ingen IP på netkortet efter standby ?
Fra : Nikolaj

Dato : 31-07-07 23:44

hej
Hvordan kan det være at mit LAN i WXP ikke funker mere når PC-en bliver
vækket op efter en standby. Ipconfig viser at netkortet ikke har IP og
subnet mask, og at netkortets status er "aquiring network adresss" og ikke
"connected" som den burde være.

Pågældende netkort er sat op uden DHCP default gateway og DNS. Altså alene
med en IP + en subnetmask for at lave en netværksforbindelse til en
tilsvarende PC, og alt fungerer igen når der rebootes.
Nogen forslag ?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-08-07 12:21

Nikolaj wrote:

> [...]
> alene med en IP + en subnetmask for at lave en netværksforbindelse til en
> tilsvarende PC, og alt fungerer igen når der rebootes.

ipconfig /renew?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-08-07 17:05

Lasse Jensen wrote:

> ipconfig /renew?

PÃ¥ ikke-DHCP-tildelt IP-adresse?

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 01-08-07 20:07

> [...]
> med en IP + en subnetmask for at lave en netværksforbindelse til en
> tilsvarende PC, og alt fungerer igen når der rebootes.

Ikke nogen hjælp, men jeg har haft samme problem på et nforce2 bundkort
efter hibernation.
Fandt aldrig ud af hvad der var galt :\
Eneste jeg kunne gøre var at dis-/enable netkortet eller reboote.
Prøv evt med et andet netkort.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-07 20:41

On Wed, 1 Aug 2007 21:07:09 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> [...]
>efter hibernation.
>Fandt aldrig ud af hvad der var galt :\
>Eneste jeg kunne gøre var at dis-/enable netkortet eller reboote.

Der er flere muligheder: Det kan være et hardware problem, f.eks ved
at ACPI systemet ikke 'vækker' netkortet efter dvale. Men det kan også
være et softvare problem, f.eks i driveren...

Jeg ville nok som det første checke fanebladet 'Strømstyring' i
netkortets 'Egenskaber' for at fjerne et evt flueben i 'Tillad
computeren at slukke denne enhed for at spare strøm'.

Og hvis det ikke hjælper, så måske resette BIOS / ACPI ved at flytte
reset-jumperen frem-og-tilbage.

En BIOS og/eller driver-opgradering er også en oplagt mulighed...

<mlr>

Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-08-07 19:28

Nikolaj skrev:
> [...]
> med en IP + en subnetmask for at lave en netværksforbindelse til en
> tilsvarende PC, og alt fungerer igen når der rebootes.

I den engelsek XP

Network Connection
Select Lan->properties
Select "configure" (under netkort navn, over listen af protokoller)
Select "Power Management"
Disable "Allow the computer to turn off ..."