CVR og SE nr. 2 virksomheder, skal bruge l~
Fra : S.Sørensen

Dato : 27-06-07 20:36

Hej gruppe,

Jeg har lige oprettet et nyt firma og sendt papirerne ind til Erhvervs og
selskabsstyrelsen. Da jeg allerede har et andet firma (hvor jeg nærmest kun
har et CVR for momsens skyld) viser det sig så at Erhvervsstyrelsen så
opretter et SE nr under det nuværende CVR nr.

Problemet er bare at mit nye firma sådan set er hovedfirmaet og det der skal
stå på div. papirer, fakturaer osv. og det ser jo lidt dumt ud at man slår
det op for at finde ud af at det hedder noget andet.

Nok om det, mit spørgsmål er, hvem skal jeg kontakte for at ændre dette.
Erhvervs og selskabsstyrelsen eller SKAT (det er kun på deres hjemmeside
under "min side" at jeg kan se SE nr på det nye firma) ?

Hvordan har I andre gjort, hvis I har 2 virksomheder?

Erfaringer modtages gerne.

Tak,

Hilsen
Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 27-06-07 21:23

"S.Sørensen" skrev i

> [...]
> kun har et CVR for momsens skyld) viser det sig så at Erhvervsstyrelsen så
> opretter et SE nr under det nuværende CVR nr.

Det skyldes du kun kan have et CVR nr.

> Nok om det, mit spørgsmål er, hvem skal jeg kontakte for at ændre dette.
> Erhvervs og selskabsstyrelsen eller SKAT (det er kun på deres hjemmeside
> under "min side" at jeg kan se SE nr på det nye firma) ?

Nu ved jeg ikke helt hvad du vil ændre, CVR nummeret tilhører dit første
firma,
det kunne du måske ændre firmanavn på så det passer, lade de to firmaer
bytte plads.
Eller lukke det hele molevitten, og starte forfra med nyt nr. til det
rigtige firma.

Jeg ville starte på www.webreg.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-06-07 08:27

> Eller lukke det hele molevitten, og starte forfra med nyt nr. til det
> rigtige firma.

Så kommer man også til at starte forfra med kvartalsvis afregning af moms,
selv om omsætningen måske gør at man kunne nøjes med 1/2 årlig afregning.

Fra : S.Sørensen

Dato : 28-06-07 14:12

> [...]
> bytte plads.
> Eller lukke det hele molevitten, og starte forfra med nyt nr. til det

Tak for svar, men webreg.dk giver mig kun mulighed for at ændre firma 1 der
har CVR nr, og ikke firma 2 der nu har SE nr. Så den kan jeg ikke helt
bruge....
Jeg vil jo gerne have Firma 2 som hovedfirma.

Fra : Glenn McPherson H.

Dato : 28-06-07 15:21

Jeg ville prøve at ringe til dit lokale SKAT og hører hvordan du kan ændre
det bedst, for dig og for dem

Glenn McPherson
GMHandel Profilbeklædning
Mågen 10
DK- 6270 Tønder
Tlf.: +45 6136 0696

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-06-07 16:27

S.Sørensen skrev:

> Tak for svar, men webreg.dk giver mig kun mulighed for at ændre firma 1
> der har CVR nr, og ikke firma 2 der nu har SE nr. Så den kan jeg ikke
> helt bruge....

Firma 1 og 2 hører begge under samme CVR-nummer. Lav en navneændring på
CVR-nummeret (firma 1), så det passer til det nye firma.
Du kan sagtens køre flere aktiviteter under samme CVR/SE-nummer - ellers
kan du jo flytte de gamle aktiviteter ud på det nye (eller et helt 3.)
SE-nummer.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/