/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Kan det passe, Telia??
Fra : ___P.Sir


Dato : 03-04-07 17:12

Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning Holbæk. Abonnement
forlænget 6 mdr. Skal være gave til sønnens konfirmation midt i april.
Pakken lagt direkte ind og gemt i et skab. Ikke åbnet.
Så får knægten for et par dage siden udtrykt hvilken telefon han NU ønsker
sig - og det viser sig at være en anden (og dyrere, naturligvis).
Nå, ned i forretningen igen, d. 3/4, altså 6 dage senere for at bytte til
den anden, og betale ca. 1000 kr. oveni.
Men nej, telefonen kan ikke byttes, når den først er købt, oplyser de unge
mennesker i forretningen til min store overraskelse. Et opkald til
butikschefen bekræfter dette, men de kan ikke lige finde paragraffen...

Kan det virkelig passe? 6 dage, kvittering, kontrakt, ikke-udpakket osv, og
så nægter de at tage den tilbage, selvom de endda kan sælge en dyrere model?
Det har jeg da aldrig været ude for før, noget sted i detailhandelen, og jeg
ved at f.eks. Sonofon ikke har den slags dårlig service, da min datter
gjorde noget i den stil for nogle måneder siden....Magen til dårlig
service...!
Spørgsmålet er om jeg kan gøre noget forbrugerlovkrav gældende, eller Telia
virkelig er i deres gode ret til ikke at ville bytte 6 dage efter købet?

preben



 
 
Stop op og læs nu! (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Stop op og læs nu!


Dato : 03-04-07 17:32

Naturligvis er Telia i deres gode ret til at sælge uden ombytningsret
(medmindre tlf. er defekt) - men det er altså ikke særlig smart og slet ikke
når de kan sælge en dyrere vare.

Knud


"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:46127cc2$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning Holbæk. Abonnement
> forlænget 6 mdr. Skal være gave til sønnens konfirmation midt i april.
> Pakken lagt direkte ind og gemt i et skab. Ikke åbnet.
> Så får knægten for et par dage siden udtrykt hvilken telefon han NU ønsker
> sig - og det viser sig at være en anden (og dyrere, naturligvis).
> Nå, ned i forretningen igen, d. 3/4, altså 6 dage senere for at bytte til
> den anden, og betale ca. 1000 kr. oveni.
> Men nej, telefonen kan ikke byttes, når den først er købt, oplyser de unge
> mennesker i forretningen til min store overraskelse. Et opkald til
> butikschefen bekræfter dette, men de kan ikke lige finde paragraffen...
>
> Kan det virkelig passe? 6 dage, kvittering, kontrakt, ikke-udpakket osv,
> og så nægter de at tage den tilbage, selvom de endda kan sælge en dyrere
> model?
> Det har jeg da aldrig været ude for før, noget sted i detailhandelen, og
> jeg ved at f.eks. Sonofon ikke har den slags dårlig service, da min datter
> gjorde noget i den stil for nogle måneder siden....Magen til dårlig
> service...!
> Spørgsmålet er om jeg kan gøre noget forbrugerlovkrav gældende, eller
> Telia virkelig er i deres gode ret til ikke at ville bytte 6 dage efter
> købet?
>
> preben
>



Sibber (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Sibber


Dato : 03-04-07 22:51

> Naturligvis er Telia i deres gode ret til at sælge uden ombytningsret
> (medmindre tlf. er defekt) - men det er altså ikke særlig smart og slet ikke
> når de kan sælge en dyrere vare.

Jeg ikke bare der er at trykke på en knap og så vupti bliver
abonnementet lige forlænget med 6 dage, og så knyttet til et ny telefon.
Kunne forestille mig at det rent administrativt er rimelig svært at lave
om på en bindene aftale som er sat ind i systemet og regnskabet. Har i
hvert fald været vidne til en person som købte en telefon og blev
vildledt af butikken omkring dens tekniske specifikationer, hvor det tog
butikken og køber 1 måned at få overbevist teleselskabet om at hele
handlen skulle hæves. Så diverse selskaber er almindeligvis ikke til at
hverken at hugge eller stikke i når man har bundet sig i 6 måneder.
Kan selvfølgelig også være at den studerende supportmedarbejder kan
ændre på det hele med et snuptag, og de bare er ligeglade fordi folk
alligevel gladeligt betaler i 6 måneder :)

___P.Sir (04-04-2007)
Kommentar
Fra : ___P.Sir


Dato : 04-04-07 06:20


"Sibber" <jaypizz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4612cc45$0$4160$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Naturligvis er Telia i deres gode ret til at sælge uden ombytningsret
>> (medmindre tlf. er defekt) - men det er altså ikke særlig smart og slet
>> ikke når de kan sælge en dyrere vare.
>
> Jeg ikke bare der er at trykke på en knap og så vupti bliver abonnementet
> lige forlænget med 6 dage, og så knyttet til et ny telefon. Kunne
> forestille mig at det rent administrativt er rimelig svært at lave om på
> en bindene aftale som er sat ind i systemet og regnskabet. Har i hvert
> fald været vidne til en person som købte en telefon og blev vildledt af
> butikken omkring dens tekniske specifikationer, hvor det tog butikken og
> køber 1 måned at få overbevist teleselskabet om at hele handlen skulle
> hæves. Så diverse selskaber er almindeligvis ikke til at hverken at hugge
> eller stikke i når man har bundet sig i 6 måneder.
> Kan selvfølgelig også være at den studerende supportmedarbejder kan ændre
> på det hele med et snuptag, og de bare er ligeglade fordi folk alligevel
> gladeligt betaler i 6 måneder :)

Nu var der jo ikke engang tale om at abonnementsforlængelsen skulle ændres.
Det var bare telefonen som skulle byttes til en anden. Hvor svært kunne det
være??
preben



Peter Lykkegaard (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 03-04-07 17:35

___P.Sir wrote:

> Spørgsmålet er om jeg kan gøre noget forbrugerlovkrav gældende,

Nope

> eller Telia virkelig er i deres gode ret til ikke at ville bytte 6 dage
> efter købet?

Jep

Jeg formoder at der er tale om forbrugerkøb i en fysisk butik?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



John (03-04-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 03-04-07 17:50


Peter Lykkegaard formulerede:

> Jeg formoder at der er tale om forbrugerkøb i en fysisk butik?

Skal vi så formode du ikke læste de 2 første
linier


Peter Lykkegaard (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 03-04-07 18:42

John wrote:
>
> Skal vi så formode du ikke læste de 2 første
> linier

Kender ikke butikken i Holbæk, men Telia har en webshop
Dimsen kan være bestilt derigennem og hentet i Holbæk efterfølgende

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Tommy Hansen (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Tommy Hansen


Dato : 03-04-07 22:18


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com>
>
> Kender ikke butikken i Holbæk, men Telia har en webshop
> Dimsen kan være bestilt derigennem og hentet i Holbæk efterfølgende
>
>
Skal vi stadig ikke formode, at du ikke læste de første 2 linier

Vh
Tommy



Peter Lykkegaard (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 03-04-07 22:32

Tommy Hansen wrote:
>>
> Skal vi stadig ikke formode, at du ikke læste de første 2 linier
>
Jeg tager blot et forbehold er det så svært at fatte?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



John (04-04-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 04-04-07 02:03


Peter Lykkegaard formulerede:

> Jeg tager blot et forbehold er det så svært at fatte?

"Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning
Holbæk".

Den signatur virus er nok gået i knolden på dig.



Peter Lykkegaard (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 04-04-07 18:17

John wrote:

> "Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning
> Holbæk".
>
> Den signatur virus er nok gået i knolden på dig.

Og jeg kan stadig "købe" en ny PC i SHG's butik i Højbjerg
Men jeg kan have bestilt den online - og så fanger bordet mht
fortrydelsesret

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Bertel Lund Hansen (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-04-07 18:09

___P.Sir skrev:

> Men nej, telefonen kan ikke byttes, når den først er købt, oplyser de unge
> mennesker i forretningen til min store overraskelse. Et opkald til
> butikschefen bekræfter dette, men de kan ikke lige finde paragraffen.

Det er såmænd § 1 i aftaleloven:

§ 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. [...]

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Flbyg (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Flbyg


Dato : 04-04-07 10:50

Nej jeg syntes nu heller ikke de skulle være så svært.

Havde telefonen været købt på nettet kunne den kunnet sendes retur
indenfor 14 dage - så kan det lade sig gøre der burde det vel også
være
muligt i butikken.

Det er trist at mange af teleselskaberne ikke yder nogen form for
service
og da slet ikke kundeservice.

Flemming


Bertel Lund Hansen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-04-07 11:09

Flbyg skrev:

> Havde telefonen været købt på nettet kunne den kunnet sendes
> retur indenfor 14 dage - så kan det lade sig gøre der burde
> det vel også være muligt i butikken.

Debat om hvordan loven burde være, hører hjemme i dk.politik.

> Det er trist at mange af teleselskaberne ikke yder nogen form for
> service

Returretten er ikke en service. Det er et lovkrav.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 04-04-07 11:02


"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:46127cc2$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning Holbæk. Abonnement
> forlænget 6 mdr. Skal være gave til sønnens konfirmation midt i april.
> Pakken lagt direkte ind og gemt i et skab. Ikke åbnet.
> Så får knægten for et par dage siden udtrykt hvilken telefon han NU ønsker
> sig - og det viser sig at være en anden (og dyrere, naturligvis).
> Nå, ned i forretningen igen, d. 3/4, altså 6 dage senere for at bytte til
> den anden, og betale ca. 1000 kr. oveni.
> Men nej, telefonen kan ikke byttes, når den først er købt, oplyser de unge
> mennesker i forretningen til min store overraskelse. Et opkald til
> butikschefen bekræfter dette, men de kan ikke lige finde paragraffen...


Har du prøvet at kontakte Telias salgsafdeling, og forelagt dem problemet.
Det kunne jo være de var lidt mere fleksible.

Peters



MuS (04-04-2007)
Kommentar
Fra : MuS


Dato : 04-04-07 11:18

Undskyld jeg lige klipper det hele væk...

Hvis tlf er købt med et ikk aktiv simkort, kan du godt få den bytten.
Simkortet må bare ikk være aktiv eller være brugt.

Ring til deres kundeservice og forklar dem dem




Flemming Lynggaard (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 04-04-07 14:00


"MuS" <hvideengelFJERN&DETTE@stofanet.dk> wrote in message
news:46137b79$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Undskyld jeg lige klipper det hele væk...
>
> Hvis tlf er købt med et ikk aktiv simkort, kan du godt få den bytten.
> Simkortet må bare ikk være aktiv eller være brugt.
>
> Ring til deres kundeservice og forklar dem dem
>

Hvorfor skulle de dog ønske det ?

Er et kæmpe besvær for telia...

F



Flbyg (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Flbyg


Dato : 04-04-07 11:46

On 4 Apr., 12:08, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:


> Debat om hvordan loven burde være, hører hjemme i dk.politik.
>

Jeg var nu ikke ude i noget med politik. Det var en kommentar til det
der blev skrevet
i et tidligere indlæg om at det nok ikke var teknisk muligt at ændre
købet. Jeg mener
bare at er det muligt ved nethandel burde det jo også kunne gøres ved
handel i butikken.


> Returretten er ikke en service. Det er et lovkrav.

Da jeg skrev at de ikke yder kundeservice var det ikke så meget
returretten jeg hentydede til - mere sådan generelt.




Bertel Lund Hansen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-04-07 12:07

Flbyg skrev:

> Jeg mener bare at er det muligt ved nethandel burde det jo også
> kunne gøres ved handel i butikken.

Det er også muligt at du betaler dobbelt så meget i skat som du
gør nu. Men hvorfor gør du ikke det? Fordi loven ikke kræver det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Carsten Riis (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 04-04-07 14:15

___P.Sir skrev den 03-04-2007 18:12:
> Jeg købte en mobiltelefon d. 28/3 i Telias forretning Holbæk. Abonnement
> forlænget 6 mdr. Skal være gave til sønnens konfirmation midt i april.
> Pakken lagt direkte ind og gemt i et skab. Ikke åbnet.....

Hvor det dog noget ynk fra flere skribenter her i gruppen.


Når et firma ikke overholder loven, så er den gal.
Og så jamres der om forbrugerbeskyttelse og dumme dumme firma.



Men når et firma netop gør hvad der kræves i lovgivingen, så er den
sandelig også gal.
Og så pives der omkring, det er da også for ringe og piv piv, samt
dumme dumme firma.


Jamen kære venner.....lovgivningen er til for begge parter.
Telia har leveret hvad de skal levere. At kunden så vælger at putte
telefonen i skuffen indtil et arrangement ude i fremtiden....jamen, det
er ikke Telias problem.


Derudover bliver abonnementerne startet i samme øjeblik man forlader
forretningen (medmindre der er systemnedbrud eller tilsvarende).



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

MuS (04-04-2007)
Kommentar
Fra : MuS


Dato : 04-04-07 14:22


> Hvor det dog noget ynk fra flere skribenter her i gruppen.
>
>
> Når et firma ikke overholder loven, så er den gal.
> Og så jamres der om forbrugerbeskyttelse og dumme dumme firma.
>
>
>
> Men når et firma netop gør hvad der kræves i lovgivingen, så er den
> sandelig også gal.
> Og så pives der omkring, det er da også for ringe og piv piv, samt dumme
> dumme firma.
>
>
> Jamen kære venner.....lovgivningen er til for begge parter.
> Telia har leveret hvad de skal levere. At kunden så vælger at putte
> telefonen i skuffen indtil et arrangement ude i fremtiden....jamen, det er
> ikke Telias problem.
>
>
> Derudover bliver abonnementerne startet i samme øjeblik man forlader
> forretningen (medmindre der er systemnedbrud eller tilsvarende).
>
> med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis Mere skal der ikke til
> for varigt vægttab.

Jeg købte for nogle mdr mobil hos telia IGEN og de siger, at sålænge
simkortet ikk er gjort aktivt inden 14 dage, har man returret.
Derfor anbefaler de at købe en mobil med inaktivt kort, hvis man ikke er
sikker
/Bente



___P.Sir (04-04-2007)
Kommentar
Fra : ___P.Sir


Dato : 04-04-07 15:41

tak alle,
har lige talt med Telias kundeservice som bekræfter at der er 14 dages
returret iflg. købeloven...(?) og kan ikke forstå forretningens svar.
Anbefaler at forelægge dette for forretningen og hvis det ikke hjælper,
klage til Forbrugerstyren eller Teleankenævnet.
Så vidt så godt...
preben



Carsten Riis (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 04-04-07 16:53

___P.Sir skrev den 04-04-2007 16:40:
> tak alle,
> har lige talt med Telias kundeservice som bekræfter at der er 14 dages
> returret iflg. købeloven...(?) og kan ikke forstå forretningens svar.

A: Der er ingen returret ved køb i fysiske butikker
Butikken kan vælge at tilbyde denne service, men er ikke tvunget til
det.
B: Returretten behandles ikke i købeloven, men i forbrugeraftaleloven
(aka: fjernsalgsloven) og selv der kun ved fjernsalg.


Konklusion: Den medarbejder du har haft fat på må have misforstået din
problemstilling. Eller også har du fremstillet den misvisende.



> Anbefaler at forelægge dette for forretningen og hvis det ikke hjælper,
> klage til Forbrugerstyren eller Teleankenævnet.
> Så vidt så godt...


Næh.

Det kan godt være, at du har talt med en medarbejder som har givet dig
nogen informationer som passer i dit kram. Desværre er disse
informationer misvisende for din situation.

så vidt ja. så godt næppe.





--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Codexx (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 04-04-07 16:54


"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4613b8e5$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> tak alle,
> har lige talt med Telias kundeservice som bekræfter at der er 14 dages
> returret iflg. købeloven...(?) og kan ikke forstå forretningens svar.
> Anbefaler at forelægge dette for forretningen og hvis det ikke hjælper,
> klage til Forbrugerstyren eller Teleankenævnet.
> Så vidt så godt...
> preben

Hvis kundeservicemedarbejderen påstår du har returret jf. /købeloven/ har du
vist talt med en tåbe.

/Bacher



Bertel Lund Hansen (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-04-07 17:17

Codexx skrev:

> Hvis kundeservicemedarbejderen påstår du har returret jf.
> /købeloven/ har du vist talt med en tåbe.

.... eller spurgt forkert.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter Lykkegaard (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 04-04-07 18:20

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> ... eller spurgt forkert.

Uanset er svaret da helt hen i skoven?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Peter (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 04-04-07 21:27


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4613a4ce$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvor det dog noget ynk fra flere skribenter her i gruppen.
>
Den eneste ynklige her er da vist dig. Man skulle ikke tro, at du nogensinde
har hørt om begrebet service.
Der er noget der hedder at overholde lovgivningen.
Der er noget der hedder at yde en service der er bedre en lovgivnigen, men
det kender hr. Carsten Riis måske ikke til.
Service er også det man tilbyder sine kunder, når de er kommet lidt galt
afsted, og man som forretning kan gøre det uden de helt store besvær, som
netop er tilfældet med denne sag.
>
Klip en hel masse af Carten Rises sædvanlige ævl.

Hvis jeg har forstået problemet rigtigt, drejer det sig kun om en ombytning
af selve telefonen, da abonnementet skal bibeholdes.
At Telia butikken ikke vil det, kan da kun være et udslag af smålig
stædighed, surhed og en utrolig dårlig service.

Telefonen har ikke været taget i brug og er altså stadig ny og ubrugt.

Simkortet er ikke taget i brug ( og skulle det være taget i brug, kan det jo
bare ombyttes med det fra den nye telefon, sværere er det ikke)

Telefonen er sandsynligvis betalt kontant (hele telefonernes pris), da det
er en konfirmationsgave, så der er ikke månedlige afdrag inkluderet i
abonnementet.

Hvorfor skulle det så bære så svært at foretage en ombytning, mod de kr.
1000 kontant, der er prisforskellen. Der er ikke engang noget der skal
skrives eller rettes nogen steder, måske bortset fra forretningens
lagerbeholdning.

Nå, Telia har jo altid haltet bagefter, når det drejer sig om service, så
det nok bare sådan selv om det er for dårligt.

PeterB



Jesper Brock (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 04-04-07 21:54

Peter skrev:

> Hvis jeg har forstået problemet rigtigt, drejer det sig kun om en ombytning
> af selve telefonen, da abonnementet skal bibeholdes.
> At Telia butikken ikke vil det, kan da kun være et udslag af smålig
> stædighed, surhed og en utrolig dårlig service.

Det er irrelevant for juragruppen, hvad du mener om Telias service.



--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Sibber (04-04-2007)
Kommentar
Fra : Sibber


Dato : 04-04-07 23:24

> Telefonen er sandsynligvis betalt kontant (hele telefonernes pris), da det
> er en konfirmationsgave, så der er ikke månedlige afdrag inkluderet i
> abonnementet.

Han skriver jo selv at han køber en telefon og abonnementet bliver
forlænget med 6 måneder. Hvis det ikke var en tilskudsmobil som dels
bliver afbetalt over abonnementet, er der ingen grund til at binde sig i
6 måneder, men blot lade abonnementet fortsætte.

> Hvorfor skulle det så bære så svært at foretage en ombytning, mod de kr.
> 1000 kontant, der er prisforskellen. Der er ikke engang noget der skal
> skrives eller rettes nogen steder, måske bortset fra forretningens
> lagerbeholdning.

Ved ikke hvornår du sidst købte en mobiltelefon, men da jeg købte min
nye i november, og alle andre gange, så bliver mobiltelefonens IMEI
nummer, model osv. skrevet på papierne som faxes til teleselskabet.

Peter (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 05-04-07 00:15


"Sibber" <jaypizz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4614258e$0$4157$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> Ved ikke hvornår du sidst købte en mobiltelefon, men da jeg købte min nye
> i november, og alle andre gange, så bliver mobiltelefonens IMEI nummer,
> model osv. skrevet på papierne som faxes til teleselskabet.

Åh, det er vel 3-4 år siden, og jeg fik bare en kassen med mobilen hos TDC
og betalte det fulde beløb for telefonen kr. 1595,00. (uden abonnement), og
fik en simpel kassebon.
Hjemme flyttede jeg simkortet over fra den gamle. Nemt ikke?

PeterB



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste