/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Salgsgas :-(
Fra :    ab©


Dato : 25-06-07 15:23

I forbindelse med, at min datter er i færd med at købe en noget ældre bil
:-/ bedyrer diverse sælgere, at der er "lavet så og så meget rust" i bilen -
for mig er der absolut ikke tale om en udtalelse der beroliger, men en klar
erkendelse af at bilen har været / er en reel rustbunke.

Hvordan er andres holdning til en sådan "overbevisende" udtalelse ?

ab©



 
 
Kåre (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 25-06-07 15:56


" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:467fcfce$0$93968$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>I forbindelse med, at min datter er i færd med at købe en noget ældre bil
>:-/ bedyrer diverse sælgere, at der er "lavet så og så meget rust" i
>bilen - for mig er der absolut ikke tale om en udtalelse der beroliger, men
>en klar erkendelse af at bilen har været / er en reel rustbunke.
>
> Hvordan er andres holdning til en sådan "overbevisende" udtalelse ?
>
> ab©

Det kommer jo ganske an på så meget.

Hvis det er en bil der bare lige skal holde 2 år til næste syn, og det rust
der er lavet er det der skulle laves for at få den igennem syn denne gang,
så er det da ganske fint at det er lavet.
Jeg har selv brugt nogen tid på at finde en gammel billig bil. Ens for dem
alle var at de alle var rustne, eller havde været det (og repareret). Der
var det jo et plus at der var lavet rustarbejde...

Hvis det er en bil som skal holde i nogen år fremover, og den ikke er
specielt gammel, så skal man være påpasselig med hvad for noget rust det er
der er lavet.
Min er fraing er, at er der først lavet rustarbejde, så vil rusten dukke op
igen samme sted indenfor ganske få år.

mvh
Kåre



Møller (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-06-07 16:12

ab© skrev:
> I forbindelse med, at min datter er i færd med at købe en noget ældre bil
> :-/ bedyrer diverse sælgere, at der er "lavet så og så meget rust" i bilen -

Forhåbentlig er det udbedring af rust.

Speciel fabrikat, type og årgang tøsen kigger efter?

Normalt når en sælger udbedrer rustskader, så glemmer de at efterbehandle
pladerne i mellemrummet og på bagsiden, den får en gang salgslak, så mange
reparationer begynder at ruste kraftigt omkring svejsninger i løbet af kort tid.

Det er bedre at se efter en bil der overhovedet ikke er udbedret rustskader på.

Dem er der faktisk mange af i dag, de rustbeskyttelse af biler på
forskellige måder har været gode for en del biler i over 15 år, der er så
enkelte det har haft et kraftigt drop i perioder.
Jeg købte da en Xantia til min søn. Bilen er fra 1993 1,8, og der er ingen
rust i den. Den har lige været til syn, det var godtnok dyrt: ny lambda: ca.
640,- ny katalysator svejset i: ca. 800,- og så var CO2- også nede på nyværdi.
Den har i de 3 år han har haft den nu fået nye hydraulik-rør og -kugler, og
så nye bremseskiver og klodser, men prisen på de reservedele er jo i
småtingsafdelingen i forhold til f.eks. mange japanske mærker ;-( Mitsubishi
f.eks.

Hvad er behov og budget?

Og så viser undersøgelser, at piger generelt betaler meget mere for en brugt
bil end mænd så farmand skal nok med ud og forhandle pris m.m.

Møller

Leo Jensen (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-06-07 19:37


"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:467fdbad$0$41510$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ab© skrev:
>> I forbindelse med, at min datter er i færd med at købe en noget ældre bil
>> :-/ bedyrer diverse sælgere, at der er "lavet så og så meget rust" i
>> bilen -
>
> Forhåbentlig er det udbedring af rust.
>
> Speciel fabrikat, type og årgang tøsen kigger efter?
>
> Normalt når en sælger udbedrer rustskader, så glemmer de at efterbehandle
> pladerne i mellemrummet og på bagsiden, den får en gang salgslak, så mange
> reparationer begynder at ruste kraftigt omkring svejsninger i løbet af
> kort tid.
>
> Det er bedre at se efter en bil der overhovedet ikke er udbedret
> rustskader på.
>
> Dem er der faktisk mange af i dag, de rustbeskyttelse af biler på
> forskellige måder har været gode for en del biler i over 15 år, der er så
> enkelte det har haft et kraftigt drop i perioder.
> Jeg købte da en Xantia til min søn. Bilen er fra 1993 1,8, og der er ingen
> rust i den. Den har lige været til syn, det var godtnok dyrt: ny lambda:
> ca. 640,- ny katalysator svejset i: ca. 800,- og så var CO2- også nede på
> nyværdi.
> Den har i de 3 år han har haft den nu fået nye hydraulik-rør og -kugler,
> og så nye bremseskiver og klodser, men prisen på de reservedele er jo i
> småtingsafdelingen i forhold til f.eks. mange japanske mærker ;-(
> Mitsubishi f.eks.

Enig, undgå biler der gerne vil ruste, og undgå da især dem der er svejset
i. I en billig bil, der bare skal synes og sælges bliver det ikke lavet så
det kan holde.
Franske biler bliver billige før end de begynder at ruste, så det er absolut
et bud at starte med at kigge der. Japanere ruster gerne og reservedele er
dyre. Tyskerne er heller ikke rustfri, er ofte rigeligt dyre i forhold til
hvad man får, men delene er dog ikke dyre. Hvis vi skal helt ned i pris
ville jeg kigge på en Citroën ZX eller Peugeot 309. Xantia får også næsten
gratis, men har lidt mere kompliceret mekanik. Ikke at jeg har haft
problemer de 6-7 år jeg kørte Ctroën BX, men det kan jo have været held...

MVH Leo



   ab© (26-06-2007)
Kommentar
Fra :    ab©


Dato : 26-06-07 14:49


"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:467fdbad$0$41510$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Forhåbentlig er det udbedring af rust.
>

Ja, det må man da håbe / gå ud fra, men det er jo sådan mange skriver i
annoncerne

> ....
> Speciel fabrikat, type og årgang tøsen kigger efter? / .....
> Hvad er behov og budget?
>

Nej, hun er lige udlært og har nu fået 2 halvtids-jobs (underlige
tidpunkter, hver der ikke kører nogen bus). Arbejdspladserne ligger ca. 5 km
fra hvor hun bor. Om ca. 1-2 år vil hun have "noget smart" at køre i :-/

Vi har støvet følgende op:

- en fin Polo 1986´er med et år til syn (ser ud som ny) - vedligeholdt af
afdøde ejer på et lokalt værksted - kr. 10.000,- (synes at det er for lidt
for pengene)

- flere nysynede Saab 900I til noget under nævnte pris - der har kørt helt
ned til 170.000 km (har selv kørt Saab i flere menneskealdre og kunne ikke
drømme om at køre andet) - vi har mulighed for billige reparationer /
reservedele. Da tøsen kører som hun snakker - er en bil med noget gods i nok
(for mig) at foretrække - Men ulempen - bilerne gemmer sig i den anden
ende af landet - noget med at skulle holde fri o.s.v.

> Og så viser undersøgelser, at piger generelt betaler meget mere for en
> brugt bil end mænd så farmand skal nok med ud og forhandle pris m.m.
>

Ja, vi har i familien nogle utrolige oplevelser med biler, der har fået
skiftet stort set "alt" - bare p.g.a. startvanskeligheder og erfaringer, der
siger os, at en "kvindelig dame" absolut ikke selv skal indhente tilbud på
klargøring af en bil i forbindelse med et bilsyn - Et tilbud på kr. 18.000,-
kunne klares for kr. 2.300,- med temmelig meget udskiftet og renoveret

ab©




Ukendt (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-07 18:13


" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:467fcfce$0$93968$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>I forbindelse med, at min datter er i færd med at købe en noget ældre bil
>:-/ bedyrer diverse sælgere, at der er "lavet så og så meget rust" i
>bilen - for mig er der absolut ikke tale om en udtalelse der beroliger, men
>en klar erkendelse af at bilen har været / er en reel rustbunke.
>
> Hvordan er andres holdning til en sådan "overbevisende" udtalelse ?


Lad mig se kvitteringerne.
Så kan vi ta' den derfra..,o)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste