Program til bogføring
Fra : Mads

Dato : 09-07-07 11:52

Hej,

Kan i anbefale et program for mindre 1-2 persons
virksomhed med div. køb fra udlandet og salg
af egen-lavet software (mest til udlandet)

Gerne et der let kan lave faktura med moms
(og afhængig af om man sælger til
person/virkomsomhed/danmark/eu/uden-for-eu)

Uden at være specielt meget inde i den del
(omend det skal jeg snart være) så kunne
C5 eller Stone's summasum være muligheder?

mvh
Mads

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-07-07 12:06

"Mads" <bannos4u@hormail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uden at være specielt meget inde i den del
> (omend det skal jeg snart være) så kunne
> C5 eller Stone's summasum være muligheder?

Jeg vil da gerne anbefale Summarum.
C5 er en dyr løsning og den er ikke så let at gå til, hvis du ikke er vant
til lave bogføring. Jeg har selv droppet en C5 Light med diverse ekstra
moduler til fordel for Summarum.

Se iøvrigt sammenligning og kommentarer til forskellige regnskabsprogrammer
http://www.mitregnskab.dk/

Fra : Sten Larsen

Dato : 09-07-07 18:44

"Mads" <bannos4u@hormail.com> skrev i en meddelelse news:46921359$0$8704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Uden at være specielt meget inde i den del
> (omend det skal jeg snart være) så kunne
> C5 eller Stone's summasum være muligheder?

Jeg vil især anbefale e-conomic. Det kan det du søger. Og det kan bruges anytime, anywhere.
/StenL

Fra : Karina

Dato : 10-07-07 00:25

> Uden at være specielt meget inde i den del
> (omend det skal jeg snart være) så kunne
> C5 eller Stone's summasum være muligheder?

SummaSummarum vil være et rigtig godt valg, tror jeg. Det bruger vi
selv, og det er supernemt at finde ud af.

Mvh
Karina

Fra : Kim Malmberg

Dato : 10-07-07 17:43

> [...]
>
> Uden at være specielt meget inde i den del
> (omend det skal jeg snart være) så kunne
> C5 eller Stone's summasum være muligheder?

Hej
Man skal efter min mening ikke købe et regnskabs program, uden at have
prøvet det først.
Du kan både i e-conomic og SummaSummarum, prøve det gratis, inden du
beslutter dig.
Held og lykke med det.

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Mads

Dato : 10-07-07 21:15

> Kan i anbefale et program for mindre 1-2 persons

Tak for anbefalingerne.

Lader til jeg skal prøve e-conomic og SummaSummarum !

mvh
Mads

Fra : Mads

Dato : 10-07-07 22:05

> Lader til jeg skal prøve e-conomic og SummaSummarum !

Kan nogen foriøvrigt anbetale en "komplet" bogføring
bog for dummies? Gerne med udgangs punkt i en af
oventående. Altså, bare for lidt hurtigere drive mig
i gang med alt muligt import/export tjavs osv.
(Og som et mini indeks opslagsværk)

mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 22:56

> [...]
> oventående. Altså, bare for lidt hurtigere drive mig
> i gang med alt muligt import/export tjavs osv.

Jeg kan helt klart anbefale franciskanerserien fra inloco. Den læner sig op
ad Summa, men kan sagtens læses uden Summa.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 opgradering www.alsit.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-07-07 23:18

> [...]
> oventående. Altså, bare for lidt hurtigere drive mig
> i gang med alt muligt import/export tjavs osv.

Der er skrevet et af disse billighæfter til 69 Kr., som omhandler Summarum.
Det hedder "Regnskab på pc - med SummaSummarum" og er skrevet af Britt
Malka. Jeg mener jeg købte mit i en DSB-kiosk, men det kan også bestilles
direkte hos forlaget
http://libris.dk/it_litteratur/oevrige_programmer/vis_produkt/shop/regnskab-paa-pc-med-summasummarum/?cHash=696a6bd105

Det hæfte/maual der følger med Summarum når man registrere programmet, er
faktisk også ganske godt.
Det kan også bestilles i "løs vægt" til 62 Kr. her
http://www.stoneware.dk/betaling/reg_ss.htm

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 11-07-07 13:16

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> Det hedder "Regnskab på pc - med SummaSummarum" og er skrevet af Britt
> Malka. Jeg mener jeg købte mit i en DSB-kiosk, men det kan også bestilles

Købte den bog da jeg skulle i gang med at bruge SummaSummarum. Jeg
fandt at den forvirrede mig mere end den hjalp. Spild af penge efter
min mening.

Det kommer selvfølgelig an på, hvad man er ude efter. Fra mit
synspunkt var det mere en indføring i EDB end i regnskaber. Og det
jeg havde brug for, var altså det omvendte...

Fra : hans poulsen

Dato : 29-07-07 14:27

Hej Mads

Tjeck www.e-conomic.dk. Det er vist rimmeligt billig.