Problem med ny PC
Fra : jacob nielsen

Dato : 06-07-01 22:51

Hej derude i det varme sommerland!!

Jeg har kæmpe problemer med min nye pc, systemet består af:
Soltek sl-75kav Bios 8Q
Duron 900, 40 grader C
512 mb PQI
45 Gb IBM 75 GPX
Asus v7100 Pro 64 Mb
Lite-on ltd-122 dvd
Creative 24 x cdrom

Problemet består i at jeg ikke kan instalere hverken Win2000 elle WinME. Når
jeg forsøget at instalere Win2000 booter den fint op og alt går fint indtil
den skal til at kopiere alle filerne til harddisken, efter en 1-10% fejler
den og siger at filen der er kopieret til HD ikke er en "gyldig win2000
image, forsøg igen", når jeg så har forsøgt en del gange kommer der "blue
screen" med en fejl meddelse om at kontrolere om bios er shadowed eller
caching skal slås fra(har forsøgt efter bedste evne, måske ikke god nok).
Problemet med WinME er den instalere alle filerne, og når den så genstarter
låser maskinen og er "død". Det eneste jeg har fået til at virke er Win98SE,
og det virker kun næsten, idet det ikke er muligt at instalerre
Officepakken, den går fint igang med instalationen og når den så er kommet
lidt over halvvejs låser den!! Der er tale om Org-cd'er så det skulle ikke
være fordi at der mangler nogen filer.
Jeg håber at der er nogen der kan give et bud der kan afhjælpe mine store
problemer, der er en flaske vin på højkant til den der kommer med det råd
der kan afhjælpe problemet!!!

På forhånd tusinde tak

Jacob Nielsen

Fra : Anders Riis

Dato : 06-07-01 14:53

Hej.

Få dine ram testet.

Hilsen Anders

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-07-01 07:16

Hvordan?

MVH Jacob

Fra : Anders Riis

Dato : 07-07-01 09:36

Hej.

Du kan gå ned til en lokal edb-forhandler og få ham til det, det koster
næsten ikke noget. Du kan også dl. et testprogram fra Internettet.
www.tweakfiles.com har mange test prog. og benchmarks du kan dl.

Fra : KO

Dato : 07-07-01 14:25

Problemet er nok som skrevet dine ram!
Men testprogrammer, er altså ikke gode nok. Lån dog nogle andre ram, hos en kammerat. Jeg havde et ligende problem, hvor jeg ikke
kunne installerer windows! Her var det rammen, men et testprogram fandt ingen fejl.

--------
1:Få dine ram testet.

2:Hvordan?

1:Du kan gå ned til en lokal edb-forhandler og få ham til det, det koster

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-07-01 22:24

Jeg takker alle der har haft et forslag til problemerne! De er nu løst med
en ny strømforsyning!?

MVH

Jacob