MS Windows
briani 27239
chkdsk
Fra : kep

Dato : 20-06-07 11:48

Hej
Når jeg kører "chkdsk" er der kommet et punkt
som hedder "Verificerer USN-logfilen" - nogen
som ved hvad det er ?

--
M.v.h.
kep

Fra : Ole C

Dato : 20-06-07 12:06

kep skrev blandt andet:

> Når jeg kører "chkdsk" er der kommet et punkt
> som hedder "Verificerer USN-logfilen" - nogen
> som ved hvad det er ?

Det må hænge sammen med et eller andet program du har installeret.

--
vh
Ole C.

Fra : kep

Dato : 20-06-07 12:16

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det må hænge sammen med et eller andet program du har installeret.
>
> --
> vh
> Ole C.

Jeg har godt nok lige installeret nogle nye programmer
som jeg ville undersøge - men har afinstalleret dem igen.
Hvordan hænger det sammen med "Verificerer USN-logfilen" ?

--
M.v.h.
kep

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-06-07 13:08

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hvordan hænger det sammen med "Verificerer USN-logfilen" ?

Det gør det heller ikke, USN er en del af ntfs filsystemet.
Det står for Update Sequence Number, den holder styr på ændringer lavet i
filsystemet.

Slap du bare af igen :)

Fra : kep

Dato : 20-06-07 13:26

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Det gør det heller ikke, USN er en del af ntfs filsystemet.
> Det står for Update Sequence Number, den holder styr på ændringer lavet i
> filsystemet.
>
> Slap du bare af igen :)

Dejligt at høre - hårene på hovedet har lagt sig igen : -)

Lige et tillægsspørgsmål : Jeg har aldrig været klar over
hvad "Filsystemet" er for en størrelse og hvornår/hvorfor sker
der ændringer ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-06-07 13:37

>Lige et tillægsspørgsmål : Jeg har aldrig været klar over
>hvad "Filsystemet" er for en størrelse og hvornår/hvorfor sker
>der ændringer ?

Her står lidt minimalt om det.

http://da.wikipedia.org/wiki/Filsystem

Her står en hel del mere omkring specifikt NTFS:
http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : kep

Dato : 20-06-07 13:48

> Her står lidt minimalt om det.
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Filsystem
>
> Her står en hel del mere omkring specifikt NTFS:
> [...]

Takker !

Fra : Ole C

Dato : 20-06-07 14:26

Sune Storgaard skrev blandt andet:

> Det gør det heller ikke, USN er en del af ntfs filsystemet.
> Det står for Update Sequence Number, den holder styr på ændringer
> lavet i filsystemet.

Og så klog er jeg også blevet i mellemtiden, da jeg fandt frem til at søge
på "USN-journal".
Beklager min første udmelding.

--
vh
Ole C.

Fra : kep

Dato : 20-06-07 14:40

> Og så klog er jeg også blevet i mellemtiden, da jeg fandt frem til at søge
> [...]

Du er tilgivet : -)