"Ole" skrev
> Følgende var at finde på min log umidelbart inder system begynte at låse
> sidste gang:
> Hændelsestype: Fejl
> Hændelseskilde: DCOM
> Hændelseskategori: Ingen
> Hændelses-id: 10006
> Dato: 08-07-2007
> Klokkeslæt: 12:50:32
> Bruger: Udeladt
> Computer: udeladt
> Beskrivelse:
> Fejlen "RPC-serveren er ikke til rådighed. " opstod på DCOM fra
> computeren (Computer navnet udeladt) under forsøg på at aktivere
> serveren: {5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-B43301E83971}
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hvis jeg søger efter tallet på live.com eller Google finder jeg beskri-
velser af at det er HPBPRO.exe som går ned:
http://cc.msnscache.com/cache.aspx?q=8280187385746&lang=da-DK&mkt=da-DK&FORM=CVRE4
"Fixing a DCOM Error: Event 1006 in your Event Log
Some HP printer drivers have a program called "HPBPRO.EXE". If you are
getting event #1006 in your event logs, chances are HPBPRO.EXE is causing
it. If the Event Properties description has "{5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-
B43301E83971}" in it, you can be assured this is the case. The way to stop
this error is to search your registry for "{5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-
B43301E83971}" and delete that key. Be careful when you edit the registry!
To be sure you are deleting the right thing, confirm that there is an
entry in that key that says "HP Port Resolve Class"."
Grunden til at det virker som om maskinen hænger, er sikkert at HPBPRO.ÉXE
forsøger at tale med printeren og at den sikkert er gået i dvale (så
forsøger driveren alle mulige tricks for at komme i kontakt med den og
fejler fordi printeren er for lang tid om at komme ud af dvale). Hvis du
slår strømbesparelse fra på printeren kan du måske undgå problemet (du
skal så selv huske at slukke den). Hvordan man gør det afhænger af din
printer, det bør stå i manualen hvis det kan lade sig gøre.
Et alternativ kunne være at afinstallere printeren og hente en nyere
driver hos HP.
Denne fra et HP forum antyder dog at det kan være HP Toolbox som er skyld
i fejlen (det ville ikke overraske mig, HP Toolbox er noget skrammel):
https://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=969147