Kan ikke skrive "^" eller "|" i maple
Fra : desktop

Dato : 25-07-07 14:09

Jeg har installeret maple10 (xmaple) på Ubuntu 7.04 men jeg kan ikke
skrive "|" og "^". Det fungere fint i alle andre programmer og shells.
Jeg har forsøgt at starte maple med:

LC_CTYPE=en_DK.ISO-8859-1 xmaple
LC_CTYPE=da_DK.ISO-8859-1 xmaple
LC_CTYPE=da_DK.UTF-8 xmaple
LC_CTYPE=en_DK.UTF-8 xmaple

men intet af dette hjælper. Nogen der har et forslag til hvordan jeg får
disse special tegn til at fungere?

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 25-07-07 17:34

desktop wrote:
> [...]
> LC_CTYPE=da_DK.UTF-8 xmaple
> LC_CTYPE=en_DK.UTF-8 xmaple
>
> men intet af dette hjælper. Nogen der har et forslag til hvordan jeg får

Prøv at bruge i kombination med:
MATLAB_JAVA=/usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/ xmaple
(afhængig af sti). Kan huske jeg heller ikke kunne skrive de taster en
gang, men efter jeg rettede den linje til at være med i startop, så
synes jeg at kunne huske jeg kunne atter skrive ^ og |
Hvem ved, måske er det den linje der gør det...
Husk at installere java 6 fra apt først :)
apt-get install sun-java6-jre