Installation af OpenOffice.org fra danske ~
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 10-06-07 08:19

Hej NG!

DKUUG er ved at lave en cd med OpenOffice.org 2.2.0 til danske kommunale
IT-chefer, og nok også bibloteker. Vi har besluttet at lægge danske
Linux-pakker på også (da DKUUG altså er en UNIX-forening).

Jeg prøvede så at teste dette ved at lægge rpm-pakken ind på mit
pclinuxos/keldix system. Det gik da fint, men jeg fandt ud af at der ikke
var menuer til at integrere det i systemet. Så jeg tænker på en nem
default til integrering i et vilkårligt linux-system. Et shell-skript
måske, og en lille ikon som man kunne lægge på skrivebordet eller i
opgavelinjen, med opsætning af stier og kald af default-installation i
/opt.

Nogen idéer?

Hilsen
keld

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 10-06-07 09:02

Keld Jørn Simonsen skrev:

> [...]
> en lille ikon som man kunne lægge på skrivebordet eller i
> opgavelinjen, med opsætning af stier og kald af default-installation

Hvad med at udnytte:

1) At »~/Desktop/« typisk svarer til brugerens skrivebord.

2) At indholdet af »/etc/skel« typisk bliver kopieret til en brugers
hjemmekatalog, når kontoen oprettes?

Du kunne for eksempel føje »/etc/skel/Desktop/Word processor« til din
OOo-pakke og lade det være et »symlink« til OOo's
tekstbehandlingsprogram.

Jacob
--
»Senere har softwarepatenter haft en lignende virkning, de
tvinger os til at stå på hinandens tæer i stedet for på