nogle brædder med dette mål?

Det er ikke et særlig godt alternativ at skifte det hele ud med 100mm
brædder, da det drejer sig om et række hus.
Et andet alternativ kunne jo selvfølgelig være at købe nogle 100mm
brædder og selv skære en ny not ind med en overfræser. Det drejer sig om
et brædt på ca. 2meter.
Eller mon man kan lokke et tømrerværksted til at lave sådan et brædt??

Mvh Stig

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 14-07-07 20:12

""Stig N. Færch"" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle stykker sternbrædder jeg skal have skiftet ud.
> Det viser sig dog at de har nogle lidt underlige mål - synes jeg.
> Ca. 80mm brede - eksl. fer.

Hej Stig

Jeg købte 80 mm. sternbrædder hos Starck for et halvt år siden, så mon ikke at de har
dem stadig. Jeg har også set dem hos Silvan, men brød mig ikke om kvaliteten, den var
for ringe, og der er ikke noget der er mere bøvlet end buede sternbrædder.

Peter

Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 14-07-07 21:03

Peter Albrecthsen skrev:
> [...]
> for ringe, og der er ikke noget der er mere bøvlet end buede sternbrædder.

Nå, okay - så de findes altså.
Så det kan være det drejer sig om at ringe til en helt masse forskellige
tømmerhandler.

/Stig