små jordbær
Fra : Jørgen

Dato : 08-07-07 09:45

hej gruppe, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at mine jordbær er så
små. de tidliger år var det nogle store flotte bær, men i år er de på
størlse med et stikkelsbær.

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 09:48

Hejsa
Jørgen wrote:
> hej gruppe, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at mine jordbær
> er så små. de tidliger år var det nogle store flotte bær, men i år er
> de på størlse med et stikkelsbær.

Er det gamle planter, eller nogle der er plantet i år?

Mvh Hauge

Fra : Jacob Andersen

Dato : 08-07-07 10:31

"Jørgen" <lauritsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> hej gruppe, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at mine jordbær er
> så
> små. de tidliger år var det nogle store flotte bær, men i år er de på
> størlse med et stikkelsbær.

Det kunne jo være at de ikke har fået vand nok - not!

Mvh
Jacob

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-07-07 11:17

On Sun, 8 Jul 2007 10:45:27 +0200, "Jørgen"
<lauritsen@webspeed.dk> wrote:

>hej gruppe, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at mine jordbær er så
>små. de tidliger år var det nogle store flotte bær, men i år er de på
>størlse med et stikkelsbær.

Ifølge jordbæravlernes klagesang, var der for meget sol og varme,
derfor modnede de før de blev store
mvh Ebbe

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 08-07-07 12:00

Tjaa.. Mit bud er som Hauges. Gamle planter.
Mht vejret i år så har jeg ALDRIG oplevet et så godt jordbærår. Store og
velsmagende bær.
Det kommer jo an på hvilke sorter man har. I år har jeg fået en ny sort
Ostara som er remonterende. De står lige nu og blomstrer på fuld kraft. 1.
høst fra dem var også ret god.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-07-07 12:34

On Sun, 08 Jul 2007 12:16:41 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>Ifølge jordbæravlernes klagesang, var der for meget sol og varme,
>derfor modnede de før de blev store

Ikke heroppe .... jeg har da aldrig set så store bær som dem den lokale
avler kom med midt i ugen.

Fredag kom han så ikke med jordbær - han kunne ikke finde dem, halmen
som var lagt ud mellem rækkerne, flød nu rundt oven over bladene på
planterne så han ikke kunne se hverken bær eller planter :-/
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-07-07 12:11

> [...]
> hej gruppe, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor at mine jordbær er

> små. de tidliger år var det nogle store flotte bær, men i år er de på

Hvis bladvæksten også er ringe sim mine, så der det samme vej: UD. De vil da
også være med et ringe rodnet, så de er lette at trække op. Ingen Jordbær i
det stykke de næste 4-5 år, og planterne skal ikke i kompost, der får med
jordbærstykker at gøre.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen