Elektronisk fakturering?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-07-07 06:18

Hej med jer.

En af mine bekendte driver en lille virksomhed der regelmæssigt har
opgaver for kommunen, derfor skal han som alle andre kunne lave
elektroniske fakturaer.

Jeg tænkte derfor på om ikke der findes en open source løsning, så han
slipper for at skulle betale sig ud af det via f.eks. et "læs-ind-bureau",
eller banken.

Ved i om der findes en løsning?

/Kasper

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-07-07 08:18

Læs http://www.eogs.dk/sw7483.asp ... får han det ikke gratis?

> Ved i om der findes en løsning?

Jeg bruger http://www.jwn.dk/laesind.htm

Man sender en mail til faktura@<jwn domain navn> med firmaets telefon
nummer som subject.

Vedlagt i mailen ligger jeg en faktura som PDF fil, og en digital
signatur af posten.

Fra : Kasper Lund

Dato : 25-07-07 15:30

On Wed, 25 Jul 2007 09:18:04 +0200, Christian E. Lysel wrote:

> Læs http://www.eogs.dk/sw7483.asp ... får han det ikke gratis?

Jo, det kunne godt se sådan ud.

> [...]
> nummer som subject.
>
> Vedlagt i mailen ligger jeg en faktura som PDF fil, og en digital

Det lyder nemt, havde bare håbet på at man måske selv kunne lave dem, men
det ser ud til at det er noget man skal certificeres til.

Tak for svaret.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-07-07 22:35

On Wed, 2007-07-25 at 14:30 +0000, Kasper Lund wrote:

> Det lyder nemt, havde bare håbet på at man måske selv kunne lave dem, men
> det ser ud til at det er noget man skal certificeres til.

Du har tabt mig.

Jeg er ikke blevet certificeret til noget.

Jeg gik ind på digital signatur, og oprettede en firma signatur, som jeg
importerede i mit mailprogram (Evolution), herfra er nemt at sende
faktura.

Summasummarum køre jeg via wine, og lader den printe til en kø, som
bygger en PDF fil. Denne fil sendes via mailprogramet, hvor "S/MIME
Sign" slået til, således mailen underskrives med min signatur.