Montering af ny dør i trappeopgang - fo
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-06-07 18:19

Hej!

Nu er det snart tid til at montere min dør. Jeg har dog målt mig frem til, at
karmen er ret skæv. Det "indvendige" beton (der hvor karmen skal ligge op af) er
ikke 90 grader ift. væggene. Dette er intet problem i sig selv, idet jeg
justerer klodserne så vinklen passer.

Problem nummer to er, at væggen er ca. 1 cm tykkere i den ene side af der hvor
døren skal sidde! Hvorledes monterer man så smartest karmen? Jeg har heldigvis
målt korrekt med karmen, så den bliver for tyk og ikke for tynd.

Min plan er, at montere karmen så kanten flugter med indervæggen (dvs. inde i
lejligheden) så hængsler og slutblik kommer til at ligge rigtigt, og derefter
justere karmen så den flugter med ydervæggen.

Lyder dette som en fornuftig løsning? Der skal ikke være gerigt på ydersiden, så
karmen skal flugte 100% med væggen.

De gamle '68'er-døre har sådan en "automatisk justerbar" plastik-gerigt så
håndværkerne kunne blive hurtigere færdige. Den nuværende dør sidder ihvertfald
ikke plant med væggen - slet ikke :(

Håber nogen har lidt gode råd - gerne en tømrer (hvis det ikke er for meget
forlangt ).

Skal iøvrigt isætte døren imorgen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-06-07 20:06

Hej!

Nå, men jeg fik da bakset den forp...de dør på plads i karmen (excuse my
french). Det er skisme noget af en opgave at få den til at sidde ordentligt
skulle jeg hilse og sige. Væggen er pilskæv og har varierende tykkelse pga. puds :(

Og for det ikke var nok, så havde Daloc placeret slutblikket *1 ca. 1.5cm for
højt til den ene låsekasse. Efter en justering med stemmejern etc. er det dog
iorden :)

Nu skal jeg så have finjusteret karmen, pudset væggen op på ydersiden (under den
gamle plastikgerigt), isat fugebånd, afdækket og fuget med silikone-fugemasse
(hvid) og opsat gerigter på indersiden.

Jow, jow, den dør skal nok spøge en del af lørdagen ligeledes

Nu kan folk dog i det mindste ikke bryde min dør op - det skal Garant 10
låsesystemet nok sørge for :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader