to_days funktion til sekunder?
Fra : Kim Emax

Dato : 22-07-07 15:45

Hej

Jeg har brug for at finde ud af, hvor mange minutter der er mellem et
start log tidspunkt og et slut log tidspunkt, findes der en funktion
ala to_days() til minutter og/eller sekunder? Eller er jeg nød til at
ændre mine feltattributter til at være timestamp i stedet for det
nuværende datetime?

Kim Emax

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-07-07 17:29

Kim Emax wrote:
> [...]
> ala to_days() til minutter og/eller sekunder? Eller er jeg nød til at
> ændre mine feltattributter til at være timestamp i stedet for det

Der findes mange funktioner til dette. Nogle i java, andre i sql, andre
i php o.s.v.

Med andre ord: hvilken database og hvilket programmeringssprog snakker vi?

Fra : Kim Emax

Dato : 22-07-07 17:35

On 22 Jul., 18:29, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:

> Der findes mange funktioner til dette. Nogle i java, andre i sql, andre
> i php o.s.v.
>
> Med andre ord: hvilken database og hvilket programmeringssprog snakker vi?

Doh! Jeg søgte i første omgang efter en mysql gruppe, så jeg
overvejede ikke at skrive dette... Det er MySQL 4

Og ja, jeg kunne sagtens lave en funktion i PHP, det er ikke et
problem, nu var det mere om der fandt en funktion i MySQL til præcist
dette formål.

Kim Emax

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-07 18:53

On Sun, 22 Jul 2007 16:35:08 -0000, Kim Emax <kimemax@gmail.com> wrote:

>Doh! Jeg søgte i første omgang efter en mysql gruppe, så jeg
>overvejede ikke at skrive dette... Det er MySQL 4

Du kan i hvert fald bruge
SELECT UNIX_TIMESTAMP(slut) - UNIX_TIMESTAMP(start) FROM <tabel>;
for at få det i sekunder.

Men der er sikkert også nogle deciderede dato/tid-funktioner til den
slags, hvis jeg kender Mysql ret.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 26-07-07 13:21

On 22 Jul., 19:52, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Du kan i hvert fald bruge
> SELECT UNIX_TIMESTAMP(slut) - UNIX_TIMESTAMP(start) FROM <tabel>;
> for at få det i sekunder.

Ahh ja for pokker,super, det kan (næsten) gøre det jeg vil, tak

> Men der er sikkert også nogle deciderede dato/tid-funktioner til den
> slags, hvis jeg kender Mysql ret.

Det var også min tanke, men det er ikke mange input, der er kommet til
det

Kim Emax

Fra : Martin

Dato : 26-07-07 14:04

Kim Emax wrote:
> [...]
> ala to_days() til minutter og/eller sekunder? Eller er jeg nød til at
> ændre mine feltattributter til at være timestamp i stedet for det

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_time-to-sec

Giver et tidspunkt og laver om til sekunder - sådan en du søger