NOW() problemer (mysql)
Fra : Martin

Dato : 06-07-01 22:47

Jeg har to felter med timestamp i min tabel...
Nå jeg siger den ene skal opdateres med NOW() så bliver den anden også
opdateret! Hvorfor det??

I min tabel har jeg to timestamp felter
1: oprettet
2: opdateret

Og som man kan se i koden ber jeg kun mysql om at opdatere "opdateret"

Til at opdater bruger jeg følgende lille stump kode

$updater = "
UPDATE kia_user SET
opdateret=NOW()
WHERE virksomhedsnavn = '$sessuser'
AND pass = '$sesspass'
";

mysql_query($updater) OR DIE (mysql_error());

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-07-01 23:26

Martin wrote:

> Jeg har to felter med timestamp i min tabel...
> Nå jeg siger den ene skal opdateres med NOW() så bliver den anden også
> opdateret!

Så vidt jeg husker er et af kendetegnene ved timestamp-typen, at kolonnen
automatisk bliver opdateret hver gang, man opdaterer noget i tabellen. Med
andre ord: Hvis du ikke vil have, at den bliver opdateret, skal du bruge en
anden datatype, f.eks. datetime.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Martin

Dato : 06-07-01 23:59

On Sat, 07 Jul 2001 00:25:40 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]
>andre ord: Hvis du ikke vil have, at den bliver opdateret, skal du bruge en

Ja jeg har fundet ud af det nu

Jeg synes nu det er en lille bug agtig en

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-07-01 08:08

On Sat, 07 Jul 2001 00:59:09 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Ja jeg har fundet ud af det nu
>
>Jeg synes nu det er en lille bug agtig en

Det er ellers tydeligt dokumenteret i manualen. Man kan ikke kalde en
ting for en bug bare fordi man ikke kan li' den.

http://www.gartneriet.dk