Mystisk
Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 20:09

Hej NG

Kode:

Sql="INSERT INTO tblMenu (SkoleID_, Menu, MenuTekst, MenuType_, Pris,
Billed)" & _
" VALUES (" & Skole & ", " & MenuNummer & ", '" & MenuTekst & _
"', '" & MenuType & "', '" & MenuPris & "', '" & BilledData & "');"

Det giver denne Sql:

INSERT INTO tblMenu (SkoleID_, Menu, MenuTekst, MenuType_, Pris, Billed)
VALUES (2, 51, 'test', 'Varm', '14,25', '2_Menu_51.jpg');

Når jeg afprøver den i Access virker den udmærket...
Når jeg fyrer den af med ASP giver Pris 1425,00 i databasen...mystisk...

Jeg tror måske tabellen i databasen har taget skade...
Har prøvet at udskifte feltet på min form - det ændrede ikke noget...
Har også prøvet med Ccur - det ændrede heller ikke noget...

Har i et bud...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-07-07 20:47

bsn wrote:
> [...]
>
> Når jeg afprøver den i Access virker den udmærket...
> Når jeg fyrer den af med ASP giver Pris 1425,00 i databasen...mystisk...

Øh. Nej. Ikke mystisk. Du bruger dansk formattering af et kommatal. Byt
komma ud med punktum og det vil sikkert virke.

Mvh. Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 00:06

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev

> Øh. Nej. Ikke mystisk. Du bruger dansk formattering af et kommatal. Byt
> komma ud med punktum og det vil sikkert virke.

Det virker fint...tak...
Men skulle det ikke virke, når det er et tekstfelt altså - 'var' - skal man
så ikke kunne indsætte et komma...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 00:16

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev

> Øh. Nej. Ikke mystisk. Du bruger dansk formattering af et kommatal. Byt
> komma ud med punktum og det vil sikkert virke.

Tester jeg det så på localhost, hvor der er dansk formattering, så er det
samme problem igen...
altså 14,75 bliver til 1475,00...

Vil det hjælpe at indsætte Session.LCID = 1030 på siderne...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 10:24

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev

> Tester jeg det så på localhost, hvor der er dansk formattering, så er det
> samme problem igen...
> altså 14,75 bliver til 1475,00...

Har løst det ved at lave et chek på localhost - Server <> "127.0.0.1" -
ServerVariables
Bjarne