Ubuntu live cd på gl pc
Fra : Lone

Dato : 10-07-07 08:36

Hej

Hvor mange ram / hvor stor harddisk er minimum
for at kunne bruge fx. Ubuntu live cd'en på en pc?
(altså uden at indstallere)

--
vh Lone

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-07-07 08:47

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> writes:

> Hvor mange ram / hvor stor harddisk er minimum
> for at kunne bruge fx. Ubuntu live cd'en på en pc?
> (altså uden at indstallere)

Hvis du ikke installerer, er harddisken ligemeget.

Jeg synes det kører ok fra CD med 256 Mb RAM.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lone

Dato : 10-07-07 09:53

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke installerer, er harddisken ligemeget.

Godt så!

> Jeg synes det kører ok fra CD med 256 Mb RAM.

Og med hvor mange Mhz?

--
vh Lone

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-07-07 14:45

> Og med hvor mange Mhz?

Afhænger af hvad du forventer.

Jeg har kørt forleden på en 400 MHz Pentium II med 256 Mb ram, og til
mit formål var det ok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lone

Dato : 10-07-07 16:07

> Afhænger af hvad du forventer.
>
> Jeg har kørt forleden på en 400 MHz Pentium II med 256 Mb ram, og til
> mit formål var det ok.

Lyder fint! Tak for responsen!

--
vh Lone

Fra : Preben Bohn

Dato : 10-07-07 09:09

Lone wrote:
> Hvor mange ram / hvor stor harddisk er minimum
> for at kunne bruge fx. Ubuntu live cd'en på en pc?
> (altså uden at indstallere)

Frekvensen betyde nu også noget... Jeg har kørt Kubuntu på en 600
MHz VIA Eden med 1 GB ram og en 566 MHz PIII (tror jeg det var) med 256
MB ram. Jeg synes ikke at det kørte specielt godt på nogle af dem, men
det virkede da...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Lone

Dato : 10-07-07 09:53

"Preben Bohn" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>(tror jeg det var) med 256 MB ram. Jeg synes ikke at det kørte
>specielt godt på nogle af dem, men det virkede da...

Okay! Tak for responsen!

--
vh Lone