/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Problemer med returnering af notebook
Fra : Thomas Lund


Dato : 25-04-07 14:46

Jeg har for nyligt haft købt og betalt en notebook hos en dansk internet
butik. Da jeg bestilte denne maskine var der en form for kampagne som
gjorde at jeg fik en "gave" med i form af en "targus notebook bundle".

Da jeg ved modtagelsen af computeren hurtigt finder ud af at den ikke er
som jeg forventer, opretter jeg en RMA sag hos forhandleren. De udsteder
et RMA nummer og jeg returnerer såvel notebook som bundlen. Et par dage
senere udebetaler forhandleren penge til mig dog fratrukket 249 kr da de
siger jeg ikke har returneret targus notebook bundlen.

Jeg har informeret sælger om at jeg har returneret bundlen i samme kasse
som notebooken, men de påpeger blot at de ikke har varen og derved kan
jeg ikke få det fulde beløb tilbage. Jeg føler mig meget skidt behandlet
da jeg med 100% sikkerhed ved at denne bundle er blevet returneret. Og
hvem har bevisbyrden i denne sag, de kan jo meget nemt bare sige at den
har manglet og derved "tjene" 249 kr. ?

Som sagen er nu er det påstand mod påstand om varen er returneret. Det
jeg så tænker er at på fakturaen som jeg har modtaget står der bundlen
anført samt notebooken. Notebooken står til 3773,6 kr excl moms (4717
incl moms). Bundlen til 0 kr.

Er det så overhovedet lovligt at de fratrækker den pris som bundlen står
til på deres hjemmeside? Når der på min faktura står 0 kr i pris? Jeg
har ikke haft nævnt denne problemstilling for dem endnu da jeg håber de
gennemser sagen igen og udbetale mig hele beløbet.

 
 
Christian Madsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 25-04-07 16:08

Thomas Lund skrev den 25-04-2007:
> Jeg har for nyligt haft købt og betalt en notebook hos en dansk internet
> butik. Da jeg bestilte denne maskine var der en form for kampagne som gjorde
> at jeg fik en "gave" med i form af en "targus notebook bundle".
>
> Da jeg ved modtagelsen af computeren hurtigt finder ud af at den ikke er som
> jeg forventer, opretter jeg en RMA sag hos forhandleren. De udsteder et RMA
> nummer og jeg returnerer såvel notebook som bundlen. Et par dage senere
> udebetaler forhandleren penge til mig dog fratrukket 249 kr da de siger jeg
> ikke har returneret targus notebook bundlen.
>
> Jeg har informeret sælger om at jeg har returneret bundlen i samme kasse som
> notebooken, men de påpeger blot at de ikke har varen og derved kan jeg ikke
> få det fulde beløb tilbage. Jeg føler mig meget skidt behandlet da jeg med
> 100% sikkerhed ved at denne bundle er blevet returneret. Og hvem har
> bevisbyrden i denne sag, de kan jo meget nemt bare sige at den har manglet og
> derved "tjene" 249 kr. ?
>
> Som sagen er nu er det påstand mod påstand om varen er returneret. Det jeg så
> tænker er at på fakturaen som jeg har modtaget står der bundlen anført samt
> notebooken. Notebooken står til 3773,6 kr excl moms (4717 incl moms). Bundlen
> til 0 kr.
>
> Er det så overhovedet lovligt at de fratrækker den pris som bundlen står til
> på deres hjemmeside? Når der på min faktura står 0 kr i pris? Jeg har ikke
> haft nævnt denne problemstilling for dem endnu da jeg håber de gennemser
> sagen igen og udbetale mig hele beløbet.

Hej Thomas,

Jeg er ikke 100% sikker på hvem der har bevisbyrden, men jeg er bange
for at det er dig!

Selvom du har fået bundlen gratis med, har den alligevel en værdi.
Grunden til prisen på 0 kr., er netop, at du samtidig har købt et andet
produkt. (du vil f.eks. ikke kunne købe den seperat til 0 kr.).

Jeg vil ikke mene, at der er noget galt i, at de tilbageholder den
faktiske værdi af bundlen, hvis de mener at den ikke er tilbageleveret.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



Thomas Lund (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Lund


Dato : 26-04-07 07:04

Christian Madsen skrev:
> Thomas Lund skrev den 25-04-2007:
>> Jeg har for nyligt haft købt og betalt en notebook hos en dansk
>> internet butik. Da jeg bestilte denne maskine var der en form for
>> kampagne som gjorde at jeg fik en "gave" med i form af en "targus
>> notebook bundle".
>>
>> Da jeg ved modtagelsen af computeren hurtigt finder ud af at den ikke
>> er som jeg forventer, opretter jeg en RMA sag hos forhandleren. De
>> udsteder et RMA nummer og jeg returnerer såvel notebook som bundlen.
>> Et par dage senere udebetaler forhandleren penge til mig dog
>> fratrukket 249 kr da de siger jeg ikke har returneret targus notebook
>> bundlen.
>>
>> Jeg har informeret sælger om at jeg har returneret bundlen i samme
>> kasse som notebooken, men de påpeger blot at de ikke har varen og
>> derved kan jeg ikke få det fulde beløb tilbage. Jeg føler mig meget
>> skidt behandlet da jeg med 100% sikkerhed ved at denne bundle er
>> blevet returneret. Og hvem har bevisbyrden i denne sag, de kan jo
>> meget nemt bare sige at den har manglet og derved "tjene" 249 kr. ?
>>
>> Som sagen er nu er det påstand mod påstand om varen er returneret. Det
>> jeg så tænker er at på fakturaen som jeg har modtaget står der bundlen
>> anført samt notebooken. Notebooken står til 3773,6 kr excl moms (4717
>> incl moms). Bundlen til 0 kr.
>>
>> Er det så overhovedet lovligt at de fratrækker den pris som bundlen
>> står til på deres hjemmeside? Når der på min faktura står 0 kr i pris?
>> Jeg har ikke haft nævnt denne problemstilling for dem endnu da jeg
>> håber de gennemser sagen igen og udbetale mig hele beløbet.
>
> Hej Thomas,
>
> Jeg er ikke 100% sikker på hvem der har bevisbyrden, men jeg er bange
> for at det er dig!
>
> Selvom du har fået bundlen gratis med, har den alligevel en værdi.
> Grunden til prisen på 0 kr., er netop, at du samtidig har købt et andet
> produkt. (du vil f.eks. ikke kunne købe den seperat til 0 kr.).
>
> Jeg vil ikke mene, at der er noget galt i, at de tilbageholder den
> faktiske værdi af bundlen, hvis de mener at den ikke er tilbageleveret.
>
Hej Christian

Jeg har haft snakket med forbrugerstyrelsen og de informerede mig om at
sålænge det ikke er en vare jeg har bestilt, men som sælger derimod
vælger at lægge med som enten gave eller en del af et kampagnefremstød,
så er jeg faktisk ikke forpligtet til at returnere denne, selv om jeg
vælger at returnere notebooken. Jeg fastholder stadig at jeg har sendt
varen over komplet, og hvad kunne/skulle jeg have gjort for at sikre mig
at sælger ikke "bare" kan sige at der mangler varer i kassen? Ligemeget
hvad jeg havde gjort ville de kunne sige der manglede noget, da jeg de
jo ikke er under "opsyn" ved modtagelsen og oppakningen af pakken.

Mvh
Thomas Lund

Christian Madsen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 26-04-07 20:18

Thomas Lund skrev den 26-04-2007:
> Christian Madsen skrev:
>> Thomas Lund skrev den 25-04-2007:
>>> Jeg har for nyligt haft købt og betalt en notebook hos en dansk internet
>>> butik. Da jeg bestilte denne maskine var der en form for kampagne som
>>> gjorde at jeg fik en "gave" med i form af en "targus notebook bundle".
>>>
>>> Da jeg ved modtagelsen af computeren hurtigt finder ud af at den ikke er
>>> som jeg forventer, opretter jeg en RMA sag hos forhandleren. De udsteder
>>> et RMA nummer og jeg returnerer såvel notebook som bundlen. Et par dage
>>> senere udebetaler forhandleren penge til mig dog fratrukket 249 kr da de
>>> siger jeg ikke har returneret targus notebook bundlen.
>>>
>>> Jeg har informeret sælger om at jeg har returneret bundlen i samme kasse
>>> som notebooken, men de påpeger blot at de ikke har varen og derved kan jeg
>>> ikke få det fulde beløb tilbage. Jeg føler mig meget skidt behandlet da
>>> jeg med 100% sikkerhed ved at denne bundle er blevet returneret. Og hvem
>>> har bevisbyrden i denne sag, de kan jo meget nemt bare sige at den har
>>> manglet og derved "tjene" 249 kr. ?
>>>
>>> Som sagen er nu er det påstand mod påstand om varen er returneret. Det jeg
>>> så tænker er at på fakturaen som jeg har modtaget står der bundlen anført
>>> samt notebooken. Notebooken står til 3773,6 kr excl moms (4717 incl moms).
>>> Bundlen til 0 kr.
>>>
>>> Er det så overhovedet lovligt at de fratrækker den pris som bundlen står
>>> til på deres hjemmeside? Når der på min faktura står 0 kr i pris? Jeg har
>>> ikke haft nævnt denne problemstilling for dem endnu da jeg håber de
>>> gennemser sagen igen og udbetale mig hele beløbet.
>>
>> Hej Thomas,
>>
>> Jeg er ikke 100% sikker på hvem der har bevisbyrden, men jeg er bange for
>> at det er dig!
>>
>> Selvom du har fået bundlen gratis med, har den alligevel en værdi. Grunden
>> til prisen på 0 kr., er netop, at du samtidig har købt et andet produkt.
>> (du vil f.eks. ikke kunne købe den seperat til 0 kr.).
>>
>> Jeg vil ikke mene, at der er noget galt i, at de tilbageholder den faktiske
>> værdi af bundlen, hvis de mener at den ikke er tilbageleveret.
>>
> Hej Christian
>
> Jeg har haft snakket med forbrugerstyrelsen og de informerede mig om at
> sålænge det ikke er en vare jeg har bestilt, men som sælger derimod vælger at
> lægge med som enten gave eller en del af et kampagnefremstød, så er jeg
> faktisk ikke forpligtet til at returnere denne, selv om jeg
> vælger at returnere notebooken.

Ja, jeg er klar over at de i 1992 traf en sådan afgørelse - jeg mener
dog ikke, at den er korrekt. :)

>Jeg fastholder stadig at jeg har sendt varen
> over komplet, og hvad kunne/skulle jeg have gjort for at sikre mig
> at sælger ikke "bare" kan sige at der mangler varer i kassen? Ligemeget hvad
> jeg havde gjort ville de kunne sige der manglede noget, da jeg de jo ikke er
> under "opsyn" ved modtagelsen og oppakningen af pakken.
>

Det er jo meget meget svært. Du kunne evt. have taget et billede af
indholdet, eller vedlagt en seddel hvorpå du skrev, hvad kassen
indeholdt. :)

> Mvh
> Thomas Lund

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



Thomas Lund (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Lund


Dato : 30-04-07 10:35

Christian Madsen skrev:
> Thomas Lund skrev den 26-04-2007:
>> Christian Madsen skrev:
>>> Thomas Lund skrev den 25-04-2007:
>>>> Jeg har for nyligt haft købt og betalt en notebook hos en dansk
>>>> internet butik. Da jeg bestilte denne maskine var der en form for
>>>> kampagne som gjorde at jeg fik en "gave" med i form af en "targus
>>>> notebook bundle".
>>>>
>>>> Da jeg ved modtagelsen af computeren hurtigt finder ud af at den
>>>> ikke er som jeg forventer, opretter jeg en RMA sag hos forhandleren.
>>>> De udsteder et RMA nummer og jeg returnerer såvel notebook som
>>>> bundlen. Et par dage senere udebetaler forhandleren penge til mig
>>>> dog fratrukket 249 kr da de siger jeg ikke har returneret targus
>>>> notebook bundlen.
>>>>
>>>> Jeg har informeret sælger om at jeg har returneret bundlen i samme
>>>> kasse som notebooken, men de påpeger blot at de ikke har varen og
>>>> derved kan jeg ikke få det fulde beløb tilbage. Jeg føler mig meget
>>>> skidt behandlet da jeg med 100% sikkerhed ved at denne bundle er
>>>> blevet returneret. Og hvem har bevisbyrden i denne sag, de kan jo
>>>> meget nemt bare sige at den har manglet og derved "tjene" 249 kr. ?
>>>>
>>>> Som sagen er nu er det påstand mod påstand om varen er returneret.
>>>> Det jeg så tænker er at på fakturaen som jeg har modtaget står der
>>>> bundlen anført samt notebooken. Notebooken står til 3773,6 kr excl
>>>> moms (4717 incl moms). Bundlen til 0 kr.
>>>>
>>>> Er det så overhovedet lovligt at de fratrækker den pris som bundlen
>>>> står til på deres hjemmeside? Når der på min faktura står 0 kr i
>>>> pris? Jeg har ikke haft nævnt denne problemstilling for dem endnu da
>>>> jeg håber de gennemser sagen igen og udbetale mig hele beløbet.
>>>
>>> Hej Thomas,
>>>
>>> Jeg er ikke 100% sikker på hvem der har bevisbyrden, men jeg er bange
>>> for at det er dig!
>>>
>>> Selvom du har fået bundlen gratis med, har den alligevel en værdi.
>>> Grunden til prisen på 0 kr., er netop, at du samtidig har købt et
>>> andet produkt. (du vil f.eks. ikke kunne købe den seperat til 0 kr.).
>>>
>>> Jeg vil ikke mene, at der er noget galt i, at de tilbageholder den
>>> faktiske værdi af bundlen, hvis de mener at den ikke er tilbageleveret.
>>>
>> Hej Christian
>>
>> Jeg har haft snakket med forbrugerstyrelsen og de informerede mig om
>> at sålænge det ikke er en vare jeg har bestilt, men som sælger derimod
>> vælger at lægge med som enten gave eller en del af et
>> kampagnefremstød, så er jeg faktisk ikke forpligtet til at returnere
>> denne, selv om jeg
>> vælger at returnere notebooken.
>
> Ja, jeg er klar over at de i 1992 traf en sådan afgørelse - jeg mener
> dog ikke, at den er korrekt. :)
>
>> Jeg fastholder stadig at jeg har sendt varen over komplet, og hvad
>> kunne/skulle jeg have gjort for at sikre mig
>> at sælger ikke "bare" kan sige at der mangler varer i kassen?
>> Ligemeget hvad jeg havde gjort ville de kunne sige der manglede noget,
>> da jeg de jo ikke er under "opsyn" ved modtagelsen og oppakningen af
>> pakken.
>>
>
> Det er jo meget meget svært. Du kunne evt. have taget et billede af
> indholdet, eller vedlagt en seddel hvorpå du skrev, hvad kassen
> indeholdt. :)
>
>> Mvh
>> Thomas Lund
>
Hej Christian

Jeg kan nu fortælle at butikken har valgt at udbetale det manglende beløb.

Mvh
Thomas Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste