ASP og HTML ???
Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 00:18

Hej.

Først skal i lige vide at jeg er total amatør på dette her punkt men det ser
i jo nok.

Jeg har lavet en HP for min svorger som er www.mo2riet.dk virker ikke lige
nu på grund af dette poblem.

Siden var lavet i HTML men jeg vil gerne have det så lidt smarterer ud så nu
har jeg lavet den i ASP og håber det er den rigtige måde.

Siden ligger her www.kimila.dk/asptest men hvis jeg lægger den op på
www.mo2riet.dk virker den ikke før jeg skriver index bagefter såden her
www.mo2riet.dk/index.asp den mangler stadig en menu linie som i kan se på
www.kimila.dk/asptest .

Hvad er der galt.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-07-07 11:21

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Siden ligger her www.kimila.dk/asptest men hvis jeg lægger den op på
> [...]

Når jeg tilgår din hovedside uden at angive fil, får jeg en "forbidden"
side. Det er sikkert fordi der kræves en anden start-fil end den, man har
uploadet. Din webhoteludbyder skal oplyse om korrekt start-fil, som så
sandsynligvis hedder noget andet end index, f.eks. default. Læg mærke til,
at der _kan_ være forskel på store og små bogstaver, og derfor vil INDEX.ASP
ikke være identisk med index.asp. Derfor brug altid alene små bogstaver i
filnavne, så er du ude over det problem. Men gå på din webhoteludbyders
hjemmeside, der må være noget info om start-filens navn. Ellers har du
sikkert et brev fra dem, hvor det - bør - stå

MVH
Rune Jensen

--
DR P3 - irriterende kedelige gentagelser
100 fm - Én CD, spillet på konstant replay

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 11:52

> [...]
> webhoteludbyders hjemmeside, der må være noget info om start-filens navn.
> Ellers har du sikkert et brev fra dem, hvor det - bør - stå

Hej Rune.

Kan du sige mig hvorfor den så virker uden problemer her
www.kimila.dk/asptest , her behøver man ikke at taste index.asp for at siden
bliver vist.

> 100 fm - Én CD, spillet på konstant replay

Det har du fuldstandig ret i, det er det samme de spiller uge efter uge.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 12:21

> [...]
> siden bliver vist.

> Det har du fuldstandig ret i, det er det samme de spiller uge efter uge.

Hej igen, nu forstår jeg ingenting.

Har prøvet at lægge siderne op her på denne HP som er min egen.

www.kimila.dk her virker det fint men ikke her www.mo2riet.dk kan det være
pga. 2 tallet eller er det fordi mo2riet er en erhvervs HP.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-07-07 12:31

> [...]

> www.kimila.dk her virker det fint men ikke her www.mo2riet.dk kan det være
> pga. 2 tallet eller er det fordi mo2riet er en erhvervs HP.

Har godt nok lige skrevet, men... tjek, at mo2riet ligger på en Windows
server, altså at det er et ASP-hotel og ikke PHP. Det bør stå i det
brev/email, du har fået i forb. med bestillingen af hostingen. Ellers kan du
ikke bruge asp.

Det gør mig lidt mistænksom, at din HTML-kode indeholder

<!--#include file="menu.inc.asp"-->

For det burde jeg ikke kunne se, hvis ASP virkede, så skulle det blive
udført og slettet fra HTMLen af serveren. Ogsaå sandsynligt derfor, der ikke
kommer en menu - det bliver ikke udført.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-07-07 12:49

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

> [...]

Jeg dummede mig jo før. Du kan nemt se, at det er en Apache og ikke en
Windows server. For det fortæller den selv, når du skriver www.mo2riet.dk
uden index-angivelse.

Så det er altså et PHP-hotel.

Det betyder ikke, at du ikke kan lave inkluderet menu, det er bare et andet
sprog, du skal bruge.

Du kan starte her, den er meget simpel:

http://www.tizag.com/phpT/include.php

....og så evt. stille spørgsmål brugen af PHP i PHP-gruppen.

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 14:40

> [...]
> uden index-angivelse.
>
> Så det er altså et PHP-hotel.
>
> Det betyder ikke, at du ikke kan lave inkluderet menu, det er bare et

Hvorfor skal det være så besværligt, der hvor siderne ligger kan de ikke
bare lave det om til så det virker altså til en Windows server.

Nu har jeg så oploaded dem som html istedet for når nu det andet ikke duer.

Jeg går ud fra at der skal laves en hel del om hvis det skal virke som php
og det orker (eller kan også siges gider) jeg ikke, man kan vel ikke døbe
dem om til php istedet for asp.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Thrane

Dato : 08-07-07 16:35

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> Hvorfor skal det være så besværligt, der hvor siderne ligger kan de ikke
> bare lave det om til så det virker altså til en Windows server.

Man bør vel starte med at undersøge hvor ens side skal ligge inden man
begynder at lave den!?
Og så på den måde finde ud af hvad der understøttes og hvad der ikke gør.

Og du får dem nok ikke lige til at lave det hele om for din skyld...

> Jeg går ud fra at der skal laves en hel del om hvis det skal virke som php
> og det orker (eller kan også siges gider) jeg ikke, man kan vel ikke døbe
> dem om til php istedet for asp.

Ja, ASP og PHP er ikke det samme, så du skal ind og lave noget om.
Kig på linket Rune gav tidligere...

--
Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 17:27

> Og du får dem nok ikke lige til at lave det hele om for din skyld...

Jeg ved da godt de ikke bare kan lave det om for min skyld.

Det jeg ikke forstår er at min private ligger på en Windows server og den
jeg har lavet for min svorger ligger på en apache server.

Kan det være fordi at den jeg har lavet for min svorger en en erhvervs side.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-07-07 18:52

> [...]

> Det jeg ikke forstår er at min private ligger på en Windows server og den
> jeg har lavet for min svorger ligger på en apache server.

Hmmm... jeg har været inde på webdomain.dk, og der fik jeg indtrykket af, at
alle produkttyper tilbydes med ASP-adgang. Der er Silver, Gold og Platinum,
alle står der et "ja" udfor både PHP4 og ASP.

Er din svogers abonnement listet på denne side?

http://www.webdomain.dk/

....altså er det én af de tre produkttyper, eller er det lavet specielt til
ham, det han har købt? Kig i fakturamailen, og se, om den hedder Gold,
Silver, Platinum eller noget helt andet, og om der står nogle specielle
betingelser eller oplysninger om webhotellet. Hvis det er ganske alm. køb af
et af de standardprodukter, så skal der også være ASP med, når de skriver
det. I så fald ville jeg i første omgang kontakte supporten. Det er deres
opgave, specielt, når Webdomain skriver så dobbelttydigt ASP/ikke ASP, at
afhjælpe sådanne problemer.

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 09:56

> [...]
> er deres opgave, specielt, når Webdomain skriver så dobbelttydigt ASP/ikke

Har har købt en Platininum og jeg har skrevet en mail til udbyderen.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-07-07 12:24

"kimila" skrev i en meddelelse...

> Kan du sige mig hvorfor den så virker uden problemer her
> www.kimila.dk/asptest , her behøver man ikke at taste index.asp for at
> siden bliver vist.

Mjah, det er samme webhoteludbyder, de to domæner er hostet af...?

Om startfilen siger Webdomain:

"På vores Windows servere har du følgende valgmuligheder: default.asp,
default.htm, default.html, index.asp, index.htm, index.html og index.php. På
vores Apache-baserede servere har du følgende muligheder: index.htm,
index.html og index.php."

Mo2riet skal altså først og fremmest ligge på en Windows server, for at
kunne udnytte ASP (jeg regner med, det gør den). Men du kan undersøge:

Har du nogen default-filer liggende? i dit start-bibliotek? F.eks.
default.html? Andre index-filer end index.asp? Har du tjekket, at _alle_ de
filer, du uploader benytter udelukkende små bogstaver?

Hvis der ligger sådan en standard-fil fra webhoteludbyderen, f.eks.
default.htm, så skal den bare omdøbes til noget andet.

Mht. scriptet, så kan det jo også fejle. Hvis det fylder for meget til at
poste koden her, så læg menuscriptet i en .txt-fil og upload og giv et link
til det her. Så skal jeg ta et kig på det

MVH
Rune Jensen