Epoxymaling
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 22:25

Har et lille rum, der fungere som vaskeri. Lige pt er der bare betongulv, så
vi vil gerne male gulvet fremfor, at lægge klinker, da der er en hældning på
gulvet.
Er epoxymaling en mulighed ? Må det bruges indendøre og hvad kan i ellers
fortælle om det ?
Google gjorde mig ikke meget klogere, andet end en masse link til, hvor det
kan købes.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 23:04

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortælle om det ?
> Google gjorde mig ikke meget klogere, andet end en masse link til, hvor

har gået på sådan et gulv bl.a. på et supermarked-lager... det er vildt
slidstærkt og ret nemt at have med at gøre...
jeg kunne ikke forstille mig at du ikke kan lave et sådan gulv når man nu må
på et fødevarelager...

Rasmus

Fra : Preben

Dato : 07-07-07 23:49

> [...]
> gulvet.
> Er epoxymaling en mulighed ? Må det bruges indendøre og hvad kan i ellers

Problemet med gammeldags epoxy er at stadset er megagiftigt. Der skal
være udluftning + åndedrætsværn.

De nye typer epoxy skulle være baseret på sprit og derfor ikke kræve
åndedrætsværn (men jeg tror nok der stadig skal være udluftning).
Det vil fremgå af malerbøtten og faremærkningen. Jeg ville dog nok
anbefale dig at finde en maler til at udføre arbejdet. Der skal heller
ikke meget til for at sådan en "belægning" måske slipper gulvet igen.

Du skal have pudset gulvet grundigt og vasket al snavs op fra gulvet
inden du påbegynder arbejdet.

Fra : John V.

Dato : 09-07-07 00:45

> [...]
> fortælle om det ?
> Google gjorde mig ikke meget klogere, andet end en masse link til, hvor

Det er overflødigt at bruge en sådan maling i den slags rum. En almindelig
gulvmaling er fuldt ud lige så god.

Epoxy er mere til gulve med et kraftigt slid! Desuden skal man faktisk på et
særligt kursus for at måtte bruge det - det gælder OGSÅ de nye typer som er
omtalt senere i tråden.

John

www.taform.dk

Fra : MGJ

Dato : 09-07-07 05:16

Hej

Epoxy er ikke "kun" til værksteder og udstillinger, det er perfekt til
vådrum, gildestuen og kælderen mv. Enkel rengøring og pænt at se på. Epoxy
er jo ikke kun en maling, der er mange muligheder feks. en belægning med
farvet kvartssand der er lakeret. Diverse typer med skridsikring i større
eller mindre omfang. Det er kun fantasien der sætter grænser. Men jeg vil
give dig ret i at det ikke er et job for "private" Der kræves meget
forarbejde for at resultatet bliver godt og holdbart og der skal bruges det
rigtige sikkerheds udstyr (ikke kun opvaske hansker)

MGJ

Fra : John V.

Dato : 11-07-07 05:17

"MGJ" <REMOVEshowfloor@mail.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> forarbejde for at resultatet bliver godt og holdbart og der skal bruges
> det rigtige sikkerheds udstyr (ikke kun opvaske hansker)

Det er rigtigt at man kan lave mange sjove effekter med epoxy.
Samtidig er det godt du også siger det ikke er et job for private.
Skridsikring kan laves som man har gjort i 100 år, nemlig ved at tilsætte
pulveriseret pimpsten, den metode har man anvendt i mange år på dækket af
lystbåde.

John