OpenOffice.org 2.2, etch, antialiasing
Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 04-07-07 13:54

Heya folkens,

OpenOffice ser ganske forfærdelig ud i deb 4.0 under Gnome. Jeg har
googlet, og kan ikke finde nogen løsning, hvilket får mig til at tro
at der er noget galt med min opsætning.

Gnome er sat på til at køre med antialiasing, og ser meget fin ud....
Der er kun OpenOffice der driller (både den der følger med etch, og
den nyeste fra OpenOffice.org.

Er der nogle der har haft/løst samme problem?

/mikkel

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 04-07-07 18:12

mikkelflott@gmail.com wrote:
> [...]
> den nyeste fra OpenOffice.org.
>
> Er der nogle der har haft/løst samme problem?

Kan du prøve at sætte openGL rendering på?

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 04-07-07 19:00

On 4 Jul., 19:11, Jesper Staun Hansen <jes...@tnb.aau.dk> wrote:

> Kan du prøve at sætte openGL rendering på?

Det er hermed prøvet. Der var ingen forskel.

Jeg prøvede lige for sjov at ændre på "Screen Font Antialiasing" fra 7
til 25 (hvad det så end betyder :). Så står fonten skarpt, men er
noget "tynd" i det - men læsbar :) Bare det kommer ud på print er i en
Times font, så er det rigeligt fint.
Jeg mener bare at det virkede noget bedre under Ubuntu Dapper Drake...
Strange...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-07-07 20:42

> [...]
> Times font, så er det rigeligt fint.
> Jeg mener bare at det virkede noget bedre under Ubuntu Dapper Drake...

Uden at være helt sikker på hvordan du fixer det, så lyder det som om at
du mangler nogle fonte i din X installation.

Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 20:47

On Wed, 04 Jul 2007 21:41:57 +0200
Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> Uden at være helt sikker på hvordan du fixer det, så lyder det som om
> at du mangler nogle fonte i din X installation.

Det kunne også være en manglende/ikke fungerende/ikke startet x-font
server.
Hvad siger: dpkg --get-selections |grep font|grep server
Eventuelt short cut: dpkg -s xfs

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 04-07-07 21:05

MR> Det kunne også være en manglende/ikke fungerende/ikke startet
MR> x-font server. Hvad siger: dpkg --get-selections |grep font|grep
MR> server Eventuelt short cut: dpkg -s xfs

X-font-serveren understøtter ikke antialiasede fonts.

/Benny

Fra : Kent Friis

Dato : 04-07-07 21:41

Den 04 Jul 2007 22:05:21 +0200 skrev Benny Amorsen:

> X-font-serveren understøtter ikke antialiasede fonts.

Jeg synes ellers bestemt den dukkede op som "required" samtidig
med det der anti-aliasing font library.

Mvh
Kent

Fra : mikkelflott@gmail.co~

Dato : 04-07-07 21:40

On 4 Jul., 21:46, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> Det kunne også være en manglende/ikke fungerende/ikke startet x-font
> server.
> Hvad siger: dpkg --get-selections |grep font|grep server
> Eventuelt short cut: dpkg -s xfs
>
> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussenhttp://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
> windows.

mikkel@3e6b6d08$ dpkg -s xfs
Pakken 'xfs' er ikke installeret og der er ingen tilgængelig
information.
Brug dpkg --info (= dpkg-deb --info) til at undersøge arkivfiler,
og dpkg --contents (= dpkg-deb --contents) til at vise deres indhold.
mikkel@3e6b6d08$

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 22:10

On 04 Jul 2007 22:05:21 +0200
Benny Amorsen <benny+usenet@amorsen.dk> wrote:

> X-font-serveren understøtter ikke antialiasede fonts.

Hvad har xfs med det at gøre? Der findes ikke antialiasede fontene; det
er din window manager, der sørger for det.

Der imod har xfs vældig meget at gøre med, om de fonte openoffice har
brug for, er tilgængelige.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 05-07-07 09:12

MR> Hvad har xfs med det at gøre? Der findes ikke antialiasede
MR> fontene; det er din window manager, der sørger for det.

Window manageren manager vinduer, det ligger ligesom lidt i ordet. Den
har intet med antialiasing at gøre (bortset evt. fra skriften i
title-bar og wm-menuer.)

MR> Der imod har xfs vældig meget at gøre med, om de fonte openoffice
MR> har brug for, er tilgængelige.

Muligvis, men xfs tilbyder kun fonte af den gamle slags. Uden
information, som kan benyttes til antialiasing. xfs er forældet og
moderne programmer kører helt fint uden den.

/Benny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-07 22:11

On Wed, 04 Jul 2007 13:40:08 -0700
"mikkelflott@gmail.com" <mikkelflott@gmail.com> wrote:

> [...]
> Brug dpkg --info (= dpkg-deb --info) til at undersøge arkivfiler,
> og dpkg --contents (= dpkg-deb --contents) til at vise deres indhold.

sudo apt-get install xfs

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen