Red Hat 5 og wireless på en IBM T42
Fra : KV

Dato : 04-07-07 20:12

Er der nogen der har fået det til at fungere og i så fald hvordan?
Allerhelst ville jeg jo gerne have det til at fungere med A/B/G og WPA.
Der sidder et Atheros A/B/G netkort i den og kortet fremgår slet ikke noget
sted i RH opsætningen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 20:42

On Wed, 4 Jul 2007 21:11:37 +0200
"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> wrote:

> [...]
> Allerhelst ville jeg jo gerne have det til at fungere med A/B/G og
> WPA. Der sidder et Atheros A/B/G netkort i den og kortet fremgår slet

Findes gnome-network-manager ikke til RH5?
virker med tilsvarende wifi-kort i Ubuntu og Debian.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : KV

Dato : 04-07-07 21:41

> Findes gnome-network-manager ikke til RH5?
> virker med tilsvarende wifi-kort i Ubuntu og Debian.

Det nærmeste jeg kommer er gnome-network-preferences og der er heller ingen
pakker tilgængelig med det navn.
Jeg har været på den side med Fedora NetworkManager og kan se, at det måske
kan lade sig gøre, at kompilere en driver men det ser meget omstændigt ud.
http://ipw2200.sourceforge.net/#downloads

Er det virkeligt måden at installere wireless på?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 05-07-07 06:48

KV wrote:
> [...]
> http://ipw2200.sourceforge.net/#downloads
>
> Er det virkeligt måden at installere wireless på?

Har du prøvet:

# locate ipw2200

På min Centos 5 (som er en RHEL 5 kopi) får jeg:

/lib/modules/2.6.18-8.1.4.el5/kernel/drivers/net/wireless/ipw2200.ko
/lib/modules/2.6.18-8.1.6.el5/kernel/drivers/net/wireless/ipw2200.ko
/usr/src/kernels/2.6.18-8.1.4.el5-x86_64/include/config/ipw2200

Du skal nok bare finde firmwaren et sted og lægge den
ind, så kan NetworkManager klare resten.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 20:45

On Wed, 4 Jul 2007 21:42:26 +0200
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> Findes gnome-network-manager ikke til RH5?
> virker med tilsvarende wifi-kort i Ubuntu og Debian.

Findes til Fedora (Redhat's open source version):
http://fedoraproject.org/wiki/Tools/NetworkManager

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-07-07 20:55

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> writes:

> [...]
> Der sidder et Atheros A/B/G netkort i den og kortet fremgår slet ikke noget

RHEL 5 mener du vel? Nogen af os har faktisk kørt RH5, men jeg tvivler
på at WPA var opfundet den gang...

Fra : Kent Friis

Dato : 04-07-07 21:44

Den Wed, 04 Jul 2007 21:55:10 +0200 skrev Peter Dalgaard:

> RHEL 5 mener du vel? Nogen af os har faktisk kørt RH5, men jeg tvivler
> på at WPA var opfundet den gang...

Der er ingen garanti... Det er før sket at folk har installeret
whatever version de har fået fat i. Hvis man fx låner en bog med
Linux-CD på biblioteket, plejer det ikke lige at være det
allernyeste der følger med.

Mvh
Kent

Fra : KV

Dato : 04-07-07 21:53

> RHEL 5 mener du vel?

Ja

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 22:16

On Wed, 4 Jul 2007 22:40:39 +0200
> [...]

> omstændigt ud. http://ipw2200.sourceforge.net/#downloads
>
> Er det virkeligt måden at installere wireless på?

Forneden på denne side kan du læse, at der medfølger en network
manager, så måske du blot skal søge efter networkmanager.
http://www.redhat.com/rhel/features/
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-07-07 15:54

KV wrote:

> [...]
> Allerhelst ville jeg jo gerne have det til at fungere med A/B/G og WPA.
> Der sidder et Atheros A/B/G netkort i den og kortet fremgår slet ikke

Jeg /tror/, du skal kigge på noget, der hedder ndiswrapper:

http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/

Det går ud på, at du finder Windows driveren til dit netkort, og så får
ndiswrapperen den til at køre på linux.

-Claus

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 05-07-07 17:09

Claus Rasmussen wrote:

> [...]

redhat 5? Det er godt nok _herre_ gammelt. Er det feodora 5?

Har du prøvet at proppe f.eks. en kubuntu livecd i? Mit gæt er at den rammer
madwifi driveren.

Mad

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"HELP, THE PRICE OF INFORMATION HAS FALLEN AND IT CAN'T GET UP"

- http://www.shirky.com/writings/information_price.html

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-07-07 21:08

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> writes:

> redhat 5? Det er godt nok _herre_ gammelt. Er det feodora 5?

Såså, vi er nogen der har kørt RH 2.1....

Men, nej det var RHEL 5. Altså temmelig nyt.

> Har du prøvet at proppe f.eks. en kubuntu livecd i? Mit gæt er at den rammer
> madwifi driveren.

Med Fedora er det noget med madwifi og kmod-madwifi fra rpm.livna.org.
Det fungerer OK, bortset fra at man skal passe på at de opdateres
samtidig med kernen. Hvordan det lige hænger sammen med RHEL er jeg
ikke helt klar over.

> Mad

(var det med vilje? )

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 07-07-07 16:02

Peter Dalgaard wrote:

> Såså, vi er nogen der har kørt RH 2.1....

Men ikke for nylig

5'eren må have været 98-99?

> Men, nej det var RHEL 5. Altså temmelig nyt.

Mkay.

> (var det med vilje? )

Nej...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I find the whole business of religion profoundly interesting. But it
does mystify me that otherwise intelligent people take it seriously.
- Douglas Adams

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-07-07 16:28

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> writes:

> Men ikke for nylig

Nej...

> 5'eren må have været 98-99?

Tæt på:

# 5.0 (Hurricane), December 1, 1997
# 5.1 (Manhattan), May 22, 1998
# 5.2 (Apollo), November 2, 1998
# 6.0 (Hedwig), April 26, 1999

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 08-07-07 09:38

Peter Dalgaard wrote:

> Tæt på:
>
> # 5.0 (Hurricane), December 1, 1997
> # 5.1 (Manhattan), May 22, 1998
> # 5.2 (Apollo), November 2, 1998

Jaeh, det skud synes jeg godt jeg kunne være bekendt

Jeg husker det primært fordi det var omkring der at jeg skiftede til
Mandrake - de var meget tæt på hinanden i 5'erne, men Mandrake havde KDE og
det spillede bare.

Akja, der er løbet meget vand i åen siden dengang. I denne sommer er det
faktisk lige præcist 10 år siden jeg droppede Windows fuldstændigt
derhjemme og sagde til konen at hvis hun ville have support på sin maskine,
så skulle den køre Linux. Det har sparet mig for mange ærgrelser - og
penge.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 07-07-07 17:59

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> wrote:

> 5'eren må have været 98-99?

rhl-5.0 1 Dec 97 Hurricane

Og det er i øvrigt det release, der er skyld i at jeg den dag i dag
hader Red Hat.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I'll have to convert to floating point," Tom realized.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-07-07 19:14

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> Og det er i øvrigt det release, der er skyld i at jeg den dag i dag
> hader Red Hat.

Lad høre - det er vist en af de bedre historier.

Især hvis det holder 10 år efter....

Red hat var svjh den første der havde en Sparcversion.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-07-07 20:30

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Lad høre - det er vist en af de bedre historier.
>
> Især hvis det holder 10 år efter....

Uh, var det ikke noget med et ret brutalt strategisk skift fra a.out
til ELF? (De af os der rodede med dynamisk linking på det tidspunkt
var nu ret begrænset kede af at se det gamle format forsvinde.)

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 08-07-07 21:03

> Lad høre - det er vist en af de bedre historier.
> Især hvis det holder 10 år efter....

Gammelt had ruster aldrig :) - Det var opgraderingen fra 4.2, der
resulterede i et system, som ikke kunne reddes; når det er ens
hjemmeserver gør det ondt.

Indtil for seks måneder siden havde jeg ikke rørt en RH efter da.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think someone at Earth Dome has gone complete mental." - Garibaldi

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-07 19:17

Allan Willems Joergensen wrote:

> rhl-5.0 1 Dec 97 Hurricane
>
> Og det er i øvrigt det release, der er skyld i at jeg den dag i dag
> hader Red Hat.
>
> mvh

Uh, det var slemt dengang. Har stadig en RH 4.2 med support ID liggende
:)