|
| Spørgsmål ang pgo comet Fra : morten c j |
Dato : 10-06-07 15:48 |
|
Jeg har en bekendt der har købt en comet den har næsten rundet de 20.000 km.
Den er meget svær at starte, men kan fint stå i tomgang når først den er
startet og er blevet lidt varm.
kunne det tænkes det ville hjælpe med en ny cylinder og stempel?
I dag begyndte jeg så at skille den lidt ad og fandt til min skræk ud af
at chokeren manglede, der sidder et stik tæt på kaburatoren med to
ledninger er gul og en blå/hvid, er det til chokeren?
Jeg kan nemlig ikke måle 12 v i stikket hverken når der er tænding på
eller når scooteren er startet skal der ikke være det?
MvH Morten
--
Morten C. Johnsen (PostNr: 6660)
Ved direkte e-mail, skift geden ud med .dk
mocj@jubii.geden
| |
Ukendt (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-07 21:29 |
|
> Jeg har en bekendt der har købt en comet den har næsten rundet de 20.000
> km.
> Den er meget svær at starte, men kan fint stå i tomgang når først den er
> startet og er blevet lidt varm.
> kunne det tænkes det ville hjælpe med en ny cylinder og stempel?
Måske.. Det har jo kørt lidt..
> I dag begyndte jeg så at skille den lidt ad og fandt til min skræk ud af
> at chokeren manglede, der sidder et stik tæt på kaburatoren med to
> ledninger er gul og en blå/hvid, er det til chokeren?
Ja, elektrisk choker...
> Jeg kan nemlig ikke måle 12 v i stikket hverken når der er tænding på
> eller når scooteren er startet skal der ikke være det?
Kan ikke helt huske... Havde en dr. big og mener ikke at jeg kunne måle
noget på min, da jeg havde bøvl med maskinen...
/SWP
| |
Brian (11-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 11-06-07 20:00 |
|
"morten c j" <mocj@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:466c0f2f$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg kan nemlig ikke måle 12 v i stikket hverken når der er tænding på
> eller når scooteren er startet skal der ikke være det?
Prøv lige at måle "AC" i stedet for DC...
| |
morten c j (12-06-2007)
| Kommentar Fra : morten c j |
Dato : 12-06-07 05:16 |
|
>
> Prøv lige at måle "AC" i stedet for DC...
Det vil jeg lige prøve næste gang jeg har den underbehandling.
Jeg troede det hele var dc når der nu sidder et batteri på ?
--
Morten C. Johnsen (PostNr: 6660)
Ved direkte e-mail, skift geden ud med .dk
mocj@jubii.geden
| |
Brian (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-06-07 21:17 |
|
"morten c j" <mocj@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:466e1df7$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
>> Prøv lige at måle "AC" i stedet for DC...
>
> Det vil jeg lige prøve næste gang jeg har den underbehandling.
>
> Jeg troede det hele var dc når der nu sidder et batteri på ?
Du finder ikke en generator der producerer DC. Der genereres en
vekselspænding som ensrettes (og udglattes evt.) til en DC spænding. Der er
ingen grund til at dette strømforbrug skal via ensretteren bare for at kunne
varme automat-chokeren op...
| |
Rasmus (12-07-2007)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 12-07-07 04:54 |
|
morten c j <mocj@jubii.dk> wrote in
news:466c0f2f$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Jeg har en bekendt der har købt en comet den har næsten rundet de
> 20.000 km. Den er meget svær at starte, men kan fint stå i tomgang når
> først den er
> startet og er blevet lidt varm.
> kunne det tænkes det ville hjælpe med en ny cylinder og stempel?
>
> I dag begyndte jeg så at skille den lidt ad og fandt til min skræk ud
> af at chokeren manglede, der sidder et stik tæt på kaburatoren med to
> ledninger er gul og en blå/hvid, er det til chokeren?
>
> Jeg kan nemlig ikke måle 12 v i stikket hverken når der er tænding på
> eller når scooteren er startet skal der ikke være det?
>
>
> MvH Morten
>
Prøv med et nyt tændør først. Min ex rs50, blev sværre og sværre at starte,
som tegn på at tændrøret skulle skiftes!
| |
|
|