trådløs og printer
Fra : pensionisten

Dato : 26-07-07 08:04

kan man opsætte via router således at man kan printe fra 2 pcér f.eks
gennem router eller fra over den stationære
Hvordan gør man

Nogen der gider hjælpe
fra
Jørgen

Fra : Icenfire

Dato : 26-07-07 10:07

Hej Jørgen

Du kan godt lave så du kan printe fra 2 computere, men det kræver enten at
din router har indbygget printserver, eller at du har en printer med
netkort, eller at du har en "fritstående" printserver.. du kan også lade din
printer være tilsluttet den ene pc, og her kan du gå ind i printer
oversigten og højreklikke på den og vælge deling, og del printeren på
netværket, derefter kan du tilføje printeren fra den anden computer ved at
søge efter printere på netværket, bemærk dog at den ene computer skal være
tændt hvis det udskrives fra den anden

//Brian

Fra : pensionisten

Dato : 26-07-07 22:21

du kan også lade din
> [...]
> søge efter printere på netværket, bemærk dog at den ene computer skal være

Ok jeg prøvede at dele printeren, men stødte ind i et problem.
Jeg blev bedt om at tænde printeren og begge pcér og lade den være på
routeren.
Begge kunne være på internettet, men jeg fik alligevel at vide at de
ikke var tændte og kunne ikke komme videre. Hvorfor? hvad gør jeg forkert?
fra
Jørgen

Fra : Icenfire

Dato : 26-07-07 23:41

Har du printeren tilsluttet til routeren eller til en af computerenen?

Fra : pensionisten

Dato : 27-07-07 07:50

Icenfire skrev:
> Har du printeren tilsluttet til routeren eller til en af computerenen?

Den er tilsluttet computeren der er tilsluttet routeren direkte med et
kabel

fra
Jørgen

Fra : Icenfire

Dato : 27-07-07 09:27

Okay..

Det kan være galt at begge maskiner ikke kører i samme arbejdsgruppe.. gå
ind i kontrolpanelet og dobbeltklik på system.. (hvis du ikke kan se system
skal du lige klikker på "skift til klassisk visning" øverst til venstre) i
system vælger du fanebladet computernavn der skal begge computere være i
samme arbejdsgruppe.. hvis de ikke er det klikker du på klappen skift på den
ene maskine og ændrer så de har samme arbejdsgruppenavn, herefter skal du
genstarte computeren og prøv så igen om ikke det skulle virke..

Fra : pensionisten

Dato : 27-07-07 23:05

Icenfire skrev:
> [...]
> ene maskine og ændrer så de har samme arbejdsgruppenavn, herefter skal du
> genstarte computeren og prøv så igen om ikke det skulle virke..

Jeg tør ikke gå ind og rode mere, da jeg resiker at ødelægge netværket,
så det ikke fungerer.

På grund af min trang til at rode, har min egen computer været nede
helel dagen.
fdisk, formatering og hele baduljen