Tælle tegn i textarea
Fra : Martin

Dato : 06-07-01 22:47

Jææps.. jeg ska bruge lidt javascript som kan tælle hvor mange tegn
man må bruge i et textarea

Altså hvis man skriver HEJSA så er der 10 tegn tilbage

10 tegn tilbage skal så stå i en lille form!

Dog skal jeg bruge den til 250 tegn

Jeg har ingen anelse om hvordan det kan gøres.. så derfor bliver jeg
nød til at spørge jer eksperter...

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-07-01 23:14

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
news:fecckt8jh6bovgrse4b0kmpaknpoidp28i@4ax.com...> Jææps.. jeg >ska bruge
lidt javascript som kan tælle hvor mange tegn
> man må bruge i et textarea

Det er utroligt simpelt, jeg har lige lavet et lille eksempel her:
http://effectus.dk/Jakob/Textarea/taeller/

--
Jakob Andersen

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 23:13

On Sat, 7 Jul 2001 00:14:24 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as> wrote:

> [...]
>lidt javascript som kan tælle hvor mange tegn
>
>Det er utroligt simpelt, jeg har lige lavet et lille eksempel her:

Den virker *lidt*

Nå man sletter igen tæller den ikke "tilbage" igen
*er du frisk på at lave det?*

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 23:15

On Sat, 07 Jul 2001 00:12:57 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Den virker *lidt*
>
>Nå man sletter igen tæller den ikke "tilbage" igen
>*er du frisk på at lave det?*

Og "hvis det ikke er for meget" så nå man er over 250 tegn skal der
komme en grum alert boks

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-07-01 00:05

Fra : Martin

Dato : 07-07-01 00:23

On Sat, 7 Jul 2001 01:05:26 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as> wrote:

>"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
>
>http://effectus.dk/Jakob/Textarea/taeller/

Ja nu er den fino
Men kunne du ik li smide nogen navne på <form> og <textarea>

For jeg kan ikke få det til at virke med
(this, this.form.taeller, 250)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-07-01 22:16

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Ja nu er den fino
> Men kunne du ik li smide nogen navne på <form> og <textarea>
>
> For jeg kan ikke få det til at virke med
> (this, this.form.taeller, 250)

Det virker da fint på min testside ikke?

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : Martin

Dato : 07-07-01 23:14

On Sat, 7 Jul 2001 23:15:59 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as> wrote:

>"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>Det virker da fint på min testside ikke?

Jo jo heeeelt fint.. men min form og textarea har navne.. og det kan
den ikke lide hvis man skriver this, this.form.taeller, 250

Og ja jeg kalder input name='taeller'

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-07-01 00:08

> Jo jo heeeelt fint.. men min form og textarea har navne.. og det kan
> den ikke lide hvis man skriver this, this.form.taeller, 250

Du skal bare bytte taeller ud med navnet på det formfelt hvor tallet skal
stå så skulle det virke.

this refererer til det fromfelt som kalder kommandoen dvs. dit <textarea>

this.form refererer til den form som elementet er i dvs. den form som
<textarea> er i.. Jeg går udfra at dit tællerfelt er i samme form så det
eneste du skal gøre er at ændre taeller til det korrekte navn på dit
tællefelt.