browser detection
Fra : Xylofonius

Dato : 06-07-01 23:54

Hej kære gruppe,
Er der nogen der tilfældigvis har et javascript liggende der finder ud af
hvilken browser man bruger (IE eller Netscape), og hvis man bruger IE vises
én side og en anden hvis man bruger Netscape.

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-07-01 00:18

"Xylofonius" <xylofonius@hotpop.com> wrote in message
> [...]
vises
> én side og en anden hvis man bruger Netscape.

Er du ligeglad med versioner det er? Hvis ja så er følgende nok:

if (document.all){
window.location.href = "ie.htm"
}else{
window.location.href = "nn.htm"
}

--
Jakob Andersen

Fra : Xylofonius

Dato : 07-07-01 00:42

> Er du ligeglad med versioner det er? Hvis ja så er følgende nok:
>

> if (document.all){
> window.location.href = "ie.htm"
> }else{
> window.location.href = "nn.htm"
> }

Tusind tak. Det virker perfekt, men hvad nu hvis man gerne vil have IE og
Opera samme sted hen. Er det muligt? Evt. Netscape én adresse og alle andre
browsere ét samlet sted.

På forhånd mange tak
Venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-07-01 00:52

> Tusind tak. Det virker perfekt, men hvad nu hvis man gerne vil have IE og
> Opera samme sted hen. Er det muligt? Evt. Netscape én adresse og alle
andre
> browsere ét samlet sted.

Også Netscape 6?

Hvis du vil have samtlige Netscape browsere et sted hen og resten et andet
sted hen vil jeg gætte på at du kan gøre sådan her(Kan ikke lige huske hvad
NN6 returnerer i userAgent)

if (navigator.userAgent.indexOf("Netscape")){
window.location.href = 'nn.html';
}else{
window.location.href = 'resten.html';
}

Hæng mig ikke op på det da jeg ikke lige kan huske hvordan NN4 og 6 svarer i
userAgent

--
Jakob Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-01 01:17

Sat, 7 Jul 2001 01:41:54 +0200, skrev "Xylofonius"
<xylofonius@hotpop.com>:

>Tusind tak. Det virker perfekt, men hvad nu hvis man gerne vil have IE og
>Opera samme sted hen. Er det muligt? Evt. Netscape én adresse og alle andre
>browsere ét samlet sted.

Et script, som du selv kan koge ned og tager hensyn til mulige og
umulige versioner finder du på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/browser/browser.htm

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-01 01:14

Xylofonius wrote:

> Tusind tak. Det virker perfekt, men hvad nu hvis man gerne vil have IE og
> Opera samme sted hen. Er det muligt? Evt. Netscape én adresse og alle andre
> browsere ét samlet sted.

ja:

if (document.layers){
window.location.href = "nn.htm"
}else{
window.location.href = "andre.htm"
}

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-07-01 01:20

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> if (document.layers){
> window.location.href = "nn.htm"
> }else{
> window.location.href = "andre.htm"
> }

Så får du ikke NN6 med på NN siden, men jeg ved ikke helt om han vil det..
--
Jakob Andersen

Fra : Xylofonius

Dato : 07-07-01 10:13

> Så får du ikke NN6 med på NN siden, men jeg ved ikke helt om han vil det..

Jo, tak.

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-01 14:05

Xylofonius wrote:

> Jo, tak.

Hvorfor?

Fra : Xylofonius

Dato : 07-07-01 15:09

> Hvorfor?

Fordi Netscape viser min side anderledes end Opera og IE.

Mvh.
Andreas Kryger Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-01 16:54

Xylofonius wrote:

> Fordi Netscape viser min side anderledes end Opera og IE.

Og det gør Netscape 6 også?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-07-01 17:14

On Fri, 06 Jul 2001 17:54:13 +0200, Lars Hoffmann

>Og det gør Netscape 6 også?

I så fald burde man nok rette sin tide til, og så smide dem der stadig
ikke kan følge med (ns4.x og andre) til ens ide for sig.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-01 17:20

Stefan Bruhn wrote:

> I så fald burde man nok rette sin tide til, og så smide dem der stadig
> ikke kan følge med (ns4.x og andre) til ens ide for sig.

Det er også lidt et jeg mener.
Netscape 4.X og Netscape 6.X er dybt forskellige, først og fremmest
fordi N6.X bygger på Mozilla og N4.X bygger på Netscapes egen teknologi.
Sagt lidt firkantet er det eneste de to browsers har til fælles deres
navn og til dels deres bruger interface, det er derfor jeg stejler lidt
over at skære N6.X over samme kam som N4.X.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-07-01 11:52

Xylofonius wrote:

> Er der nogen der tilfældigvis har et javascript liggende der finder ud af
> hvilken browser man bruger (IE eller Netscape), og hvis man bruger IE
> vises én side og en anden hvis man bruger Netscape.

Og hvad så, hvis man bruger en helt anden browser? Der findes en del
moderne, gode browsere, der hverken hedder Netscape eller Internet Explorer.

Hvis man gerne vil sende moderne browsere med god understøttelse af CSS og
JavaScript ét sted hen og alle andre browsere et andet sted hen, så bør man
bruge WebStandards' anbefaling:

if (!document.getElementById) {
window.location =
"/en/side/til/aeldre/browsere.html"