Vægt af fliser??
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 15-06-07 22:33

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor meget 100 m2 fliser vejer?? De
er ca 5 cm tykke, og er - så vidt jeg ved - i "almindelig" beton. Jeg
har fundet et godt tilbud, men jeg ved også, at det vil tage mange ture,
at køre det hjem på en trailer, så derfor skal jeg finde en lastbil der
kan have det hele med på én gang, men selvfølgelig uden at køre med overlæs.

Mvh.

Jesper

Fra : JOB

Dato : 15-06-07 22:43

Jeg vil mene ca.16 tons når vi taler 100kvm - mvh JOB

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-06-07 05:43

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre det hjem på en trailer, så derfor skal jeg finde en lastbil der kan
> have det hele med på én gang, men selvfølgelig uden at køre med overlæs.

50x50x5 cm fliser vejer 11,6 tons pr. 100 m2 ifølge Frejlev Cementstøberi.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 18-06-07 15:31

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:4673056d$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> 50x50x5 cm fliser vejer 11,6 tons pr. 100 m2 ifølge Frejlev Cementstøberi.

Hvilket nødvendigvis må gælde alle 5cm tykke fliser!

--
Armand.

Fra : Aksel

Dato : 17-06-07 16:05

> [...]
> køre det hjem på en trailer, så derfor skal jeg finde en lastbil der kan
> have det hele med på én gang, men selvfølgelig uden at køre med overlæs.

Beton vejer ca. 2250 kg pr m3, så kan du selv regne om.

Hilsen Aksel

Fra : JOB

Dato : 17-06-07 22:56

> [...]
> køre det hjem på en trailer, så derfor skal jeg finde en lastbil der kan
> have det hele med på én gang, men selvfølgelig uden at køre med overlæs.

Hej igen - mine 40x40 fliser vejer 18kg/stk - jeg har 50kvm = 4 paller...der
er ca 2 tons pr. palle - husk at din lastvogn bør have en hydraulisk kran
med udligger - kig evt. på dette link:
http://www.gammelrand.dk/Default.aspx - de angiver vægt etc. på mangfoldige
betonprodukter og dimensioner - mvh JOB