Bios ser ikke HD.
Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 06-07-01 10:53

Når jeg booter ser min pc bios kun cdrom drevet.
Jeg har netop formatteret og friskinstalleret win98se og det virker perfekt.
Inden formattering kunne bios godt se min hd....
Jeg vil gerne installere Win 2000, men installationen kan ikke se noget drev...
Jeg har prøvet at cleare CMOS.
Nogle der har en ide???

IBM gxp75 30gb harddisk og Abit BE6-II med uh bios
Hd sat som master på IDE 1 og cd som master på IDE 2

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-07-01 11:04

On Fri, 6 Jul 2001 11:53:09 +0200, "Martin K. Henrichsen"
<martinknud@mail.dk> wrote:

> [...]
>Nogle der har en ide???
>
>IBM gxp75 30gb harddisk og Abit BE6-II med uh bios
>Hd sat som master på IDE 1 og cd som master på IDE 2
Hvis du vil installere w2k skal du have en diskette klar med driveren
til hd'en. Du trykker så F6 når det står nederst på skærmen.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 06-07-01 13:15

Tak, det hjalp med win2000, men ikke med bios problemet.....