Mobilt bredbånd fra 3 og linux/BSD
Fra : Leif Neland

Dato : 10-07-07 21:55

FUT: dk.edb.system.unix

Kan et USB-modem fra 3
http://privat.3.dk/mobiltbredband/Mobil-opkobling/USB-modem--/ benyttes til
linux/BSD ?

Der står ganske vist: Microsoft Windows 2000, Windows XP eller Windows
Vista, men det plejer at betyde hvad supporterne er programmeret til at
supportere, ikke nødvendigvis hvad hardwaren supporterer.

Leif

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-07-07 23:49

Leif Neland wrote:
> [...]
> Vista, men det plejer at betyde hvad supporterne er programmeret til at
> supportere, ikke nødvendigvis hvad hardwaren supporterer.

Læste en blog om netop det igår:
http://www.rude.net/blog/?p=11

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-07-07 19:42

Leif Neland skrev:
> Kan et USB-modem fra 3
> http://privat.3.dk/mobiltbredband/Mobil-opkobling/USB-modem--/ benyttes til
> linux/BSD ?

Jeg har testet en vens modem flere gange på min maskine (vi var i
sommerhus, og jeg delte internettet ved at køre mit trådløse netkort i
master-mode, så de andre også kunne komme på via iptables og dhcp3).

Jeg vil med glæde lægge scriptet op til at forbinde sig, hvis du behøver
det? (jeg er dog ikke på den bærbare computer lige nu, hvilket er
grunden til, at jeg ikke bare gør det med det samme).

PS. Jeg har kun testet USB-udgaven - ikke PCMCIA.

Kasper Johansen

Fra : Mikkel U.

Dato : 11-07-07 20:44

Leif Neland wrote:
> FUT: dk.edb.system.unix

> [...]

Jeg bruger det ikke selv, men kig eventuelt på :

http://legart.dk/2007/04/30/3g-high-speed-data-with-a-huawei-usb-modem-and-linux/

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-07-07 21:59

Leif Neland wrote:
> FUT: dk.edb.system.unix
>
> Kan et USB-modem fra 3
> http://privat.3.dk/mobiltbredband/Mobil-opkobling/USB-modem--/ benyttes til
> linux/BSD ?

Jeg har hørt om en der har haft problemer med at få det til at virke
under linux. Husker dog ikke hvilken distro.

- Chano Andersen.