Puteren fryser i 5-10 sek og køre så igen?~
Fra : Claus

Dato : 06-07-01 23:43

Hejsa, jeg har et ret irriterende problem, min computer har det med at fryse
i 5-10 sekunder, hvor efter den fortsætter som om intet var sket, det er en
helt ny computer, er der nogen der ved hvad der kan være årsag?? køre med
Win ME.. Det sker også selvom computeren har stået slukket natten over og
man så tænder den op ad dagen, så går ikke ud fra det er fordi den er for
varm, da det også sker inden for de første par minutter fra den bliver
tændt..

Det er en
Intel 850 chipsæt 400MHz FSB
P4 1.5 Ghz
256 MB Rdram
64 MB DDR GeForce 3 grafik kort
2 x IBM DeskStar 60GXP 60GB HDD
Turtle Beach Santa Cruz Lydkort
iEEE 1394 Firewire PCI Kort

Mvh
Claus..

Fra : Anders Riis

Dato : 07-07-01 12:10

Hej.

Du skulle have købt AMD.......

Hilsen Anders.

Fra : dhek

Dato : 07-07-01 13:38

"Anders Riis" <Riis-moebel@foni.net> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Du skulle have købt AMD.......
> Hilsen Anders.

Jeg havde faktisk præcis det samme problem med min AMD dengang jeg kørte Win
ME, min comp. havde det med at "fryse" i perioder på ca. 15-30 sek. ad
gangen med et interval på omkring 15-20 min. Jeg målte cpu-hastigheder på op
til 1250 MHz (min cpu er 750 MHZ) - efter jeg er gået over til Win 98 SE &
Win2000 har jeg dog ingen problemer med dette mere

Daniel

Fra : GhostRider

Dato : 07-07-01 13:50

Hejsa Claus

Kan ikke sige andet end at det er et ME problem, for jeg har det på akkurat
samme måde, men med en hel anden maskine, og der sidder en AMD i min....

Dog har det ikke været så udtalt de sidste par måneder, men jeg har også
geninstalleret et par gange, ellers har jeg intet gjort for at mindske
problemet, for jeg har simpelthen ikke kunnet finde ud af hvad det er der
gør det....

Så hvis du vil helt af med det, så må du nok finde en anden windows version
frem, eller prøve at geninstallere, andet kan jeg sgu' ikke rigtig sige...

Mvh

Carsten

Fra : Jakob M

Dato : 07-07-01 21:28

"Claus" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt ny computer, er der nogen der ved hvad der kan være årsag?? køre med

Det er nok Win ME der er årsagen. Min puter har lidt det samme problem, dog kun
et par sekunder ad gangen. Det er nok fordi Win ME er i gang med et eller andet
den mener er så vigtigt at alt andet ignoreres.

Mvh
Jakob

Fra : Flyfish.dk

Dato : 07-07-01 22:14

Endnu en gang

FOlkens hold jer væk fra win 9x samt ME det giver kun problemer (specialt
me, hvor du ikke selv rigtig kan lave nogle opsætninger)
Går som os andre gå ud og ofre nogle af jeres hårdt tjente penge i en NT
licens / win 2000
der er kun Linux "OS2" sam Mac der kan køre bedere

Fra : DWM

Dato : 08-07-01 00:03

"Flyfish.dk" <flyfish@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> licens / win 2000
> der er kun Linux "OS2" sam Mac der kan køre bedere

Virker lidt åndsvagt at gå ud og ofre så mange penge på en NT/W2K licens
hvis man reelt ikke har noget at bruge det til. Især hvis man er glad for spil.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Malte Øhlers

Dato : 08-07-01 23:49

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote in message

> Virker lidt åndsvagt at gå ud og ofre så mange penge på en NT/W2K licens
hvis man reelt ikke har noget at bruge det til. Især hvis man er glad for
spil.

Hvorfor er det åndsvagt at købe W2K? Er det åndsvagt men et system der køre
hurtiger og mere stabilt? Jeg køre W2K, og jeg er sku' glad for spil!

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-07-01 13:54

tjaa hvis man er glad for lidt ældre spil bare 1 års tid gamle kan w2k godt
have svært med at køre dem....

win me er en ren nedgradering af maskinen hvis man skal stole på
profeterne.....en god win98SE er godt til spil...selv bruger jeg w2k, og det
kører også rigtig godt dog kan den ikke spille worm amageddon...der crasher
den helt...det virker fint under win98se

hvis jeg skal vælge ville det blive w2k

Fra : Malte Øhlers

Dato : 09-07-01 14:52

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> tjaa hvis man er glad for lidt ældre spil bare 1 års tid gamle kan w2k
godt have svært med at køre dem....

Det ved jeg nu ikk' jeg har:

Age Of Empires 2 - The Conquerors
Alice in Wonderland
Anarchy Online
Baldur's Gate
Baldur's Gate II - Shadows of Amn
Black & White
Colin Mcrae Rally 2
CounterStrike
Delta Force - Land Warrior
Diablo II - Lord of Destruction
Giants - Citizen Kabuto
Half-Life
Liero
No One Lives Forever
Project IGI
Quake III - Team Arena
Quake III
Soldier of Fortune
Starcraft - Brood War
Team Fortress
Unreal

Det køre at sammen rigtig godt! Hurtigt og stabilt. Jeg har lige lavet en
oprydning, men før det havde jeg ca. 40 spil - alle sammen kørte, ja,
hurtigt og stabilt! Jeg har selvfølig også installeret alle de nyeste driver
og updates!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-07-01 15:09

"Malte Øhlers" <malte@pc.dk> writes:

> [...]
> hurtigt og stabilt! Jeg har selvfølig også installeret alle de nyeste driver

Det er ogsaa min erfaring. Jeg spiller ikke ret meget, men alle spil
jeg har proevet under Win2k virkede.