utf-8 tegnsæt driller
Fra : Leonard

Dato : 13-07-07 10:07

Postede denne i php-gruppen igår, men har ikke fået svar:

Jeg forsøger at bruge UTF-8 som tegnsæt på en hjemmeside.
Jeg har fået editoren til at gemme rigtigt og det virker også fint når
jeg bare skriver html.

Så har jeg en formular, hvor jeg indsætter noget tekst i en MySQL tabel.
Feltet er typen char med collation utf8_danish_ci.
Printer jeg indholdet ud lige inden det indsættes med myqsl_insert står
det også rigtigt, men når jeg trækker det ud igen er danske bogstaver
blevet ændret fx æble bliver til æble
Bruger jeg phpMyAdmin til at indsætte med ændres intet, men jeg kan se
at det allerede er i insert_mysql, det går galt for det er også galt når
jeg kigger på data med phpMyAdmin.

Hvordan får jeg det til at virke?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Leonard

Dato : 17-07-07 10:55

On Fri, 13 Jul 2007 11:07:09 +0200, Leonard wrote:

> Hvordan får jeg det til at virke?

Løsningen ser ud til at være at sætte en:
   mysql_query("SET NAMES 'utf8';");
ind lige efter forbindelsen til databasen er oprettet.