MS Windows
briani 27239
O.T.?
Fra : RK

Dato : 30-06-07 23:14

Ungerne har et Pixeline spil (originalt) som fungerer fint på vor win98 og
på vor XP PC. Det mærkelige er at når vi forsøger at installere på en af
venindernes XP PC går installationen glat men når vi forsøger at starte
spillet kommer der en fejlbox der siger at CD'en ikke er i drevet????
Afinstallation og geninstallation har været forsøgt uden held. Andre
Pixeline spil fungerer fin på den selvsamme PC. Er der nogen der kan
gennemskue hvad der sker?

Fra : Marianne

Dato : 30-06-07 23:23

"RK" <at@at.at> skrev i en meddelelse
> [...]
> Afinstallation og geninstallation har været forsøgt uden held. Andre
> Pixeline spil fungerer fin på den selvsamme PC. Er der nogen der kan

Næh .. men en mulighed er at kopiere hele Pixeline-cd'en over på pc'ens
harddisk (i en mappe) og så installere derfra.

mvh
Mariane

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-07-07 09:11

RK wrote:
> [...]
> installere på en af venindernes XP PC går installationen glat men når
> vi forsøger at starte spillet kommer der en fejlbox der siger at

Nu skriver du ikke hvilken Pixeline ?

De ældre Pixeline spil kunne godt installeres, men ville ikke køre, hvis
skærmen kørte med mere end 256 farver.

Efter intallation vælger du at HØJRE-klikke på genvejen og vælger
"Kompabilitet" - og her kan du angive, at de skal starte op med 256
farver.

Det er ikke sikkert, at de løser dit problem - men prøv ad.

Ellers prøv i spil-gruppen - der er måske noge, der ved lidt mere:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : RK

Dato : 01-07-07 14:14

> [...]
>
> Det er ikke sikkert, at de løser dit problem - men prøv ad.
>
> Ellers prøv i spil-gruppen - der er måske noge, der ved lidt mere:

Tak for hjælpen! Det drejer sig om "Pixeline og Kong Gulerod" som
angiveligt skulle køre på XP! Jeg prøver nogle af forslagene lidt senere!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-07-07 14:31

RK wrote:
> Tak for hjælpen! Det drejer sig om "Pixeline og Kong Gulerod" som
> angiveligt skulle køre på XP!

De kan alle køre XP - men de første skal "tvinges" ned i 256 farver - vi
har kørt dem alle i XP.

Jeg kan ikke huske om "Kong Gulerod" hører til dem, der skal ned i 256
farver.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard