Dashboard til Linux
Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 00:10

Hej

Findes der noget lignende Mac OS X' Dashboard til Linux?
Gerne til KDE.
Jeg er ikke meget for Karamba/Superkaramba. Kvaliteten af de forskellige
appletter er simpelthen for dårlig. Mange af dem er utroligt ustabile.

Kan I anbefale noget?

/H

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 17-06-07 10:22

Horatio Elmekvist Hanhjort wrote:
> [...]
> Jeg er ikke meget for Karamba/Superkaramba. Kvaliteten af de forskellige
> appletter er simpelthen for dårlig. Mange af dem er utroligt ustabile.

Prøv Google 'Dashboard Linux'.
Der er mange links, f.eks. dette:
Linux to Get a Dashboard ~ OS X Fanatics
http://www.lockergnome.com/nexus/osx/2006/01/03/linux-to-get-a-dashboard/
med related link:
KDE 4 to Support Apple Dashboard Widgets
http://www.lockergnome.com/nexus/linux/2006/01/02/kde-4-to-support-apple-dashboard-widgets/
Run Apple DashBoard Widgets on Linux
http://digg.com/linux_unix/Run_Apple_DashBoard_Widgets_on_Linux

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 17-06-07 11:29

On 2007-06-16, Horatio Elmekvist Hanhjort <horatio42hinkestok@yahoo.dk> wrote:
> Gerne til KDE.
> Jeg er ikke meget for Karamba/Superkaramba. Kvaliteten af de forskellige
> appletter er simpelthen for dårlig. Mange af dem er utroligt ustabile.

Det er karamba/superkaramba der er ment til at gøre det.

Da der er infrastruktur til sådan at alle kan uploade deres appletter
til karamba/superkaramba er de af svingene kvalitet. Da jeg legede med
det fandt jeg en del der virkede fornuftigt.

/Sune

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 11:34

Sune Vuorela wrote:

> [...]
> til karamba/superkaramba er de af svingene kvalitet. Da jeg legede med
> det fandt jeg en del der virkede fornuftigt.

Kan du anbefale nogle af dem?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-06-07 11:48

> Kan du anbefale nogle af dem?

Jeg er ganske tilfreds med Aero All in One (v. 0.9.1) den køre rigtig
stabilt for mig, det er en sysmon, sensor, kalender, netværk og meget
andet monitor. Jeg har også i længere tid brugt Liquid Weather ++, men
her på det seneste har jeg oplevet problemer med den. Mistænker at det
kom samtidig med en python opgradering.

Til info kører jeg Superkaramba 0.41 på KDE 3.5.6

Thomas

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 13:19

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> andet monitor. Jeg har også i længere tid brugt Liquid Weather ++, men
> her på det seneste har jeg oplevet problemer med den. Mistænker at det

Ok.

Hvad nu, hvis jeg blot vil have et simpelt fint analog ur? Som det i Mac
OS X?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 17-06-07 13:27

Horatio Elmekvist Hanhjort <horatio42hinkestok@yahoo.dk> wrote:

> Hvad nu, hvis jeg blot vil have et simpelt fint analog ur? Som det i Mac
> OS X?

xclock .. Selvom jeg ikke ved om det er fint nok.

--
-René

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 13:50

Rene Joergensen wrote:

> xclock .. Selvom jeg ikke ved om det er fint nok.

Det er det ikke :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-07 14:00

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> xclock .. Selvom jeg ikke ved om det er fint nok.

oclock er pænere
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 15:25

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> oclock er pænere

Det er den, men stadig ikke pæn nok.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 17-06-07 14:10

Horatio Elmekvist Hanhjort wrote :

> Hvad nu, hvis jeg blot vil have et simpelt fint analog ur? Som det i
> Mac OS X?

Hvis xclock som Rene foreslog ikke er fint nok så prøv at kikke på
"Cairo-clock":
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 15:32

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis xclock som Rene foreslog ikke er fint nok så prøv at kikke på
> "Cairo-clock":

Den ser umiddelbart fin ud, men kanterne omkring uret er ikke
transparente. Det vil sige, at der er en sort firkant. Inden i den er
der så en cirkel som udgør uret. Jeg ved ikke, om dette skyldes, at jeg
bruger KDE.
I hvert fald er det ganske grimt.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-06-07 15:39

> [...]
> transparente. Det vil sige, at der er en sort firkant. Inden i den er
> der så en cirkel som udgør uret. Jeg ved ikke, om dette skyldes, at jeg
Mon ikke du mangler en af afhængighederne:

* gcc and sane build-system
* gtk+ 2.8.x
* cairo 1.0.2
* librsvg 2.13.93
* libglade 2.5.1
* Xorg 6.9/7.0 (with enabled Composite-extension)
* a compositing-manager (e.g. xcompmgr or compiz)

Her (KDE 3.5.5) ser det rigtig nydeligt ud.

/Magnus

Fra : Horatio Elmekvist Ha~

Dato : 17-06-07 16:45

Magnus Pedersen wrote:
> Mon ikke du mangler en af afhængighederne:
> * a compositing-manager (e.g. xcompmgr or compiz)

Den har jeg ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-07 15:53

Horatio Elmekvist Hanhjort <horatio42hinkestok@yahoo.dk> writes:

> [...]
> transparente. Det vil sige, at der er en sort firkant. Inden i den er
> der så en cirkel som udgør uret. Jeg ved ikke, om dette skyldes, at

Der står i FAQ'en til cairo-clock hvorfor den er der, og hvordan man
kommer af med den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-06-07 17:54

Horatio Elmekvist Hanhjort wrote:

> Hvad nu, hvis jeg blot vil have et simpelt fint analog ur? Som det i Mac
> OS X?

Nu er jeg fint tilfreds med det ur der er i KDEs bar, men ellers er
http://www.kde-look.org/content/show.php/ClockMagick?content=50846 meget
fint IMO... analog og fin grafik samt transparent. Dog lidt voldsom ved
CPU hvis man slår alle de fancy ting til.

Der er masser af andre gode ting at finde hos kde-look.org

Thomas

Fra : Sune Vuorela

Dato : 17-06-07 11:50

On 2007-06-17, Horatio Elmekvist Hanhjort <horatio42hinkestok@yahoo.dk> wrote:

> Kan du anbefale nogle af dem?

Jeg er gået lidt bort fra det igen da jeg er begyndt at have mine
vinduer i fuldskærm ,)

men den gang var det vist liquid weather, en wallpaper-skifter, en
kalender og en systemovervågningsting som jeg også endte med at hacke
lidt i for at få den til at virke.

/Sune