[MySQL] Fjernadgang til en database
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-06-07 00:48

Hej alle

Jeg har FTP-adgang til et site med en database, og det kan jeg
godt hitte ud af (så'n da). Databaseserveren hedder "localhost"
når den bruges fra sit eget domæne.

Af tekniske grunde ville jeg prøve at køre nogle af rutinerne fra
et andet domæne, men der kunne jeg ikke få hul igennem. Jeg
prøvede med <domæne>.dk som server, men det virkede ikke.
http://.dk gav en fejl.

Er der spærret for det i MySQL eller i en normal
webhotelopsætning? Eller er der en fidus jeg mangler at kende?

--
Bertel

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-07 07:58

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Af tekniske grunde ville jeg prøve at køre nogle af rutinerne fra
> et andet domæne, men der kunne jeg ikke få hul igennem. Jeg
> prøvede med <domæne>.dk som server, men det virkede ikke.

MySQL skal udtrykkeligt konfigureres til at give mulighed for at koble
sig op mod den "udefra". Det har dit webhotel næppe gjort - spørg om
der er mulighed for det du ønsker.

Der er til gengæld ingenting til hinder for at du tester lokalt på din
egen maskine. vmware server og et passende billede og du er i luften.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-07 09:53

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote in

> vmware server og et passende billede og du er i luften.

Hvorfor ikke bare installere MySQL? Den findes til både den ene og den
anden platform...