Automatisk white-list af mail med signatur~
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 11-07-07 09:28

Jeg har nogle gange sendt mail signeret med digital signatur fra TDC - og
intet sker. Fax'er man derimod sit spørgsmål, så kommer der svar.

Det tyder på at mail bliver nedprioriteret - og mon ikke grunden er spam.

Så hvordan kan man lave en udvidelse til en eller anden mailer, sendmail
eller f.eks. postfix, som automatisk white-lister mail med gyldig signatur?

Maileren kan selv checke om signaturen er gyldig via TDC's LDAP Server:
dir.certifikat.dk LDAP port: 389 searchbase: c=DK

Måske er dette ikke det ideelle sted at spørge - i så fald vil jeg gerne
have tips til andre steder at søge.

Google på -> whitelist LDAP PKCS11 <- førte mig langt omkring men ikke nær
nok ved målet til at jeg forstod det.

Mvh. NKJensen

Fra : Bjarne

Dato : 11-07-07 10:05

In article <469494a2$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>,
   Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> writes:
> [...]
> eller f.eks. postfix, som automatisk white-lister mail med gyldig signatur?

Det burde være lige til højrebenet med postfix:
http://www.postfix.org/SMTPD_POLICY_README.html

Lav en policyserver der checker signaturen og returner svaret til postfix.

mvh,
Bjarne

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 11-07-07 10:12

bjb@INGENSPAMc.dk (Bjarne ) wrote in

> Det burde være lige til højrebenet med postfix:
> http://www.postfix.org/SMTPD_POLICY_README.html
>
> Lav en policyserver der checker signaturen og returner svaret til
> postfix.

Tak Bjarne, der er lidt at gå i gang med i de lange mørke sommeraftener

Jeg skal nok lige læse lidt op på hvordan jeg "laver" en policyserver.

Mvh. NKJensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-07 11:36

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> writes:

> Det tyder på at mail bliver nedprioriteret - og mon ikke grunden er spam.

Tjah, dit gæt er jo så godt som mit.

Jeg har set at post med vedhæftet signatur (af posten) er blevet
afvist pga mailserveren ikke kunnne lide den slags vedhæftninger, men
ikke andet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bjarne

Dato : 11-07-07 12:34

In article <46949ef0$0$90262$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
>
> Tak Bjarne, der er lidt at gå i gang med i de lange mørke sommeraftener
>
> Jeg skal nok lige læse lidt op på hvordan jeg "laver" en policyserver.

Du kan evt. kigge på postgrey : http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey og
bruge den som model.

mvh,
Bjarne