|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ting til værktøjskassen Fra : Filip
 | 
 Dato :  11-06-07 07:57
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man bare SKAL have"
 
 Filip
 
 
 |  |  | 
  Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 08:30
 | 
 |  | Hej Filip
 
 > Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men
 > jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien:
 > "værktøj man bare SKAL have"
 
 Nu ved jeg ikke hvad du er gør det selv i, men en båndsav og en rigtig
 drejebænk med en fræseropsats på kan være meget nyttige ting.
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
  Filip (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Filip
 | 
 Dato :  11-06-07 10:21
 | 
 |  | 
 
            > Nu ved jeg ikke hvad du er gør det selv i, men en båndsav og en rigtig
 > drejebænk med en fræseropsats på kan være meget nyttige ting.
 Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man kunne putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din værktøjskasse er noget større end min, siden du både kan have en drejebænk og en båndsav i den    Filip
            
             |  |  | 
   Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 10:37
 | 
 |  | Hej Filip
 
 > Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man kunne
 > putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din værktøjskasse er
 
 Du sagde ikke noget om størrelsen, du sagde ikke engang noget om
 hvad type GDS mand du er, så det er jo lidt svært at give et konkret svar,
 båndsaven har jeg, drejebænken med fræseren er et ønske jeg har :)
 
 Men fortæl lidt om hvad du laver, så får du måske mere realistiske bud.
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henning Lund (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  11-06-07 14:12
 | 
 |  | 
 
            Filip skrev:
 > Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man
 > kunne putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din
 > værktøjskasse er noget større end min, siden du både kan have
 > en drejebænk og en båndsav i den    Har du aldrig set Maxés værktøjskasse? 
http://buyandsell.dk/images/container.JPG -- 
 Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/  med bla. lidt til salg.
 vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail. 
            
             |  |  | 
    Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 18:46
 | 
 |  | Hej Henning
 
 > Har du aldrig set Maxés værktøjskasse?
 
 Hvis bare jeg kunne huske hvor jeg brugte den sidst :)
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
     Henning Lund (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Lund
 | 
 Dato :  11-06-07 18:58
 | 
 |  | 
 
            Max skrev:
 > Hvis bare jeg kunne huske hvor jeg brugte den sidst :)
 *LOL*
 -- 
 Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/  med bla. lidt til salg.
 vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.
            
             |  |  | 
  Kåre (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  11-06-07 09:43
 | 
 |  | 
 >"Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse
 >news:466cf247$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 >Hej
 >
 >Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg
 >er "gør det selv" mand og har da en del værktøj >efterhånden, men jeg kunne
 >godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man
 >bare SKAL have"
 >
 >Filip
 
 Der er jo så meget....
 
 F.eks.:
 - Overfræser (genialt legetøj
 - Bajonetsav (Kan bruges til at splitte hvad som helst ad).
 - Trykluft sømpistol/hæfteklamme pistol (DET er guf !!! )
 - Kompressor hvis du ikke har en til ovennævnte.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  11-06-07 13:00
 | 
 |  | 
 
            On 11 Jun., 08:57, "Filip" <filip...@gmail.com> wrote:
 > Hej
 >
 > Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man bare SKAL have"
 Jeg har fundet ud af at følgende værktøj er MEGET godt at have:
 - koben
 - en god høvl
 - rundsav
 - bajonetsav
 - et GODT vaterpas
 - murersnor
 - stiksav
 - en GOD fuksvans
 Men der er jo masser.....
 --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk  - Ønskes:
 - Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
 - En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
            
             |  |  | 
  Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 13:18
 | 
 |  | Hej Christian
 
 > Jeg har fundet ud af at følgende værktøj er MEGET godt at have:
 >
 > - koben
 > - en god høvl
 > - rundsav
 > - bajonetsav
 > - et GODT vaterpas
 > - murersnor
 > - stiksav
 > - en GOD fuksvans
 >
 > Men der er jo masser.....
 
 Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-06-07 15:24
 | 
 |  | 
 >> - koben
 >> - en god høvl
 >> - rundsav
 >> - bajonetsav
 >> - et GODT vaterpas
 >> - murersnor
 >> - stiksav
 >> - en GOD fuksvans
 >>
 >> Men der er jo masser.....
 >
 > Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 
 Svejse apparat er også sjovt at have.... Samt vinkelsliber, pladeklipper
 (trykluft)...
 
 En saks kan også være nyttig....
 
 /SWP
 
 
 
 
 |  |  | 
    Aksel Pedersen (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Aksel Pedersen
 | 
 Dato :  11-06-07 16:22
 | 
 |  | 
 "Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
 news:466d5af9$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >>> - koben
 >>> - en god høvl
 >>> - rundsav
 >>> - bajonetsav
 >>> - et GODT vaterpas
 >>> - murersnor
 >>> - stiksav
 >>> - en GOD fuksvans
 >>>
 >>> Men der er jo masser.....
 >>
 >> Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 >
 > Svejse apparat er også sjovt at have.... Samt vinkelsliber, pladeklipper
 > (trykluft)...
 >
 > En saks kan også være nyttig....
 >
 > /SWP
 
 
 
 Hva' med en sømudtrækker?
 
 Mvh
 Aksel
 
 
 
 
 |  |  | 
     Thomas Rasmussen (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  11-06-07 16:59
 | 
 |  | Aksel Pedersen wrote:
 
 Yderligere ting:
 
 2-3 forskellige størrelse svensknøgler
 Komplet fastnøglesæt (evt. med skraldefunktion i den ene ende)
 Komplet topnøglesæt (fra 2.5mm og op til 23-25mm)
 Skruemaskine med tilhørende holdere til topnøglesættet+bits
 Skruetrækkere (lige, stjerne, torx, pozi)
 Hobbykniv
 Blyant
 Umbracosæt
 Polygrip tang
 Flad og spidstang
 Skævbider (gerne mindst 2 størrelser)
 Urmagersæt (skruetrækkere, lige, stjerne, umbraco)
 Boremaskine med slag, inkl træ, metal og betonbor i god kvalitet
 Gaffatape
 Isolerbånd
 Krympeflex
 Loddekolbe
 Varmepistol
 
 Og en helt helt masser andet guf (bla. noget af det de andre har
 skrevet). En værktøjskasse udvikler sig med tiden, det kommer meget an
 på hvilke opgaver du har tænkt dig at udføre. Fx. hvis du også roder
 bil, så er der en masse ekstra man typisk lige har behov for.
 
 Thomas
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-06-07 17:26
 | 
 |  | 
 "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen
 news:466d7157$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
 > Aksel Pedersen wrote:
 >
 > Yderligere ting:
 
 
 > Thomas
 
 
 Vi skal sku også bruge en hammer..
 
 JWP
 
 
 
 |  |  | 
       Thomas Rasmussen (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  11-06-07 20:47
 | 
 |  | 
 
            s wrote:
 > 
 > "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:466d7157$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Aksel Pedersen wrote:
 >>
 >> Yderligere ting:
 > 
 > 
 >> Thomas
 > 
 > 
 > Vi skal sku også bruge en hammer..
 Ja selvfølgelig... men det havde Max allerede skrevet, så var der ingen 
 grund til at gentage det    Thomas
            
             |  |  | 
        Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 21:08
 | 
 |  | 
 
            Hej Thomas
 >> Vi skal sku også bruge en hammer..
 >
 > Ja selvfølgelig... men det havde Max allerede skrevet, så var der
 > ingen grund til at gentage det    Jeg har selv mange hamre, så et par stykker er nok OK :)
 Men en god stor gasloddekolbe der også kan bruges med
 flamme er en god ting til f.eks. kobberrør + fittings. Et
 universalinstrument til 39,85 fra HN er også rart at have.
 Nogle skarpe stemmejern og ordentlige spartler. Et ring
 gaffelnøglesæt og et 1/4" skraldenøglesæt med alle slags
 bits. Højkvalitets jern-, træ- og mur-bor. En polsøger, en
 afisoleringstang. og en skævbider. En fladtang, en pop-nitte
 tang med nitter, en ud- og indvendig seegerringstang.
 Et sæt bakker og gevindtapper. Et sæt ornepikke.
 -- 
 Mvh Max
            
             |  |  | 
   Leonard (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  11-06-07 18:14
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 14:18:08 +0200, Max wrote:
 > Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
 Gaffa, strips og ståltråd    -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
    Mads Lie Jensen (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen
 | 
 Dato :  11-06-07 21:00
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 19:14:25 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
 wrote:
 >Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
 >Gaffa, strips og ståltråd    Du glemmer WD40.
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/ |  |  | 
     Leonard (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  11-06-07 21:05
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 21:59:34 +0200, Mads Lie Jensen wrote:
 > Du glemmer WD40.
 Ja, det er uundværligt!
 -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
      Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 21:11
 | 
 |  | Hej Leonard
 
 > Ja, det er uundværligt!
 
 Sammen med den grønne og hvide metalflaske
 fra Castrol med tynd olie og fedt fra SKF.
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
       Leonard (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  11-06-07 21:19
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 22:10:45 +0200, Max wrote:
 > Sammen med den grønne og hvide metalflaske
 > fra Castrol med tynd olie og fedt fra SKF.
 Olien fra Castrol kender jeg ikke og fedtet er det grønne EP-fedt i
 sorte patroner fra den lokale maskinhandel. Det bruges mest til
 minigraveren, men havetraktoren og fejemaskinen for da et pump en gang
 om året.
 -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
    Maria Frederiksen (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Maria Frederiksen
 | 
 Dato :  11-06-07 21:43
 | 
 |  | 
 
            > Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
 > Gaffa, strips og ståltråd    Og de tre næste er en saks, en kødnål (har man ståltråd kan den undværes) og 
 en pincet. I gamle dage med ligekærv var en kniv også en god ting, men den 
 dur ikke til hverken krydskærv eller torx, så et sæt skruetrækkere til hhv 
 kryds og torx.
 Sav, hammer, tommestok, knibtang (?), papegøjetang og en blød klud.
 Og i luksusudgaven
 Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten alt, 
 der kan støje.
 Mvh Maria 
            
             |  |  | 
     Leonard (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  11-06-07 21:47
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, Maria Frederiksen wrote:
 > Og i luksusudgaven
 > Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten alt, 
 > der kan støje.
 Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
 med    Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
 fået ny flyvemaskine    -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
      Max (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  11-06-07 22:14
 | 
 |  | 
 
            Hej Leonard
 > Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
 > fået ny flyvemaskine    Jeg har lige købt en el-stabler der kan løfte 3,5 m op, en herlig ting :)
 -- 
 Mvh Max
            
             |  |  | 
       Leonard (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  12-06-07 07:49
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 23:14:20 +0200, Max wrote:
 > Jeg har lige købt en el-stabler der kan løfte 3,5 m op, en herlig ting :)
 Øv, den vil jeg låne.
 Jeg har lige fået leveret 79 tons belægningssten på paller og de skal jo
 fordeles lidt på matriklen ...
 -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
        Mads Lie Jensen (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen
 | 
 Dato :  12-06-07 17:26
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Jun 2007 08:49:18 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
 wrote:
 >> Jeg har lige købt en el-stabler der kan løfte 3,5 m op, en herlig ting :)
 >
 >Øv, den vil jeg låne.
 >Jeg har lige fået leveret 79 tons belægningssten på paller og de skal jo
 >fordeles lidt på matriklen ...
 En gammel David Brown med trucktårn kan klare den sag    Jeg mangler godt nok stadig trucktårnet .....
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/ |  |  | 
      Uffe Bærentsen (13-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  13-06-07 00:11
 | 
 |  | 
 "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:1eadwfahus6nd$.11qeznalygjh5.dlg@40tude.net...
 > On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, Maria Frederiksen wrote:
 >
 >> Og i luksusudgaven
 >> Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten 
 >> alt,
 >> der kan støje.
 >
 > Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
 > med    > Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
 > fået ny flyvemaskine    Du mangler da også et nivelleringsapparat,
 eller en god rotorlaser, evt. med fald.
 Rørlægningslaser kan også anbefales.
 En theodolit er heller ikke at foragte.
 Som du kan se, din værktøskasse er ikke komplet endnu    -- 
 mvh Uffe 
            
             |  |  | 
       Leonard (13-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  13-06-07 07:46
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 13 Jun 2007 01:10:50 +0200, Uffe Bærentsen wrote:
 > Som du kan se, din værktøskasse er ikke komplet endnu    Min værktøjskase bliver aldrig komplet ... der er dog visse stykker
 værktøj, der aldrig får plads i kassen    -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
     Mads Lie Jensen (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lie Jensen
 | 
 Dato :  12-06-07 17:25
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
 wrote:
 >Sav, hammer, tommestok, knibtang (?), papegøjetang og en blød klud.
 En enkelt tommestok er ikke nok - der skal være flere, helst en hel
 pakke (10 - 12 stk). Så er man altid sikker på at kunne finde mindst een
 på sin plads, selv om man selv eller andre har glemt at ligge den på
 plads sidste gang. 
 Et 50-meters målebånd er også godt at have. Samt et bar muresnore og
 landmålerstokke. Det er i hvert fald noget jeg tit gør brug af.
 -- 
 Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
 Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/ |  |  | 
  Q (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Q
 | 
 Dato :  11-06-07 18:22
 | 
 |  |  |  |  | 
  Esben I. (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben I.
 | 
 Dato :  11-06-07 22:33
 | 
 |  | 
 
            Filip wrote:
 >"værktøj man bare SKAL have"
 en schweitzerkniv    mvh
 Esben I.
            
             |  |  | 
  Armand (11-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  11-06-07 22:53
 | 
 |  | 
 "Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:466cf247$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg
 > er "gør det > selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg
 > kunne godt tænke mig at > høre hvad I kunne foreslå til kategorien:
 > "værktøj man bare SKAL have"
 >
 En slagskruetrækker!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
  GIlbert....\(5750\) (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : GIlbert....\(5750\)
 | 
 Dato :  12-06-07 05:54
 | 
 |  | 
 
            "Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:466cf247$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 Hej
 Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg er 
 "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne godt 
 tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man bare 
 SKAL have"
 et universal værktøj der er svært at undvære 
http://www.leatherman.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=3/menu=10/ -- 
 Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
 ( . ) ( . )
      ^
  ~~~~
http://www.roenhave.dk |  |  | 
  Leonard (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  12-06-07 07:52
 | 
 |  |  |  |  | 
   GIlbert....\(5750\) (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : GIlbert....\(5750\)
 | 
 Dato :  12-06-07 10:55
 | 
 |  | 
 
            en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den
 -- 
 Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
 ( . ) ( . )
      ^
  ~~~~
http://www.roenhave.dk "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:17clprok5mdtf.9y8v32tw2y5z.dlg@40tude.net...
 > On Tue, 12 Jun 2007 06:53:48 +0200, GIlbert....(5750) wrote:
 >
 >> et universal værktøj der er svært at undvære
 >> http://www.leatherman.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=3/menu=10/ >
 > Den slags kalder jeg ikke værktøj. De gange jeg har forsøgt med med det
 > der ligner er det altid endt med noget, der gik istykker. For det meste
 > heldigvis bare det foldbare blik, nogen kalder værktøj.
 >
 en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den, men de 40kr's 
 i Harald Tuborg gør da nok
 -- 
 Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
 ( . ) ( . )
      ^
  ~~~~
http://www.roenhave.dk |  |  | 
    Leonard (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  12-06-07 22:36
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Jun 2007 11:54:45 +0200, GIlbert....(5750) wrote:
 > en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den
 Nå, men så ødelægger man sikkert noget af det man bruger "værktøjet" på.
 Jeg gider i hvert fald ikke den slags, hellere en rigtig tang,
 skruetrækker, kniv, saks osv.
 -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
     Max (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Max
 | 
 Dato :  12-06-07 23:00
 | 
 |  | Hej Leonard
 
 >> en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den
 >
 > Nå, men så ødelægger man sikkert noget af det man bruger "værktøjet"
 
 Ja, i en rygsæk hvis man skulle kravle op på et stort bjerg kunne den
 sikkert være ok, men i en værktøjskasse, nej. En kok vil nok også
 betakke sig for at skulle skære stegen ud med en sweitzerkniv. :)
 
 --
 Mvh Max
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ivar Holm (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivar Holm
 | 
 Dato :  12-06-07 07:47
 | 
 |  | 
 
            Da noget tyder på, at det er spørgerens første værktøjskasse, så vil en 
 forbindingskasse være en god ting   Ivar Holm 
            
             |  |  | 
  Leonard (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  12-06-07 08:00
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Jun 2007 08:47:29 +0200, Ivar Holm wrote:
 > Da noget tyder på, at det er spørgerens første værktøjskasse, så vil en 
 > forbindingskasse være en god ting   Og en telefon samt den gule fagbog, så der kan ringes efter håndværkeren
 når det går galt    -- 
 Leonard
 RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  12-06-07 11:54
 | 
 |  | 
 
            On 11 Jun., 14:18, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 > Hej Christian
 >
 > > Jeg har fundet ud af at følgende værktøj er MEGET godt at have:
 >
 > > - koben
 > > - en god høvl
 > > - rundsav
 > > - bajonetsav
 > > - et GODT vaterpas
 > > - murersnor
 > > - stiksav
 > > - en GOD fuksvans
 >
 > > Men der er jo masser.....
 >
 > Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 Jeg synes det var en selvfølge    --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk  - Ønskes:
 - Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
 - En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  12-06-07 11:56
 | 
 |  | 
 
            On 11 Jun., 19:14, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
 > On Mon, 11 Jun 2007 14:18:08 +0200, Max wrote:
 > > Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.
 >
 > Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
 > Gaffa, strips og ståltråd    Og patentbånd    --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk  - Ønskes:
 - Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
 - En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
            
             |  |  | 
  Ebbe Hansen (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Hansen
 | 
 Dato :  12-06-07 15:38
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Jun 2007 03:55:39 -0700, "Christian B. Andresen"
 <trav@tiscali.dk> wrote:
 klip
 >>
 >> Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
 >> Gaffa, strips og ståltråd    >
 >Og patentbånd    Og et øljern, helst med udveksling, til fyraften, når du har
 givet alt til firmaet
 mvh  Ebbe
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (12-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  12-06-07 11:57
 | 
 |  | 
 
            On 11 Jun., 22:47, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
 > On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, Maria Frederiksen wrote:
 > > Og i luksusudgaven
 > > Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten alt,
 > > der kan støje.
 >
 > Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
 > med    > Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
 > fået ny flyvemaskine    Du kan da næsten kombinere flyve"ting" og gaffeltruck ved at købe en
 helikopter    --
 Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk  - Ønskes:
 - Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
 - En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
            
             |  |  | 
  Uffe Bærentsen (13-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  13-06-07 00:19
 | 
 |  | 
 "Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:466cf247$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej
 
 > Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg
 > er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne
 > godt > tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man
 > bare SKAL have"
 >
 > Filip
 
 
 Start med at spørge dig selv: Hvad vil jeg kunne arbejde med?
 Med det menes, hvilke materialer vil du kunne arbejde med,
 træ, jern eller hvad.
 Vil du have mulighed for at kunne bore, fræse, dreje eller hvad?
 Igen, i hvilke materialer vil du kunne arbejde.
 
 Først når du kender dine valg, kan du rigtig kigge på værktøj.
 En nedstryger er jo ikke meget bevent til træ,
 og en fuksvans er livsfarlig anvendt til jern.
 
 
 
 --
 mvh Uffe
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |