firewall sikkerhed
Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 11:15

Jeg har sat en firewall op og når jeg tjekker min adresse med Shields Up
https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 fortæller den at det kun er port
80, der er åben, hvilket den også skal være.
Nu har jeg sat ftp-server op og prøver så med TotalCommander at
tilslutte via domænenavnet, som jeg går udfra finder vej via DNS og
altså ind udefra og igennem firewallen. Men selvom port 21 ikke er åben
i firewallen tilsluttes der uden problemer.
Er mit system hullet som en si?

Forsøg evt. at tilslutte til:
kimvalsoe.dk
bruger kimvalsoe.dk
kodeord test

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-07 11:21

On Sun, 8 Jul 2007 12:15:27 +0200
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> Er mit system hullet som en si?

Jeg tror blot, at det skyldes, kimvalsoe.dk resolves internt til det
interne IP. Jeg kommer i hvertfald ikke igennem.

Prøv eventuelt: host kimvalsoe.dk
Det vil sikkert give et andet IP, end det jeg får:
$ host kimvalsoe.dk
kimvalsoe.dk has address 89.150.105.51

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 12:02

On Sun, 8 Jul 2007 12:20:37 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Jeg tror blot, at det skyldes, kimvalsoe.dk resolves internt til det
> interne IP. Jeg kommer i hvertfald ikke igennem.

Ok, det er nok det.
Jeg får dog samme ip med host, men bare du ikke udefra kan komme ind, så
virker firewallen.
Så skal den bare åbnes på port 21

Fra : Kent Friis

Dato : 08-07-07 12:25

Den Sun, 8 Jul 2007 12:20:37 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> [...]
> interne IP. Jeg kommer i hvertfald ikke igennem.
>
> Prøv eventuelt: host kimvalsoe.dk
> Det vil sikkert give et andet IP, end det jeg får:

Det er kun for de der har en NAT-router eller lignende der er noget
der hedder intern og ekstern ip-nummer.

Med kun et netkort og en bridget internet-forbindelse er der kun
et ip-nummer. Man har derfor ikke direkte mulighed for at checke
maskinen udefra andet end at gå andre (som her shieldsup) til at
gøre det.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-07 11:25

On Sun, 8 Jul 2007 12:20:37 +0200
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> [...]
$ sudo nmap -sS -P0 -sV -F kimvalsoe.dk
Password:

Starting Nmap 4.20 ( http://insecure.org ) at 2007-07-08 12:22 CEST
Interesting ports on 89.150.105.51:
Not shown: 1255 filtered ports
PORT STATE SERVICE VERSION
80/tcp open http?

Service detection performed. Please report any incorrect results at
http://insecure.org/nmap/submit/ . Nmap finished: 1 IP address (1 host
up) scanned in 148.802 seconds

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 08-07-07 13:20

Leonard wrote:
> [...]
> altså ind udefra og igennem firewallen. Men selvom port 21 ikke er åben
> i firewallen tilsluttes der uden problemer.

Prøv at teste her:
Shields UP!! — Internet Vulnerability Profiling
http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Leonard

Dato : 08-07-07 13:26

On Sun, 08 Jul 2007 12:19:42 +0000, Jørgen Heesche wrote:

> Prøv at teste her:
> Shields UP!! — Internet Vulnerability Profiling
> http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

Jeg vælger at tro at du gør det i en god mening, men helt ærligt, så
kommer jeg ikke længere ved at du foreslår mig at gøre noget jeg
allerede har gjort og endda indleder med.