(haster) Apache 2.0 LDAP autorisation på R~
Fra : News

Dato : 19-06-07 13:31

Jeg kan under ingen omstændigheder få min Red Hat WS 3 (med Apache 2.0.46)
til at autorisere op imod vores coorporate LDAP server (som jeg ingen
indflydelse har på) Jeg autorisere allerede fra en anden oldgammel SuSE
server samt et par Red Hat 4 servere uden problemer men RH3 kan jeg bare
ikke få til at fungere.

Da RH3 ikke bruger mod_auth_ldap.so men istedet mod_authz_ldap.so har jeg
følgende settings:

AuthzLDAPEngine on
AuthzLDAPServer ldap.company.name
AuthzLDAPUserBase o=company,c=name
AuthzLDAPUserKey alias
AuthzLDAPUserScope subtree
#AuthzLDAPUserScope base
AuthType basic
AuthName "Requires LDAP access"
#AuthzLDAPAuthoritative off
require valid-user

Jeg har selvfølgelig prøvet et utal af andre ting også

SSL_ERROR:
[error] bind as cn=My Full Name,ou=employee,O=COMPANY,C=NAME failed: 81
[error] basic LDAP authentication of user 'myalias' failed
[crit] configuration error: couldn't check user. No user file?: /private/

SSL_ACCESS:
myalias [19/Jun/2007:14:26:01 +0200] "GET /private/ HTTP/1.1" 401 477

Jeg har kørt AuthConfig på serveren og har opsat den til LDAP og jeg kan
sagtens logge ind med LDAP via f.eks. SSH.

Hvis andre har en fungerende opsætning med RH3 og Apache 2.0 vil jeg meget
gerne høre hvordan I har fået det til at fungere.
Det haster lidt, da det skal bruges om nogle timer.

Fra : News

Dato : 19-06-07 13:57

> Jeg autorisere allerede fra en anden oldgammel SuSE server samt et par Red
> Hat 4 servere uden problemer men RH3 kan jeg bare ikke få til at fungere.

De andre servere køre med henholdsvis Apache/2.0.49 og Apache/2.0.52
(blot for at sige, at det ikke er version 2.2)

Fra : News

Dato : 20-06-07 09:32

> Hvis andre har en fungerende opsætning med RH3 og Apache 2.0 vil jeg meget
> gerne høre hvordan I har fået det til at fungere.

Nu haster det ikke helt så meget, da jeg fandt en nødløsning men jeg vil
meget gerne stadigt høre om nogen har en fungerende RH3/Apache2.0 opsætning?
Jeg må jo gøre ét eller andet galt, men jeg kan bare ikke se hvad.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 20-06-07 09:38

News wrote:
> [...]
> gerne høre hvordan I har fået det til at fungere.
> Det haster lidt, da det skal bruges om nogle timer.

Har du læst lidt på
http://www.muquit.com/muquit/software/mod_auth_ldap/mod_auth_ldap_apache2.html

Fra : News

Dato : 20-06-07 09:47

> Har du læst lidt på
> http://www.muquit.com/muquit/software/mod_auth_ldap/mod_auth_ldap_apache2.html

Jeg er faktisk tidligere faldet over den men det er jo en selv-kompilering
(af det hele), hvilket jeg ikke er så interesseret i.

På Red Hat Network er der ikke noget der hedder mod_auth_ldap til RH3 men da
der er en mod_authz_ldap (med samme funktioner) må det jo være muligt at få
til at fungere out-of-the-box!?

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-06-07 20:29

On Jun 20, 10:46 am, "News" <news1...@REMOVE.gmail.com> wrote:
> På Red Hat Network er der ikke noget der hedder mod_auth_ldap til
> RH3 men da der er en mod_authz_ldap (med samme funktioner) må det
> jo være muligt at få til at fungere out-of-the-box!?

Er der ikke support med til RH? Jeg spørger ikke for at være fræk -
jeg troede at det var det der var hele idéen med at køre Red Hat i
dag???

\\kristian

Fra : News

Dato : 21-06-07 09:04

>Er der ikke support med til RH? Jeg spørger ikke for at være fræk -
>jeg troede at det var det der var hele idéen med at køre Red Hat i
>dag???

Åhh ja - det er vist rigtigt. Jo, jeg mener nok der én eller anden form for
web support - hvad det så end betyder i praksis.
Tak for hintet.