Fugemørtel - Tørretid = ?
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 20-06-07 19:32

Hej,

jeg skal til at komme flisefugemørtel på vores nye badeværelsesgulv...

Men jeg er lidt i tvivl omkring tørretiden..Det fremgår ikke umiddelbart
nogen steder. Man skal jo komme fugemørtlen på, og så når den er tør skal
det vaskes af med en svamp....

Jeg ved ikke om det er for længe og vente, hvis jeg nu i aften kommer
flisemørtlen på, og så i morgen tidlig "vasker" gulvet med en våd svamp.

mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 20:55

"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail - dot - com> skrev i en

> Jeg ved ikke om det er for længe og vente, hvis jeg nu i aften kommer
> flisemørtlen på, og så i morgen tidlig "vasker" gulvet med en våd svamp.

Jo, det er for længe at vente, så kan du afsætte hele dagen i morgen til, at
få det af igen. Lavede selv det nummer engang.

Har selv lige lagt klinker i det meste af huset. Jeg fugede et lille stykke
af gangen og vaskede det af igen efter ca. 20-40 minutter. Det tager laaang
tid, at tørre fugemassen op igen, så sæt god tid af til det og lad være med,
at gå igang sent om aftenen, hvis du er træt. Pas på med, at ikke få krattet
fugemassen op igen. Brug cirkelbevægelser, når du tørre op.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 20:58

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Det tager laaang tid, at tørre fugemassen op igen,

Mener selvfølgelig det overskydende fugemasse......

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 20-06-07 21:03

> [...]
> stykke af gangen og vaskede det af igen efter ca. 20-40 minutter. Det
> tager laaang tid, at tørre fugemassen op igen, så sæt god tid af til det

SUK !
> at gå igang sent om aftenen, hvis du er træt. Pas på med, at ikke få
> krattet fugemassen op igen. Brug cirkelbevægelser, når du tørre op.

Tak for svar. Godt jeg ikke gik igang her til aften !

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-06-07 20:44

vask efter 1tim senest
"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail - dot - com> skrev i en
meddelelse news:46797282$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 21:13

Jorgen [DK/2200] wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke om det er for længe og vente, hvis jeg nu i aften kommer
> flisemørtlen på, og så i morgen tidlig "vasker" gulvet med en våd

Det lyder som om du burde læse lidt på denne side:

http://www.alfix.dk/dk/ramme_montering_dk.htm

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-